Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om Omega fortsätter att strypa tillgången på reservdelar så kommer priserna rusa i takt med att ur i sämre skick kommer att användas som donatorklocka. Tror även att Longines kommer att stiga i takt nu när det känns som att deras "Heritage"-klockor blir alltmer populära, tror då att även efterfrågan på originalen ökar.Eller ska man köpa 10 Omega Vintage från 50-60 tal och hoppas märket Omega får ännu högre status?
Att köpa klockor i 10-20k klassen som investering är för mig märkligt. Okej om man vill köpa något som håller sitt värde då ingen vill göra en dålig affär men även om klockorna går upp 30% på några år är det fortfarande 3-6k vi pratar om. Jag tror det finns betydligt enklare och snabbare sätt att tjäna de summorna på den tiden än att spekulera i billigare klockor. Köp det du gillar och har du tur får du tillbaka vad du gav vilket gjort det till en väldigt billig hobby.
Om man spekulerar i klockor i hundratusenkroners klassen kan man få lite avkastning men då bör man veta vad man gör samt ha tur med marknaden. Sen är antalet potentiella köpare av klockor i den prisklassen färre och säljer man genom auktionshus försvinner stora delar av marginalen.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Köper man 10 st väldigt fina lite ovanligare DJ och behåller dom 15 år kan jag tänka mig att det är en rätt säker investering med hyffsad avkastning.
Om vi räknar högt skulle det innebära ca 200 000krs investering. På 15 år är det långt ifrån omöjligt att få 100-150% avkastning på börsen bara av att följa index. 15 år är väldigt lång tid för att spekulera i en specifik modell av klockor. Under t ex 90-talet var Rolex stendött i mångas ögon och en 1675 gick för ca 15k. Under samma period var Breitling Chronomat i tvåton det hetaste. En modell som är långt ifrån lättsåld idag.
Jag tror Rolex kommer hålla sitt värde men ett stort misstag folk gör är att tro att efterfrågan kommer se likadan ut i framtiden som tidigare. Vi har ingen aning vad som blir nästa stora trend. Vintage och sportrolex som helhet har varit superhett men kan fortfarande få samma utveckling som tvåton.
Nästa trend kanske är Kostymklockor?
Om vi räknar högt skulle det innebära ca 200 000krs investering. På 15 år är det långt ifrån omöjligt att få 100-150% avkastning på börsen bara av att följa index. 15 år är väldigt lång tid för att spekulera i en specifik modell av klockor. Under t ex 90-talet var Rolex stendött i mångas ögon och en 1675 gick för ca 15k. Under samma period var Breitling Chronomat i tvåton det hetaste. En modell som är långt ifrån lättsåld idag.
Jag tror Rolex kommer hålla sitt värde men ett stort misstag folk gör är att tro att efterfrågan kommer se likadan ut i framtiden som tidigare. Vi har ingen aning vad som blir nästa stora trend. Vintage och sportrolex som helhet har varit superhett men kan fortfarande få samma utveckling som tvåton.
Nästa trend kanske är Kostymklockor?
Du har bra poänger. Samtidigt är inget säkert med varken börs eller klockor
Jag har inte något investerat i klockor.