• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur 3239 Automatic

Donkii

Boushh
2-Faktor
Riktigt sugen på en vit sån här. Någon som har en bild på vit/silver varianten med gummi? (Mest av intresse - tror jag gillar länken mer.)


Chrisse kör på gummi..

8ec36a273111a7c54a3fc8f12f91fec8.jpg

e4c684107e0b35b26625ce2f8a92848d.jpg
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Kollade upp tavelbyte och Nymans byter tavla och visare för 5,1k. Man får då även behålla sin befintliga.
Aktuellt byte var frå svart till vit med rosevisare.
Har inte riktigt bestämt mig än om det blir aktuellt.
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Någon utav alla ni ingy 3239 ägare som vet om det finns några sköna läderband till denna ännu?
IWC original eller eftermarknads? För som jag har förstått det är det smalare mellan bandhornen än större ingys?
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Någon utav alla ni ingy 3239 ägare som vet om det finns några sköna läderband till denna ännu?
IWC original eller eftermarknads? För som jag har förstått det är det smalare mellan bandhornen än större ingys?
Tyvärr inte, vad jag vet. Hade själv gärna haft läder till den! Finns nån snubbe i Spanien som skulle göra custom men verkade inte som det blev några leveranser.
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Såg någon länk i en tråd på nått amerikanskt IWC forum angående en kille som gjorde custom efter beställning. Kan se om jag lyckas leta fram den igen.
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Smidigt, byta länk och korta/förlänga i en handvändning då nästan?
Hur har gummibandet löst detta? Någon metallhylsa med stopp i eller likande kanske? Får hålla tummarna att IWC släpper lite läder till den snart, tror 323906 hade gjort sig sjukt bra med ett lite lätt slitet brunt läder.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Smidigt, byta länk och korta/förlänga i en handvändning då nästan?
Hur har gummibandet löst detta? Någon metallhylsa med stopp i eller likande kanske? Får hålla tummarna att IWC släpper lite läder till den snart, tror 323906 hade gjort sig sjukt bra med ett lite lätt slitet brunt läder.
Mycket smidigt att korta länken, underbart med annat ord! Kanske Chrisse kan berätta hur gummit satt fast. Vill minnas att du hade gummi?
 

otisred

Omega
Hade tänkt mig att skaffa en sådan nu när jag tar min civilingenjörsexamen till sommaren, har sett så många fina bilder på den men när jag var och testade den på NK så levde den inte alls upp till förväntningarna. Är det någon som har känt samma? Aldrig tidigare har jag testat en klocka med förväntningar och blivit så här besviken. Känslan overall, tyngden, ptja... jag är inte lika kär längre.
 
Hade tänkt mig att skaffa en sådan nu när jag tar min civilingenjörsexamen till sommaren, har sett så många fina bilder på den men när jag var och testade den på NK så levde den inte alls upp till förväntningarna. Är det någon som har känt samma? Aldrig tidigare har jag testat en klocka med förväntningar och blivit så här besviken. Känslan overall, tyngden, ptja... jag är inte lika kär längre.
För mig var det tvärtom. Klockan gör sig i min mening inte alls bra på bild. Lever inte länken upp till förväntningarna får du nog svårt att hitta någon länk alls som gör det. Sedan vikten är densamma som exempelvis en sub. Fick du testa den med länken justerad till din handled? Det gör en stor skillnad.
 

otisred

Omega
Nä, den var ej justerad till min handled. Så jag fick bära den, så där lite stelt, utan att riktigt röra handleden.
 

joF

Panerai
En helt sinnessjukt fin klocka, och kanske min nästa? Är det någon som vet om det tillåts tavelbyte på dessa? Och eftersom det är ett ETA-verk i, kan Rob E serva en sådan?
 

BCKSTRM

Rolex
Tack! Trevlig recension. Har länge varit en sucker för integrerad länk men utbudet är knapert, minst sagt... Denna är eg en av två som jag funderar på. En polare sade dock att IWC var skräp. Jag har ju svårt att ta det på allvar, men upplever du att kvaliteten är bra, även bortsett från designen? ETA känns ju gediget och tryggt.
 

sir alex

Panerai
Tack! Trevlig recension. Har länge varit en sucker för integrerad länk men utbudet är knapert, minst sagt... Denna är eg en av två som jag funderar på. En polare sade dock att IWC var skräp. Jag har ju svårt att ta det på allvar, men upplever du att kvaliteten är bra, även bortsett från designen? ETA känns ju gediget och tryggt.

Du ska såklart inte lyssna på din kompis. Antingen har han noll koll eller annars håller han på ett klockmärke som vissa håller på fotbollslag. Ett tredje alternativ kan vara att din kompis är i sena tonåren...
 
Topp