• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Isofrane vs. Obris Morgan

M.L.

Vacheron
2-Faktor

Anden

Cartier
2-Faktor
Beställde precis ett till min Sumo. Blir spännande att se om det är något att ha eller om det kommer vara tjockt nog att irritera mig...
 

David

Bödeln
Jag är fortfarande sugen på att testa Obris, men tvärvägrar skapa ett PayPal-konto, vilket verkar vara enda alternativet för leverans till Sverige. Jag hakar gärna på någon annans beställning, kan givetvis swisha på förhand.
 

john b

Rolex
Jag är fortfarande sugen på att testa Obris, men tvärvägrar skapa ett PayPal-konto, vilket verkar vara enda alternativet för leverans till Sverige. Jag hakar gärna på någon annans beställning, kan givetvis swisha på förhand.

Kan skicka ett endast provat rött 22 och ett nytt blått 20 gratis till dig.
Jag tycker de är rätt usla och kommer aldrig använda dem.
PMa adress om du vill ha dem.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Ingen som har ett svart 22mm Obris Morgan att sälja? Helst ett med det svarta spännet men ett vanligt går bra också.

Dessa blev precis slut i lagret när jag skulle beställa.. :meh:
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag fick just hem mitt obris morgan. Det första jag gjorde var att lukta på det. Det luktade faktiskt åt vaniljhållet denna gången. Men det finns ju inget spänne på?!? Ska det vara så? Man får ju t.om välja vilken finish man vill ha på spännet? Jag måste väl ha fått något felaktigt ex?
IMG_20150622_183621.jpg
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Jag fick just hem mitt obris morgan. Det första jag gjorde var att lukta på det. Det luktade faktiskt åt vaniljhållet denna gången. Men det finns ju inget spänne på?!? Ska det vara så? Man får ju t.om välja vilken finish man vill ha på spännet? Jag måste väl ha fått något felaktigt ex?
IMG_20150622_183621.jpg

Fanns inget spänne med i en liten plastpåse vid sidan av bandet? Det var så det var för mig...
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag fick just hem mitt obris morgan. Det första jag gjorde var att lukta på det. Det luktade faktiskt åt vaniljhållet denna gången. Men det finns ju inget spänne på?!? Ska det vara så? Man får ju t.om välja vilken finish man vill ha på spännet? Jag måste väl ha fått något felaktigt ex?
Klart det ska vara spänne med!
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag mailade med dom och dom visade faktiskt upp att spännet var bifogat i paketet men jag kan verkligen inte hitta det. Får leta lite mer i dag. Annars satt det ganska skönt.
 

David

Bödeln
Kan skicka ett endast provat rött 22 och ett nytt blått 20 gratis till dig.
Jag tycker de är rätt usla och kommer aldrig använda dem.
PMa adress om du vill ha dem.

Tack igen för banden!

Ursäkta väldigt sen recension, det har varit mycket resande och ingen tid att fippla på banden.

Men! Nu är det semester, har provat det blåa i strax över en vecka.

Jag får väl hålla med om att det inte känns helt hundra. Bandet är ganska styvt, och klockan hamnar inte rätt på handleden. Jag var som sagt mest intresserad av att veta om gummi var något för mig eller inte. Stämmer det, som andra säger, att Isofrane är ganska likt så är jag rätt nöjd med att inte ha lagt pengar på ett sådant.

150711-Rubber-1.jpg


150711-Rubber-2.jpg


Jag ska köra någon vecka till och se om jag vänjer mig.
 

john b

Rolex
Tack igen för banden!

Ursäkta väldigt sen recension, det har varit mycket resande och ingen tid att fippla på banden.

Men! Nu är det semester, har provat det blåa i strax över en vecka.

Jag får väl hålla med om att det inte känns helt hundra. Bandet är ganska styvt, och klockan hamnar inte rätt på handleden. Jag var som sagt mest intresserad av att veta om gummi var något för mig eller inte. Stämmer det, som andra säger, att Isofrane är ganska likt så är jag rätt nöjd med att inte ha lagt pengar på ett sådant.

150711-Rubber-1.jpg


150711-Rubber-2.jpg


Jag ska köra någon vecka till och se om jag vänjer mig.

Bra att du testar. Men enligt mig är Isofranegummin mycket mycket bättre än obris. Jag har flera ison som jag använder och är nöjd med. Dessa obris skänkte jag iväg direkt pga obekvämlighet.

Testa ett begagnat ISO vid tillfälle så tappar du inga pengar om du orkar sälja iväg det.
 

plattfot

Rolex
Kan skicka ett endast provat rött 22 och ett nytt blått 20 gratis till dig.
Jag tycker de är rätt usla och kommer aldrig använda dem.
PMa adress om du vill ha dem.
Schysst! PM skickat.

Efter en rätt fräck fråga har bandet nu landat i min brevlåda och på min arm.
Spontant intryck efter montering och någon minut på armen är gott, mycket gott och inte långt ifrån Isofranekvalitet.
20150724_141452.jpg
 

.jp

Breitling
Det är något med ISOFRANE som gör att man bara vill ha. Lite som varför vill man hellre ha en rödmärkt Rolex Subamriner eller Seadweller för 3x priset .
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Haft både ISO, OM, Cuda och nu senast borealis. Tycker borealis tillsammans med ISO är bäst, mjuka och sköna snabbt. Cuda ok och OM med men hårdare och sämre spänne...
 

frasse

Cartier
Måste säga att jag är impad över hur perforerat det är men ändå bra grepp. Är en storsvettare men är så pass bra ventilation att det blir behagligt att ha bandet samt att när det blivit blött så torkar det snabbt mellan bandet och huden.
 
Topp