• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Invicta och dess prissättning

AlexLindh

Cartier
Uret.se säljer Invicta. Uret.se ser jag som en tämligen seriös gråhandlare. Men vad i hela friden är det med Invicta?
För oss klocknördar och initierade är Invicta ett skälsord. De är ofta stora, fula, blingiga, billiga material, billiga urverk, efterapningar av andras klockor och så vidare. Så har det inte alltid varit. Invicta började tillverkas år 1837 i La Chaux-de-Fonds i Schweiz och gjorde bra klockor, men stupade som många andra tillverkare i sjuttiotalets kvartskris. 1991 köpte ett amerikanskt investmentbolag upp namnet och sätet för märket är numera Florida.
Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Invicta_Watch_Group

Som den goda smak amerikaner har (ursäkta generaliseringen!) så skall klockorna vara BIG!, bling, och se mycket ut. Uren är ibland märkta "Swiss made" och ibland utan märkning av tillverkningsland. Men dyker man lite djupare i ämnet kan man konstatera att Invicta tar lite väl lättvindigt på märkningen;
-" Upon moving primary operations from Switzerland, Invicta has continued to design watches, but has outsourced manufacturing to third parties in Switzerland and the Far East. Thus the Invicta watches are assembled on several continents, in whatever location brings back the best return on their investment dollar.
Some 100% Swiss-made watches are still available, but marketing has a tendency to confuse people what watches are made in Swiss factories and which watches are assembled by lesser skilled laborers in far eastern countries. Far East watches are labeled with the country of origin of their movement."

http://www.tiptopwatches.com/watch-facts/invicta-brand-history.html

Såhär skriver Uret.se (saxat från hemsidan);
"Prisvärdhet
Klockor från Invicta tillverkas i många intressanta material och på många innovativa sätt, Invicta lånar ofta idéer och innovationer som tidigare ofta endast setts hos de mest exklusiva klockmärkena. De tillverkad bland annat mycket prisvärda skelettur och några av marknadens mest prisvärda tourbillonklockor. De har en helt unik guldpläteringsmetod och tillverkar många spännande komplikationer (se ordlista) till ett mycket bra pris."


"Populära kollektioner - Invicta Pro Diver och Invicta Lupah
Invicta Lupah finns tillverkad i närmare 20 000 olika varianter. Serien har ända sedan den introducerats varit omåttligt populär."

Här kan vi tala limited editions! Här en av de tjugo tusen Lupha varianter - Lupha Revo Arctic Combat Winter White
Lupah_Revo_winter.jpg


"Invicta klockor priser och rea
Uret.se tillhandahåller alltid bra Invicta klockor priser. Rekommenderade priser på hemsidan uppdateras löpande. Prisjusteringar på Invicta klockor är beroende av bland annat konjunktur och materialpriser. På grund av att Invicta är en så pass populär klocka så bidrar det till att priset ligger på de övre gränserna. Det är dock förståeligt, klockor från Invicta är precis så bra som priserna skvallrar om, och du kommer med all säkerhet att bli mycket nöjd med det som klockan kommer att ge dig. Trots det höga priset ska du absolut inte rygga tillbaka, det är nämligen så att vi här på uret.se ofta har rullande kampanjer och reor, i synnerhet Invicta rea, vilket kommer vara väldigt förlåtande mot din plånbok då du inte alla behöver betala lika mycket som det normalt skulle kosta.
"

http://www.uret.se/invicta-c-472.html#!find/brand=295&s=2&d=1&p=1

Skall vi ta några exempel med priser;
Skärmklipp.PNG
16956.jpg
16956-side__81256_1446242683_1280_1280.jpg
$_1.jpg
Notera Invictas innovativa lösning med GMT och tre tidszoner!
Men 63000 kr för en pläterad kvartsklocka? Men man får mycket av den dyra materialkostnaden!

3.PNG

5.PNG

Den nedre måste ju vara något av ett fynd! Kan det vara förgående modell i och med att den är så billig?!

2.PNG

Vilken kvinna hade inte jublat om hon presentats med denna?!

4.PNG

REA REA, kom och köp!


6.PNG

Hummm... Snygg klocka (till bra pris!), men jag tycker mig ha en förnimmelse av att jag sett den någon annan stans...


Nu hoppas jag att det aldrig någonsin varit någon som beställt en klocka till fullpris utan handlat är det är 95% rea. Jag har faktiskt en kollega i ledande position som har och bär flertalet av dessa dykarmonster på dryga 50 mm diameter och 20-30 mm höga. Smaken är som baken och om folk gillar klockorna så fine med mig. Då hans och min smak är så diametral och så långt ifrån varandra, har jag valt att aldrig komentera hans klockor (även hans stil och klädsmak är under all kritik :eek:).
Så mitt antagande är att Invictaklockorna och priserna på Uret.se är till som någon referens och skall locka till köp när uren dumpas ut för bara 8-9 tusen kronor. Jag trodde Uret.se var bättre än så. Lite sorgligt är det sedan att folk på blocket använder urets priser som referenser när de försöker kränga sin Invicta för bara 15 lax...

Vet ni det förresten var Invictas namn är taget och vad det betyder på latin - "osynlig". Osynliga my ass, mer som grus i ögonen och jag har svårt att se något sen!

Så alla ni där hemma i stugorna, upp med bilder på vilka Invicta ni sitter och ruvar på! :D

//Rozzy
Mycket bra skrivet!
Jag har en tendens att bli irriterad bara jag ser den här skiten i montrar/reklam.
Hade någorlunda koll på att deras priser var rena bluffen men vissa exempel som folk lagt upp i denna tråden är ju helt makalösa!
 

Rey

Rolex
Jag undrar verkligen om det finns någon där ute som någonsin lagt mer än 10k på en invicta. Om så är fallet rekomenderas noggran omvärdering av livskompassen. Helt jävla förkastligt att uret.se annonserar med dessa överpriser och ständiga rabatter. Man är ju överksöljd nuförtiden av alla dessa reor på alla andra fronter när internetshoppningen gått förbi butikerna i volymer. Ständigt varje dag 30-70% rea, är vi verkligen så dumma att vi går på det? Förmodligen.. annars hade det inte fortsatt.
 
Topp