• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

BenD

Cartier
2-Faktor
Om det är någon här som börjar fundera på att gå vidare från sin Ingenieur 3239 så är jag intresserad av att ta över ägandeskapet. 😏
547F4ADF-BDA9-4854-A7FC-0500E0E7ACFA.jpeg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Provade en av de, kändes väl som vilken 44mm-keramikpilot som helst. Har ingen känslomässig koppling till de där militära enheterna så kan inte säga att de gjorde ngt för mig. AMG-kronon var dock frän. Och har öppen baksida vilket var lite nytt.

Är ganska förtjust i Portugieser Perpetual 42, men vill ha en i vit metall med mörk tavla. Får se vad som kommer.

Hintades starkt om att Ingeneur-samlingen ska nylanseras med Genta-formspråk.
Var mer nyfiken, speciellt på den blåa varianten. Håller med om AMG versionen. Gillar också att den är i titan, och att ytan är blästrad(?). PP42 är fin, den är bärbar för fler av oss jmf med 44-45mm. Även om utseendet på iW503401 är svårslaget imo.

En ny Ingy med Genta-formspråk tror jag helt klart på, självklart i stål, men även gärna i titan, brons eller varför inte i Ceratanium?
 
@Echo Delta
Fråga: just skaffat en IW388103 som är min tredje pilotchrono, men detta är nog en keeper. Den har ju den nya snabb-bytes funktionen för banden. Jag har läst här o där att det ska finnas massor av alternativ men jag hittar inga på IWCs hemsida. Är det nåt som är på gång? Vet du?
Hälsningar Garfield.

20211003_145040.jpg


Det är pa gang, men hittills har bara nagra enstaka varianter i gummi släppts, men mer kommer sa smaning om!
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Hur vanligt skulle ni säga att det är med kopierade äldre IWC? Fått napp på en köpesannons på WUS på en 3521 men kommer ha svårt att kolla på den själv då klockan är i USA. Har bett om mer närbilder men här är de jag fått hittills :)
1633695511977.png

1633695525778.png
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Oerhört läcker! Hur är bandet på den lurven?
Beror lite på vad man avser, men jag skulle i grunden säga bra. Väldigt skönt med textilutsida och läderinsida. Bra ”stuns” i utan att kännas tjockt och bökigt. Det jag möjligen kan kritisera är låset, utifrån upplägget att det är ett vanligt ”hålat” band som man fäster in i låset. Upplever att bandet kan lossna ur ena sidan av låset då man öppnar det, då en del kraft behövs samtidigt som inte ”piggen” sitter benhårt fast i bandets hål. Förstår du hur jag menar? Störst risk då att bandets längdinställning justeras ofrivilligt, vilket jag kan leva med, men värre att man faktiskt i värsta fall skulle kunna tappa klockan när man håller på att ta på/av den. Det har inte hänt mig och nu börjar jag vänja mig vid handhavandet, men jag kände mig lite obekväm med manövern först. När klockan väl är på armen är bandet hur bra som helst iaf :)
 
Topp