Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är den så stor? Min JLC är 35 mm men bandhornen är ovanligt långa precis som på IWC mk XI och därför bär dem större.Gillar XI ..
Storleken ,37mm är dock i minsta laget...
Är den så stor? Min JLC är 35 mm men bandhornen är ovanligt långa precis som på IWC mk XI och därför bär dem större.
Tror det ,seÄr den så stor? Min JLC är 35 mm men bandhornen är ovanligt långa precis som på IWC mk XI och därför bär dem större.
Men oj så långt bak den här tråden hamnat.![]()
Underbar tråd när man är sugen på en Mark, helst XIV. Jag tänkte ju använda klockan varje dag (hämta barn, bära Ica kassar, cykla till jobbet osv) så jag tänkte på det här med repor. Visst syns repor mindre på borstat stål, så är Mark-klockorna borstade eller blanka? Dom ser onekligen borstade ut. Erfarenheter omkring lättrepade?
håller med! Är det någon som alls fattar grejen med multipla datum? Om man vet att det är den första idag, så är det ju inte så svårt att lista ut att det blir den andra imorgon?Ok, den med multipla datum går fetbort. Arabiska index är helt ok, men inte i kombination med massa blaffig text och logga. Ser ut som sterila griffeltavlor. Typiskt tyskt funktionellt flygarstuk kanske, men jag gillar det inte. Så domen blir, ju äldre desto bättre. Dvs. X eller XI.
forumet?
... För att starta det hela tjatar jag om favoritbilden på min:
![]()
Aha det va den bilden du menade! Fin bild, och framförallt den snyggaste Marken.