Sorubim
Guld
6105 har blivit en ny favvo
Riktigt grym den dÀr. Jag har haft en köpesannons ute pÄ en 6105 ett tag. Köpesavdelningen som Àr som the Mojave Wasteland.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
6105 har blivit en ny favvo
NĂ€, tavla och visare Ă€r eftermarknad men riktigt bra grejer. Case, verk, krona etc Ă€r original och nyservat och tryckt.Shit! Ăr den dĂ€ra helt kosher? Ser ju helt ny ut!! Big Like!!
Nu nÀr badsÀsongen nÀrmar sig och man har en SKX pÄ armen, en 007 nÀrmare bestÀmt, sÄ dyker ju frÄgan upp (pun intended), hur vÀl kan man lita pÄ vattentÄligheten pÄ denna modell? Det Àr ju trots allt en lÄgprisare sÄ Àven om den stoltserar med 200m sÄ drar man sig ju lite för att doppa den. NÄgra erfarenheter?
Vart Àr klockan?Teaser för nÀsta
En teaser Àr en teaser.Vart Àr klockan?
Och vad i HHH Àr det dÀr?
//Bosse
Teaser för nÀsta
Trycktestare? Av va dÄ? Inte klockor antar jag.En teaser Àr en teaser.
Och det dÀr Àr en trycktestare. SÄ man kan ana att det inte Àr en dressklocka som ligger i om man tolkar siffrorna.
JodÄ, det Àr trycktestet som utfördes pÄ min nya klocka vid servicen i november.Trycktestare? Av va dÄ? Inte klockor antar jag.
//Bosse
Hodinkee la precis upp en video frÄn Seikos fabrik i Japan, enjoy!
//
Madsen
SĂ„, nog med teasandet nu. Ăppna tryckkokaren och visa rovan!En teaser Ă€r en teaser.
Och det dÀr Àr en trycktestare. SÄ man kan ana att det inte Àr en dressklocka som ligger i om man tolkar siffrorna.
Vart Àr klockan?
Och vad i HHH Àr det dÀr?
//Bosse
De skrev lite ocksÄ: http://www.hodinkee.com/blog/inside-seiko
SĂ„, nog med teasandet nu. Ăppna tryckkokaren och visa rovan!
Du har sÄ rÀtt. Fick för mig att det mÄste stÄ "Diver's watch XXXm" men "Diver's XXXm" rÀknas ju ocksÄ.StÄr det "diver's" pÄ urtavlan sÄ Àr klockan ISO-certifierad utifrÄn deras 200m grejsemojs som jag inte minns namnet pÄ. Se det som en kvalitetsstÀmpel.
För att man Àr lÀtt paranoid kanske. Nej, har vÀl ingen anledning att inte lita pÄ det egentligen. Men hade den, som jag trodde, inte varit ISO-certifierad sÄ hade jag varit ovillig att bada med en sÄpass billig klocka.Inte för att det Àr vÀrt nÄt kanske, men jag badade minsann med min hÀromdagen ett par timmar, ingÄ som helst problem. Varför skulle man inte kunna lita pÄ det?
FrÄgan Àr völ snarare varför mÄnga andra klockor Àr sÄ dyra i förhÄllande till SEIKO.Har vÀl ingen anledning att inte lita pÄ det egentligen. Men hade den, som jag trodde, inte varit ISO-certifierad sÄ hade jag varit ovillig att bada med en sÄpass billig klocka.
FrÄgan Àr völ snarare varför mÄnga andra klockor Àr sÄ dyra i förhÄllande till SEIKO.
Hade ju varit kul om det var en sÄdan ^
Klockmaster Hansson har som sagt bestÀllt en sÄdan.
sshhh... vÀck inga tankar hos Seiko nu.
Annars, billigare arbetskraft i Japan?
Seiko har en lite annorlunda filosofi Àn de Europeiska tillverkarna.
De sÀljer till ett pris de tycker Àr rimligt, vilket kanske inte alltid kan sÀgas om européerna....
SÄ japaner Àr lite godare mÀnniskor Àn européer, vilka bara tÀnker pÄ profit menar du?
Seiko Àr billigt för att de nÀthandlas frÄn Hong Kong, gör man inte det nÀrmar sig priserna de onda européernas ganska fort.
Inte godare men ser pÄ saken ur ett annat perspektiv, kanske lite mer lÄngsiktigt...
Om de tÀnker sÄ jÀvla lÄngsiktigt borde köra mindre med limited editions och lÀngre tillverkningsperioder av lyckade klockor istÀllet för att byta hit och dit.Inte godare men ser pÄ saken ur ett annat perspektiv, kanske lite mer lÄngsiktigt...
Hade ju varit kul om det var en sÄdan ^
Klockmaster Hansson har som sagt bestÀllt en sÄdan.
Inte godare men ser pÄ saken ur ett annat perspektiv, kanske lite mer lÄngsiktigt...
SÄ japaner Àr lite godare mÀnniskor Àn européer, vilka bara tÀnker pÄ profit menar du?
Seiko Àr billigt för att de nÀthandlas frÄn Hong Kong, gör man inte det nÀrmar sig priserna de onda européernas ganska fort.
Vad Àr det som gör de mer lÄngsiktiga om man fÄr frÄga?
"POO, post: 897996, member: 990"
Med tanke pÄ att SEIKO "tryckte" sina 1000m-dykare med lyckat resultat till 3000m kan man nog vara lugn.Den hade varit ball, jÀvligt ball. Lite dyr och stor.
Inget sÄ fancy.
Ball och ganska billig (prisvÀrd) tuna pÄ ingÄng.
Den trycktes av Duncan pÄ tzuk till 1000 meter för skojs skull, Àr en sexhundrametare eg.