• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

tänkte köpa en
IWC Pilot Spitfire Chronograph,IW387902,
och ser att det finns de med patina på bronset och de som har utan. Ngn som vet hur man polerar upp ytan( om man vill göra det), lämnar man in eller sitter man och gnider själv :)
1745561458348.png
1745561483868.png
I vanliga fall brukar det funka med citron eller ättika men vill minnas att det diskuteras tidigare i tråden att inget sånt verkar funka på IWCs brons.

Hej allihopa! Jag har en IW325110 (silver tavla spitfire UTC) som jag absolut älskar, dock skulle jag gärna ha optionen att använda den på länk.

Det finns ju länkar till 3251 tillgängliga online, men på första kollen verkar priset ganska skrämmande, även om man bara har hörd positiva grejer om allt som har att göra med IWC länkar. Jag har dock också märkt att det är lite olika länkar beroende på generationen av 3251.

Har någon här bra koll på länkar som passar 3251? Är dem olika varianterna kompatibla med alla 3251or? Finns det bra eftermarknads länkar som passar modellen? Och skulle den möjligtvis vara kompatibel med länkar till t ex mark xviii eller xx?

Många frågor, tacksamt för all info ni har. Jag har inte hittad något med raka endlinks som jag riktigt gillar på den, så det skulle vara fint om t ex ett band till mark xx från typ Forstner skulle passa tills man hittar en bra deal för en originallänk.

Alla olika förslag och information tas väldigt tacksamt emot ❤️

Eller hur. Har fyra av fem kvar:
IWC x 4 2019-06-04.jpg
IWC x 4 2020-06-03 (låda).jpg

Hade gärna haft Spitfiren kvar också men gav upp efter tre år då jag inte fick den att sitta bra. Lite toptung och den satt antingen för hårt eller för löst.
IWC S 2015-09-05.jpg
Fin samling! Hade varit skoj att testa en ingeniuer men nu har jag aldrig testat min med länk så känner inte igen det du skriver. Tyckte däremot originalbandet som är i läder satt inte helt perfekt. Kör nu något Canvas band med ett IWC lås som sitter som en dröm.
Saknar bara att den tålde lite mer vatten annars är helnöjd med klockan. Magisk tavla som skimrar färg emellanåt.

Tillbaka
Topp