• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

sir alex

Panerai
Vilka butiker säljer IWC i Stockholm ? , tänkte åka på en förhandlings runda och se var det går att få en mark xviii för.
Är dock just nu lite lockande att köpa från chrono pga den enorma rabatten.
Nymans, Krons och NK.
Svårt att pruta på NK men på de andra ställena går det att få ner priset.
 

Fixfred

Omega
Tack för alla snabba svar !
Frågan om det går att koma i närheten av att köpa via chrono24, hittat runt 32 000 där och alla AD's ligger de på 45 000.
Känns tveksamt om det går att pruta till något i närheten. Kan tänka mig att betala max 35 000 för klockan.
Gillar att alla tre svarade precis samtidigt :D
Nymans, Krons och NK.
Svårt att pruta på NK men på de andra ställena går det att få ner priset.
 

sir alex

Panerai
Tack för alla snabba svar !
Frågan om det går att koma i närheten av att köpa via chrono24, hittat runt 32 000 där och alla AD's ligger de på 45 000.
Känns tveksamt om det går att pruta till något i närheten. Kan tänka mig att betala max 35 000 för klockan.
Min erfarenhet är att man kan få samma pris som på Uret.se när du köper IWC.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
IMG_8312.JPG
IMG_8314.JPG
IMG_8315.JPG

Jag äger bara en Seiko quartz Perpetual och känner att detta måste bli en ändring på! Har spanat på iw3756 i några år och känner rent spontant att detta är min klocka! Är det någon som har erfarenhet eller något man borde veta om klockan?

Har aldrig sett eller provat klockan förutom på bild. Storleken 43X49 mm skrämmer mig inte alls tvärtom känns det nästan bara bra med lite större skärm för alla komplikationer! Vad tror ni är det ett bra val om man vill ha Perpetual calendar?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_8312.JPG
IMG_8314.JPG
IMG_8315.JPG

Jag äger bara en Seiko quartz Perpetual och känner att detta måste bli en ändring på! Har spanat på iw3756 i några år och känner rent spontant att detta är min klocka! Är det någon som har erfarenhet eller något man borde veta om klockan?

Har aldrig sett eller provat klockan förutom på bild. Storleken 43X49 mm skrämmer mig inte alls tvärtom känns det nästan bara bra med lite större skärm för alla komplikationer! Vad tror ni är det ett bra val om man vill ha Perpetual calendar?
Perpetual är aldrig fel men den där är väldigt rörig.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Nice! Jag verkligen gillar svarta visare med vit ljusmassa! Klockan är perfekt (om man kan ignorera datumet)!
 

Shadyboy

Cartier
IMG_0732.JPG

Jag har för övrigt ALDRIG tidigare haft en mekanisk klocka som håller tiden så bra. +-0 sekunder sedan igår!!! Men ETA är ju skit, eller hur var det nu?
Har samma upplevelse. Hade en Aquatimer 3568 tidigare och den var äckligt exakt. Höll sig mellan +1 och +2 sek/dygn beroende på hur jag lade ifrån mig den på natten samt om den fick ligga över ett dygn eller så. Den mest exakta klocka jag någonsin ägt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har samma upplevelse. Hade en Aquatimer 3568 tidigare och den var äckligt exakt. Höll sig mellan +1 och +2 sek/dygn beroende på hur jag lade ifrån mig den på natten samt om den fick ligga över ett dygn eller så. Den mest exakta klocka jag någonsin ägt.
Det har ju bara gått ett dygn så det kan ju vara ren tur. Jag mäter upp den i min timegraphern så fort jag har möjlighet. Återkommer med resultat. Men spm sagt, sjukt bra än så länge. :)
 

Shadyboy

Cartier
Det har ju bara gått ett dygn så det kan ju vara ren tur. Jag mäter upp den i min timegraphern så fort jag har möjlighet. Återkommer med resultat. Men spm sagt, sjukt bra än så länge. :)
Hoppas det håller i sig! Återkom gärna med mätning när du vet mer! Min gick så bra under alla de 3 år jag hade den, så jag håller tummarna att din ligger på samma nivå.
 

PCB

Audemars
IMG_0752.JPG

IMG_0764.JPG

WTF, blev ju svinbra på nato! Passar ju min Comme des Garçons-tröja klockrent. ;)
Nato funkar klockrent på tunna klockor, får lägga en beställning på några lyxnaton. Dock ej från IWC.... Läser ni detta IWC så tar jag gärna emot ett i varje färg. :D
haha ja ,alla gillar olika
jag håller iallafall med Trump,och ställer mej tveksam till Nato:cigar:
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Är det någon här som äger en mark XVIII Le Petit Prince? Skall köpa en klocka till sommaren och det står mellan en Mark eller Speedy...
 
Topp