• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

ISO 6425 Diver's Club (Nyheter, kampanjer mm)

Versionen med litet tryck var helgrym, en sådan får det bli. Ge oss ännu fler designer @yonsson! :)
Tack! :) Det kommer fler designer inom någon vecka. Har några logotyper klara men är inte färdig med alla de som jag planerar släppa samtidigt. Ska försöka hinna släppa 4st nya innan 1/5 men det blir nog tight.

image.jpeg

Det kommer bli lite andra designer på de nästkommande trycken. Här är en sneak peak på de som förhoppningsvis kommer före 1/5.

Har massvis av skisser men det tar ju lite tid att få in det i datorn. :)

Tack! :) Det kommer fler designer inom någon vecka. Har några logotyper klara men är inte färdig med alla de som jag planerar släppa samtidigt. Ska försöka hinna släppa 4st nya innan 1/5 men det blir nog tight.

image.jpeg

Det kommer bli lite andra designer på de nästkommande trycken. Här är en sneak peak på de som förhoppningsvis kommer före 1/5.

Har massvis av skisser men det tar ju lite tid att få in det i datorn. :)

Fantastiskt, väldigt spännande! Tycker det är en riktigt rolig grej du har startat igång, när du är varm i kläderna kan du höra av dig för eventuella collabs ;)
ISO 6425 Diver's Club X xHenke

image.jpeg

Adderade barn t-shirt (139kr). Valde standardkvalitet istället för premium denna gång eftersom ungarna ändå växer ur kläderna så fort. :)

Det går som vanligt att välja färg på t-shirten.

image.png

Jepp, många tillverkare skriver "diver's" på urtavlan vilket man bara får om klockan är en ISO 6425-klocka, Rolex gör inte det men skriver det istället på sin hemsida. :)
Det här är intressant, jag har letat information huruvida GS dykare är ISO certifierad, vilket inte är helt enkelt att hitta (om man inte kan Japanska).
Japan följer ju en annan standard (JIS B 7023:1993) som ska vara likvärdig med ISO 6425.
På t.ex. SBGA029 står det "Divers" på tavlan och "Air Diver's 200 m" på boettlocket, som jag har förstått det så ska "Air Diving 200 m" (dykning med tuber med enbart luft) innebära att det klarar kraven för ISO 6425, rätt eller fel?

Som kul kuriosa så läste jag att Seiko var med och tog fram ISO 6425 :happyhappy:

Det här är intressant, jag har letat information huruvida GS dykare är ISO certifierad, vilket inte är helt enkelt att hitta (om man inte kan Japanska).
Japan följer ju en annan standard (JIS B 7023:1993) som ska vara likvärdig med ISO 6425.
På t.ex. SBGA029 står det "Divers" på tavlan och "Air Diver's 200 m" på boettlocket, som jag har förstått det så ska "Air Diving 200 m" (dykning med tuber med enbart luft) innebära att det klarar kraven för ISO 6425, rätt eller fel?

Som kul kuriosa så läste jag att Seiko var med och tog fram ISO 6425 :happyhappy:
JIS bygger som du säger på ISO. :)
Edit: JIS2 finns också, där har du lite till att läsa om magnetism och annat. :)

Senast ändrad:
Kan man krångla till en fråga så ska man....;)
Frågan är om en Seiko med texten "Divers" eller "Air Diver's 200 m" ISO 6425 certifierad (eller likvärdig)?
Man kan väl inte beställa en T-shirt utan att ha en klocka som kvalar in ;)

Kan man krångla till en fråga så ska man....;)
Frågan är om en Seiko med texten "Divers" eller "Air Diver's 200 m" ISO 6425 certifierad (eller likvärdig)?
Man kan väl inte beställa en T-shirt utan att ha en klocka som kvalar in ;)
Klart de klarar ISO-kraven, texten på tavlan är ju klockren utifrån den märkning man bara får använda om klockan klarar ISO-kraven.

Det är ju SEIKO vi snackar om, de har ändrat sina klockor så fort kraven ändrats, exempelvis från tvåvägs till envägsvridring.

Tillbaka
Topp