• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Dagens IWC. Kronografen fungerar 👌🏼 efter service.
IMG_2874.jpeg

IMG_0052.jpeg
F10191A4-6949-4657-A2E3-0A415963A554.jpeg

Den här rackaren har suttit på grönt textil ett par år, men nu kör vi lite svart igen :) Det är verkligen en klocka där inget annat än IWCs originalarmband gjort susen för mig. Det behövs liksom inte…

Vad tycker ni är snyggast..? Gröna eller svarta?
Grönt och svart passar alltid. Kör min på alla möjliga original, de är bäst.

Men även ett grönt nato funkar

DSCF1307.jpeg

Senast ändrad:

Kan rekommendera Teddy Baldassarres video från sitt besök hos IWCs manufaktur. Tittar man noga ser det ut som att en Lake Tahoe ingenieur är på gång? VDn Chris känns väldigt passionerad och kunnig kring hela processen. Imponerande!

Grönt och svart passar alltid. Kör min på alla möjliga original, de är bäst.

Men även ett grönt nato funkar

DSCF1307.jpeg
Skitsnygg, föredrar grön NATO före den svarta då grön ger fin kontrast till den mörka klockan som annars försvinner i helheten.
För övrigt passar militärklockor enligt mig bäst på grön NATO eller mörktbrunt läder som klockorna hade under andra världskriget.
Min Chrono Flieger är tex magisk på originalkrokodil

Jag lämnade in den, har det nedskrivet men inte framför mig. Googlade och fick upp denna länk, där det finns en bild på batteriet på sista bilden.

Tack, fick tag i batteriet, men det var ju mer än så med klockan. Kretskortet var ju paj samt minus och plus bleck saknas....
Blir ju roligt att hitta delar till det.
Frågan är om det ens är möjligt och att det är värt det.
Nu vet jag iaf varför den var inlämnad till min far 😂

Bilagor

• 1000048526.jpg
    1000048526.jpg
    161.3 KB · Visningar: 1
Tack, fick tag i batteriet, men det var ju mer än så med klockan. Kretskortet var ju paj samt minus och plus bleck saknas....
Blir ju roligt att hitta delar till det.
Frågan är om det ens är möjligt och att det är värt det.
Nu vet jag iaf varför den var inlämnad till min far 😂
Du kan lämna in den för ett kostnadsförslag hos IWC, gratis att fråga, men lär vara dyrt med service om du tackar JA. Delar borde de ha. Annars är du inne på rätt spår att försöka hitta delarna lite här och där om du har tiden.

Du kan lämna in den för ett kostnadsförslag hos IWC, gratis att fråga, men lär vara dyrt med service om du tackar JA. Delar borde de ha. Annars är du inne på rätt spår att försöka hitta delarna lite här och där om du har tiden.
Nja, urverket har utgått sedan länge. Även om jag får tag i delar så lär det ligga runt 10k.
Funderar på om man kan ta kortet till en som löder finelektronik. Borde funka.

Är rädd att jag börjar halka ner i IWC-hålet…
I och för sig himla trevligt med ett nytt kaninhål 😉
Svängde fort från att Pilot 36 fångat mitt intresse till att jag nördar ner mig i Mark XV.

Till er som äger Mark XV: bär ni helst klockan på länk, läder eller något annat band?

Svängde fort från att Pilot 36 fångat mitt intresse till att jag nördar ner mig i Mark XV.

Till er som äger Mark XV: bär ni helst klockan på länk, läder eller något annat band?
55FD4D0D-6DD7-4676-A404-53278704D5F9.jpeg

Kan rekommendera denna annars, från en med ”hålvana” 🤪

(Sorry för OT och ej svar på din fråga men ursäktar mig med att jag är iaf glad ;-))

Pilot 36 med mattsvart tavla och matchande datumfönster har jag haft på radarn i ett par år nu. Mycket fin, men dyker i princip aldrig upp till vettigt pris på begagnatmarknaden. Om du ute efter någon av de andra trettiosexorna med sunburst och vitt datumfönster blir det lite lättare.

Edit: Läste inlägget igen och insåg att du kanske inte letar efter 36 längre?

Pilot 36 med mattsvart tavla och matchande datumfönster har jag haft på radarn i ett par år nu. Mycket fin, men dyker i princip aldrig upp till vettigt pris på begagnatmarknaden. Om du ute efter någon av de andra trettiosexorna med sunburst och vitt datumfönster blir det lite lättare.

Edit: Läste inlägget igen och insåg att du kanske inte letar efter 36 längre?
Har också noterat att IW324010 tyvärr är ovanlig. Ska mellanlanda i Hamburg om några veckor. Hoppas att IWC ÅF där har en inne att prova. Men säkert inte.

Är mycket riktigt just nu inne på Mark XV istället. 😊

Länk
Men läder är supertrevligt det med men denna länk sitter nog på 99%

Tillbaka
Topp