• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

laketwig

Patek
2-Faktor
Äntligen en tråd i min smak ... ;)

Även om dom har gjort och fortfarande gör många fina klockor av olika typ, är det flygarna jag har fastnat för. Det historiska arvet och bilden nedan visar varför ... :happyhappy:

IWC x 2 2014-11-22.jpg
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Jag gillar IWC. Hade under en period en Portuguese 5001.

Dock tycker jag de flesta av deras klockor den senaste tiden tenderar till att bli alldeles för stora (nya 40mm ingyn undantagen), vilket är synd. När det börjar springa iväg mot 46mm så är det för stort.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Som icke IWC-ägare så måste jag säga att det finns en hel del härligt i IWC-stallet. Gillar förra spitfire mest (den högra av laketwig ovan) men även den nya. Sjukt cool. Dock tycker jag nog att IWC har sprungit iväg lite väl mycket prismässigt.

ImageUploadedByTapatalk1417727853.803280.jpg

Nya looken på Spitfire - listar 89000kr (kronsur.com)
 
Har ägt en 500107 (likadan som Hellbits ovan) i ca 1 månad och föll stenhårt för den så fort den tog plats på handleden. Äger sedan tidigare ett antal Breitlings och en Omega som jag är mycket förtjust i min IWC har något extra som jag inte riktigt har kunnat sätta fingret på än men det kommer nog snart...
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag hade lätt ägt en IWC om de jag gillar inte var så jävla dyra.. Big Pilot är i min topp 5 alla kategorier :)
image.jpg

Den va snygg i den vinkeln. Jag har svårt för big crowns överlag. En IWC som är sjukt snygg bland de äldre modellerna men inte alls cool bland de nya är aquatimern. Tex 3536 i stål. Maddafakka vilken härlig bezel
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Den va snygg i den vinkeln. Jag har svårt för big crowns överlag. En IWC som är sjukt snygg bland de äldre modellerna men inte alls cool bland de nya är aquatimern. Tex 3536 i stål. Maddafakka vilken härlig bezel
Jag vet att det inte är för alla, men det är något med historian bakom kronan, gångreservsindikatorn och stöttåligheten som gör den till en av mina favoriter :) Den känns grymt toolig IMO
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag vet att det inte är för alla, men det är något med historian bakom kronan, gångreservsindikatorn och stöttåligheten som gör den till en av mina favoriter :) Den känns grymt toolig IMO

Kan inget annat än att hålla med. Men tycker fortf det ser lite lustig ut. Men formspråket är cool som helhet
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tycker helt ärligt att det är väldigt konstigt att köpa en Ingenieur som nästan-klocka, när man suktar efter en Royal Oak.

Spelar ingen roll om de är designade av samma snubbe, långt bak i tiden.
 
Tycker helt ärligt att det är väldigt konstigt att köpa en Ingenieur som nästan-klocka, när man suktar efter en Royal Oak.

Spelar ingen roll om de är designade av samma snubbe, långt bak i tiden.

Håller med dig att det känns som lite av en "nästan"-klocka. Jag MÅSTE ha en klocka, Ingy är snygg, den är inte en RO, men det kan vara roligt att pröva annat än en Sub i väntan på RO.
 

BME

Cartier
Har gillat IWC sen jag började intressera mig för kvalitetsur och det är en god chans att en 3239a är nästa inköp...
Måste bestämma mig för vilken tavla "bara"...
 

vonhall

Rolex
Har bara en IWC som jag förövrigt är otroligt nöjd med. En Ingy eller Portugese är väl något som hägrar i framtiden!
 
Topp