• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad IWC Ingenieur 3228 (40mm/inhouse-verk)

alex_c

Cartier
2-Faktor
Pris
44000
Returpolicy
Avtalas mellan parter vid köp
Bilder Skickat
  1. Ja
En mycket fin Ingy på bekväma 40 mm och med inhouse-verk. Har googlat mig till att den är tillverkad i 800 ex, om någon hittar en källa som säger annat så hojta gärna till. Klockan har den fina länken som enkelt justeras själv med hjälp av medföljande verktyg.

IWC Ingenieur (IW322801)
Klockan kommer mer eller mindre komplett minus ytterkartong. Detta ingår:
- Box (i sämre skick. IWC gör fina klockor men boxarna lämnar lite att önska. Bla tenderar det svarta materialet att bli klibbigt med åren)
- Certifikat stämplat 2013 av europeisk AD
- Manual
- Garantibok
- IWC putsduk (oanvänd)
- Verktyg för justering av länken
- Två och en halv extra länkbitar utöver de som sitter på (i nuläget är klockan anpassad för en 17 cm handled

Skick
Mycket fint. Mindre användarspår som en blankpolerade detaljer tenderar att samla på sig, tex hairlines och swirls. Inga djupa sår. Servicehistoriken är okänd. Förra ägaren lät kontrollera den hos Jarl Sandin (IWC AD) för ett år sedan och den uppvisade då inget servicebehov. Efter egen uppmätning går den ca -6 sekunder/dygn.

Byten
Byten beaktas förutsatt att följande krav uppfylls:
- Du som intressent tydligt presenterar ett bytesvärde på din klocka (vänligen värdera rimligt. Jag är inte i behov av pengar)
- Inga byten med pengar från mitt håll
- Försäljning prioriteras

Överlämning
Sker gärna f2f i Stockholmsområdet. Kan även skickas efter erhållen betalning som sker med Swish eller banköverföring. Klockan lämnas över när jag kontrollerat att den överenskomna summan finns på mitt konto. Kan även åka en bit utanför Stockholm mot handpenning eller om du har goda referenser så behöver inte handpenning vara ett krav. Du som saknar goda referenser från tidigare affärer här på KS får vara beredd på en del frågor och vissa krav. Vänligen ha förståelse för detta.

Referenser
https://klocksnack.se/threads/alex_c.38816/

Tack till KS för annonsplats!

IMG_7333.jpg
IMG_7400.jpeg
IMG_7406.jpg
IMG_7403.jpeg
IMG_7404.jpeg
IMG_7405.jpeg
 
Topp