Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Det kommer fler designer inom någon vecka. Har några logotyper klara men är inte färdig med alla de som jag planerar släppa samtidigt. Ska försöka hinna släppa 4st nya innan 1/5 men det blir nog tight.Versionen med litet tryck var helgrym, en sådan får det bli. Ge oss ännu fler designer @yonsson!
Sågblad och en snok?
Det kommer bli lite andra designer på de nästkommande trycken. Här är en sneak peak på de som förhoppningsvis kommer före 1/5.
Har massvis av skisser men det tar ju lite tid att få in det i datorn.
Tack! Det kommer fler designer inom någon vecka. Har några logotyper klara men är inte färdig med alla de som jag planerar släppa samtidigt. Ska försöka hinna släppa 4st nya innan 1/5 men det blir nog tight.
Det kommer bli lite andra designer på de nästkommande trycken. Här är en sneak peak på de som förhoppningsvis kommer före 1/5.
Certina och?
Tack! Då blir det en vit
Jepp, många tillverkare skriver "diver's" på urtavlan vilket man bara får om klockan är en ISO 6425-klocka, Rolex gör inte det men skriver det istället på sin hemsida.
Någonting + tonfisk.Certina och?
Han har ju redan sponsrat forumet med >25000 inläggDags å bli forum sponsor
Den var ju jävligt kul (även om jag inte har en Tuna). Väntar med spänning på sista trycket innan jag beställer!Någonting + tonfisk.
Det är ju ändå Tuna thursday så kör ut dessa även om den andra jag jobbar på inte är färdig.
Grym!Någonting + tonfisk.
Det är ju ändå Tuna thursday så kör ut dessa även om den andra jag jobbar på inte är färdig.
Jag kan PMa en bild utifrån nuläget. Det kommer ett tryck till någorlunda snart därefter kommer det dröja.Han har ju redan sponsrat forumet med >25000 inlägg
Den var ju jävligt kul (även om jag inte har en Tuna). Väntar med spänning på sista trycket innan jag beställer!
Snyggt!Tonfisken är ju grym Yonsson!
Det här är intressant, jag har letat information huruvida GS dykare är ISO certifierad, vilket inte är helt enkelt att hitta (om man inte kan Japanska).
Jepp, många tillverkare skriver "diver's" på urtavlan vilket man bara får om klockan är en ISO 6425-klocka, Rolex gör inte det men skriver det istället på sin hemsida.
JIS bygger som du säger på ISO.Det här är intressant, jag har letat information huruvida GS dykare är ISO certifierad, vilket inte är helt enkelt att hitta (om man inte kan Japanska).
Japan följer ju en annan standard (JIS B 7023:1993) som ska vara likvärdig med ISO 6425.
På t.ex. SBGA029 står det "Divers" på tavlan och "Air Diver's 200 m" på boettlocket, som jag har förstått det så ska "Air Diving 200 m" (dykning med tuber med enbart luft) innebära att det klarar kraven för ISO 6425, rätt eller fel?
Som kul kuriosa så läste jag att Seiko var med och tog fram ISO 6425
Klart de klarar ISO-kraven, texten på tavlan är ju klockren utifrån den märkning man bara får använda om klockan klarar ISO-kraven.Kan man krångla till en fråga så ska man....
Frågan är om en Seiko med texten "Divers" eller "Air Diver's 200 m" ISO 6425 certifierad (eller likvärdig)?
Man kan väl inte beställa en T-shirt utan att ha en klocka som kvalar in
Något knas där, de är true to size, varken USA-stora eller Italien-små. Och lagom långa.Snygga @yonsson. Va inne och titta på dom nyss. Blev lite fundersam över storlekarna. Lite korta