• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Iphone problem

K-S

Rolex
2-Faktor
Hittade ingen tråd kring problem med teknik apple etc. Jag har en iphone xs som fastnat med skärmen "tänkandes". Någon som är bättre på teknik än mig som kan ge lite råd? Försökt starta om och "reseta" men inget fungerar.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Bra tråd kan tyvärr inte ge dig nåt svar dock.

En annan fråga, jag har iCloud 54 gig bilder på firma telefonen (firmans email regggat Apple id) om jag väljer att avsluta min anställning, hur får jag över mina 54gig bilder (53gig WIS, 1gig familj):hilarious: på annan enhet?

Tacksam för svar
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Bra tråd kan tyvärr inte ge dig nåt svar dock.

En annan fråga, jag har iCloud 54 gig bilder på firma telefonen (firmans email regggat Apple id) om jag väljer att avsluta min anställning, hur får jag över mina 54gig bilder (53gig WIS, 1gig familj):hilarious: på annan enhet?

Tacksam för svar
Ett alternativ skulle kunna vara ett USB-minne med lightningingång. Ladda ner bilderna från molnet och in på USB-minnet. Typ: https://www.kjell.com/se/produkter/...-usb-minne-med-lightning-kontakt-64-gb-p97046
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Problem: på fruns 7:a kan man inte köra ”hitta vänner” om man inte är uppkopplad mot wifi. På min SE och dotters 6S går det utmärkt att köra över 4G. Har googlat satan och kollat inställningar till förbannelse...
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Bra tråd kan tyvärr inte ge dig nåt svar dock.

En annan fråga, jag har iCloud 54 gig bilder på firma telefonen (firmans email regggat Apple id) om jag väljer att avsluta min anställning, hur får jag över mina 54gig bilder (53gig WIS, 1gig familj):hilarious: på annan enhet?

Tacksam för svar

iCloud.com kan man väl ladda ner från? Apple erbjuder också en att ladda ner all data de har om dig (pga gdpr) och där kan man välja foton. Minns inte exakt hur man hittar det, och det tar några dagar för filen att skapas, men fungerar bra.

Problem: på fruns 7:a kan man inte köra ”hitta vänner” om man inte är uppkopplad mot wifi. På min SE och dotters 6S går det utmärkt att köra över 4G. Har googlat satan och kollat inställningar till förbannelse...

Inställningar-Mobilnät, kolla så Hitta vänner är aktiverat en bit ner där.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
iCloud.com kan man väl ladda ner från? Apple erbjuder också en att ladda ner all data de har om dig (pga gdpr) och där kan man välja foton. Minns inte exakt hur man hittar det, och det tar några dagar för filen att skapas, men fungerar bra.



Inställningar-Mobilnät, kolla så Hitta vänner är aktiverat en bit ner där.
Men va faaan, klart det var avstängt där!!! Hade jag aldrig listat ut....tack :)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Bra tråd kan tyvärr inte ge dig nåt svar dock.

En annan fråga, jag har iCloud 54 gig bilder på firma telefonen (firmans email regggat Apple id) om jag väljer att avsluta min anställning, hur får jag över mina 54gig bilder (53gig WIS, 1gig familj):hilarious: på annan enhet?

Tacksam för svar[/QUOTE
Finns det ingen chans att du kan få lösenordet till firmans icloud på din firmatelefon , det hade underlättat ?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
En polare frågade mig ifall jag visste hur man kunde slå av så han inte fick bilderna hans tant tog med sin iphone på sin iphone. Problemet blir att, när han tar bort bilder han fått från hennes telefon så försvinner det även på hennes lur! Jag trodde jag visste, men det verkar bara gälla inkommande samtal.

Så om det finns någon som vill dela med sig med sina kunskaper så tar jag gladligen emot hjälp!

Tack på förhand!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är de inloggade på samma Apple-id? @Affe

Det var iof min tanke också, att han låtit henne ta över hans gamla lur! Jag för höra med han, men frågan är om det gäller bilder. Vet att jag hade det problemet när jag gav bort min till tanen, men då var det beträffande appar som Los Tantos laddade ner!
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Det var iof min tanke också, att han låtit henne ta över hans gamla lur! Jag för höra med han, men frågan är om det gäller bilder. Vet att jag hade det problemet när jag gav bort min till tanen, men då var det beträffande appar som Los Tantos laddade ner!

Det gäller bilder om man använder iclouds bildbibliotek. Jag får mina bilder från mobilen rakt in i ipaden på det sättet, och tar jag bort något i en enhet ryker det i den andra.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Det gäller bilder om man använder iclouds bildbibliotek. Jag får mina bilder från mobilen rakt in i ipaden på det sättet, och tar jag bort något i en enhet ryker det i den andra.


Fick svar att dom förmodligen hade det, så då verkar det som att det är enkelt att åtgärda. Han får logga ut sitt konto på hennes iphone, och så får dom skapa ett nytt konto åt henne!

Tack för hjälpen @Lutte !
 
Topp