+1 på detta. Vi är inte kunderna om vi tycker det är för dyrt. Har man råd köper man den ändå.Håller inte med om att det är konkurrenterna. Har man råd och vill ha klockan så tycker jag man ska köpa den, priset är vad det är och blir bara dyrare!
Jag tycker personligen att rent strategiskt IWC "klantade" sig lite kring prihöjningen på just Ingyn. Man ville differentiera sig från de som kom underifrån och på de andra modellerna så gjorde man det stegvis men eftersom denna inte uppdaterats sen 3239 så blev det en örfil för marknaden.
I entusiastkretsar blev de som vi alla vet ett jäkla liv, men det är inte vi som är målgruppen vill jag sätta en slant på.
Vill man vara fräck så gjorde dem det just för att visa att Ingyn inte är samma som Oris, Omega eller instegsmodeller från Rolex.
Hoppas in här och berikar (eller störVilka ser du som konkurrenter?

Egentligen ingen, det känns som en smal nisch med just ingyn. MIlgauss innan den blev discontinued.
Men den erbjuder nog ett viable option för alla de som vill gå tvärt emot Rolex väntelistor och gråhandel och då tänker jag både Sub och i viss mån Daytona.
Den ju också "billigt" alterntiv för alla som vill ha Genta design på integrerat sportstål, men som måste sälja huset för att köpa en AP eller 5711. Där genta faktiskt deisgnade en klassiker.
Även om IWC här släppte denna lite för sent för att få ut något av just hypen.
Senast ändrad: