Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror servicepriset är ca 5-6000 kr beroende på var du väljer att serva den. Nymans ur har en bra prislista på sin hemsida. Vanligt serviceintervall om vart 5-6 år ungefär.Ingenieur 3239 är verkligen en magisk fin klocka. Är personligen på jakt efter en egen och har därför några servicerelaterade funderingar. Vad ligger servicekostnaderna på ungefär för ur med dessa eta urverk och ungefär hur ofta brukar de krävas en service? Förstår att saker kan hända på vägen men lite riktmärken är aldrig fel.
Jag är relativt ny inom området så all hjälp gällande service uppskattas.
Tror servicepriset är ca 5-6000 kr beroende på var du väljer att serva den. Nymans ur har en bra prislista på sin hemsida. Vanligt serviceintervall om vart 5-6 år ungefär.
Himla fin! Äger själv en 323906 dvs med vit med rosé index. Vad som är bra med ETA verket är ju att väldigt många urmakare har tillgång till reservdelar och kunskapen så om du inte vill gå till en AD kan priset på service pressas yttligare.Stort tack! Då ligger det ungefär i pris med vad jag tänkte. Otroligt fin klocka detta.
Himla fin! Äger själv en 323906 dvs med vit med rosé index. Vad som är bra med ETA verket är ju att väldigt många urmakare har tillgång till reservdelar och kunskapen så om du inte vill gå till en AD kan priset på service pressas yttligare.
ETA gör många väldigt bra verk! Dessutom är det modifierat av IWC så det är "förfinat" ytterligare.Exakt vad jag tänkte angående servicen. Dock verkar det som att en hel del har något "agg" mot just ETA. Handlar det oftast om att det inte anses lika fint som ett in-house verk från själva klockmärket eller vadå? Jag menar, är det alltid per automatik sämre med ett ETA i jämfört med in-house? Kanske OT nu men men.
323906 är riktigt schysst. Personligen är jag på jakt efter 3239 Laureus.
ETA gör många väldigt bra verk! Dessutom är det modifierat av IWC så det är "förfinat" ytterligare.
In-house är inte per automatik bättre, men anses som en "kvalitetstecken" i branschen![]()
Snygg modell. Någon som fått på läderband?