Min 44 mm dykare bärs mindre pga utformningen av bandhornen.
Vet inte hur det är med flygarna.
Vet inte hur det är med flygarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spot onDet här är en av ganska få IWC som jag faktiskt inte skulle vilja köpa...
Anledningen är att den inte ser ut som en IWC bör i mina ögon
Tycker min IWC ovan har klart bättre finish än min Sub, samt andra dyrare klockor.Tycker IWC misslyckas mer än de lyckas, framförallt när de kostar som de gör. De lyckas inte ens nästan kännas premium, hade hellre betalat halva eller en tredjedel av priset för en Sinn eller B&R med liknande urverk och liknande utseende (undantaget några få modeller).
Mera bebiskollectionen iom att barnklockan är 39mmi father & son setuppen.....
http://www.iwc.com/en/collection/pilots/IW5009_IW3255/
![]()
designen är ju roligare i alla fall, det kan vi ju konstatera ganska enkelt.Tycker min IWC ovan har klart bättre finish än min Sub, samt andra dyrare klockor.
Du jämför en dressare med en flygare?Såg den och tyckte att den var sjukt snygg. Förstår inte riktig varför alla klagar på storleken, när en DD är typ det coolaste man kan ha på KS? (Kunde ha sommaren 2015 iaf)
Du jämför en dressare med en flygare?
Lill-piloten skulle jag också klassa som dressar snarare än flygareDu jämför en dressare med en flygare?
Submarinerns stilrena och funktionella design har väl varit mallen för dykare sen 1954? Vad menar du att den skulle vinna med att vara "roligare"?designen är ju roligare i alla fall, det kan vi ju konstatera ganska enkelt.![]()
En till honom ock en till henne , vackert ...Mera bebiskollectionen iom att barnklockan är 39mmi father & son setuppen.....
http://www.iwc.com/en/collection/pilots/IW5009_IW3255/
![]()
Kostar paret?![]()
Den där är såååååååååååå, grymt snygg, den ger faktiskt ett ha begär trots att det inte står Rolex på den.
Kostar paret?
pfft! 44 satt som en smäck på dig! (PAM)Jag har provat båda men är inte man nog att bära upp 46mm..
Kostar paret?
Hur bärs den jämfört med en sub?Tycker min IWC ovan har klart bättre finish än min Sub, samt andra dyrare klockor.
Att den inte följer den mallen som dom flesta andra gör. Skulle jag tippa påSubmarinerns stilrena och funktionella design har väl varit mallen för dykare sen 1954? Vad menar du att den skulle vinna med att vara "roligare"?
Större än sub men känns som 42 mm kanske, typ skx007.Hur bärs den jämfört med en sub?
En till honom ock en till henne , vackert ...
Far. &Son är ännu bättre ...Tidigare marknadsfördes den där kombinationen som Far & Son klocka. Stod Junior Pilot (eller ngt liknande) på baksidan av den mindre. Kul ide.
Har inte handleder för big pilot, jag får hålla tillgodo med de lite mindre...Vet inte om det stämmer, men jag har hittat dessa uppgifter iaf, dock inte samma färgkombo, men det borde väl inte vara någon skillnad i pris tycker jag, är du sugen på att köpa en klocka till dig och din son/dotter @alfgren.
![]()
Fast detta är ju en egen modell. Nya Mark XVIII kommer visas på SIHH och skulle kunna gå upp 1 mm jämfört med nuvarande Mark XVII.Trodde snarare dom skulle gå upp 1mm istället för att gå ner 5mm. Det var oväntat.