Låter ju fint. Var den närmaste året du handlat?Jo, minst 15% och det går säkert att göra något ännu bättre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter ju fint. Var den närmaste året du handlat?Jo, minst 15% och det går säkert att göra något ännu bättre.
Låter ju fint. Var den närmaste året du handlat?
Helt beroende på AD och kund.Bumpar: ingen som handlat IWC från AD närmaste året och förhandlat rabatt?
Jo såklart. Köpte du din ingy från AD?Helt beroende på AD och kund.
Stämmer. Mitt tips är att fråga vid köptillfället. Vad är det värsta som kan hända?Jo såklart. Köpte du din ingy från AD?
Det kommer jag såklart göra ifall jag köper från AD. Ville skaffa mig en uppfattning av andras erfarenheter. Får man fråga om du förhandlade fram någon rabatt?Stämmer. Mitt tips är att fråga vid köptillfället. Vad är det värsta som kan hända?![]()
Grönt och svart passar alltid. Kör min på alla möjliga original, de är bäst.![]()
![]()
Den här rackaren har suttit på grönt textil ett par år, men nu kör vi lite svart igenDet är verkligen en klocka där inget annat än IWCs originalarmband gjort susen för mig. Det behövs liksom inte…
Vad tycker ni är snyggast..? Gröna eller svarta?
Snyggt!!! Jag kanske borde våga provaGrönt och snart passar alltid. Kör min på alla möjliga original, de är bäst.
Men även ett grönt nato funkar
![]()
Grönt och svart passar alltid. Kör min på alla möjliga original, de är bäst.
![]()
IWC har ju bägge typ av straps, klockan har ju vanliga lug-holesHar kollat mycket på den där senaste tiden. Sjukt bra. Är det ease-x-change eller vanliga springbars?
IWC har ju bägge typ av straps, klockan har ju vanliga lug-holes
Skitsnygg, föredrar grön NATO före den svarta då grön ger fin kontrast till den mörka klockan som annars försvinner i helheten.Grönt och svart passar alltid. Kör min på alla möjliga original, de är bäst.
![]()
Tack, fick tag i batteriet, men det var ju mer än så med klockan. Kretskortet var ju paj samt minus och plus bleck saknas....Jag lämnade in den, har det nedskrivet men inte framför mig. Googlade och fick upp denna länk, där det finns en bild på batteriet på sista bilden.
![]()
IWC Porsche Design Chronograph
When Porsche Design teamed up with IWC to manufacutre their watches, many well known designs, great watches and icons were created. Here we are offering you the Chronograph reference 3732 - with a case made from titanium in 36mm diameter. The watch is in a generally good condition with some...almawatches.com
Du kan lämna in den för ett kostnadsförslag hos IWC, gratis att fråga, men lär vara dyrt med service om du tackar JA. Delar borde de ha. Annars är du inne på rätt spår att försöka hitta delarna lite här och där om du har tiden.Tack, fick tag i batteriet, men det var ju mer än så med klockan. Kretskortet var ju paj samt minus och plus bleck saknas....
Blir ju roligt att hitta delar till det.
Frågan är om det ens är möjligt och att det är värt det.
Nu vet jag iaf varför den var inlämnad till min far![]()
Nja, urverket har utgått sedan länge. Även om jag får tag i delar så lär det ligga runt 10k.Du kan lämna in den för ett kostnadsförslag hos IWC, gratis att fråga, men lär vara dyrt med service om du tackar JA. Delar borde de ha. Annars är du inne på rätt spår att försöka hitta delarna lite här och där om du har tiden.
Är rädd att jag börjar halka ner i IWC-hålet…
I och för sig himla trevligt med ett nytt kaninhål
Svängde fort från att Pilot 36 fångat mitt intresse till att jag nördar ner mig i Mark XV.
Till er som äger Mark XV: bär ni helst klockan på länk, läder eller något annat band?
Mycket fin, gillar när människor är glada!![]()
Kan rekommendera denna annars, från en med ”hålvana”
(Sorry för OT och ej svar på din fråga men ursäktar mig med att jag är iaf glad ;-))
Den har gjort mig glad i tre år nu tror jag det är, och det bara fortsätterMycket fin, gillar när människor är glada!
Pilot 36 med mattsvart tavla och matchande datumfönster har jag haft på radarn i ett par år nu. Mycket fin, men dyker i princip aldrig upp till vettigt pris på begagnatmarknaden. Om du ute efter någon av de andra trettiosexorna med sunburst och vitt datumfönster blir det lite lättare.Är rädd att jag börjar halka ner i IWC-hålet…
Svängde fort från att Pilot 36 fångat mitt intresse till att jag nördar ner mig i Mark XV.
Till er som äger Mark XV: bär ni helst klockan på länk, läder eller något annat band?
Har också noterat att IW324010 tyvärr är ovanlig. Ska mellanlanda i Hamburg om några veckor. Hoppas att IWC ÅF där har en inne att prova. Men säkert inte.Pilot 36 med mattsvart tavla och matchande datumfönster har jag haft på radarn i ett par år nu. Mycket fin, men dyker i princip aldrig upp till vettigt pris på begagnatmarknaden. Om du ute efter någon av de andra trettiosexorna med sunburst och vitt datumfönster blir det lite lättare.
Edit: Läste inlägget igen och insåg att du kanske inte letar efter 36 längre?
LänkÄr rädd att jag börjar halka ner i IWC-hålet…
Tror du missade bilden men jag har sett den. Mycket fin länk. Inte så vanlig om jag förstått rätt.Länk
Men läder är supertrevligt det med men denna länk sitter nog på 99%