Efter diverse PM och andra påtryckningar med önskemål, gnäll och hejarop tänkte jag förekomma och förklara vad jag sysslar med.
Som ni kanske vet är jag ett gammalt sneakerhead vilket ofta medför att jag vill kunna matcha sina sneakers/kicks med en t-shirt eller dylikt. KIKSTYO är ett klädmärke som lyckats väl med detta, de gör helt enkelt (bland annat) färgkoordinerade kläder som man kan matcha specifika kicks med.
Genom åren har jag tryckt upp egna sneaker och mc-tryck men enbart i ett exemplar/tryck. Nu tänkte jag att det kunde vara roligt att ta idéerna till nästa nivå.
Syftet med ISO 6425 Diver's Club
Att erbjuda kläder med klocktema för klocknördar. Det finns inga ambitioner om att bli miljardär, just nu är detta mest en kul grej och tryck mm sker därför via pålitlig tredjepart.
ISO 6425
ISO 6425 är ISO-standarden för dykarklockor och är märkesöverskridande. Standarden garanterar magnetisk resistens, saltvattenresistens, avläsning under vatten i mörker, tidmätning mm.
Wave logo
För mig var det logiskt att även utgå från den gamla japanska tavlan kallad Kanagawa wave. En tavla av en tsunami utanför Mount Fuji med berget i mitten.
Caseback logo
Det säger väl sig självt... en version av logotypen i form av ett baklock med vissa ISO-krav utskrivna vid undre delen av locket. Givetvis upp och ner likt på de flesta boettlock.
Motivkoder
Varje motiv får en specifik färgkod utifrån årtal och numrering på lanseringen. Trycket kan kombineras med valfri färg på plagget.
201601: Caseback logo, Standard
201602: Caseback logo, PADI Blue
201603: Caseback logo, PADI Red
201604: ?
Framtiden
Planen är att successivt släppa nya motiv och färgkombinationer samt olika typer av produkter. Det var helt enkelt logiskt att börja med en standard caseback logo och 2st i PADI-färger. Räkna alltså med fler modellspecifika och klockinspirerade designer samt varianter av "wave logo" och "caseback logo".
Shoppen nås enklast via menyn på yonsson.com, via denna länk eller via min signatur.
Senast ändrad: