• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jäklar vilket skönt event!
Tack för roligt återberättande och schyssta bilder, @Gummo

Drar till med en bild där jag har hela IWC-samlingen runt armen. Under parollen "spelar man inte så vinner man inte", och allt det där! ;)

IMG_5577.JPG
 

Shadyboy

Cartier
IMG_6539.JPG
Ett drömevent som jag inte velat missa, men tydligen ändå missade. Min Big Pilot säger hej och hoppas lika mycket som ja på ett tröstpris ur goodiebag'en! :)

Stort tack för mycket trevlig och underhållande läsning!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Vädigt bra och trevligt skrivet reprtage!
Jag har ingen Iwc men jag gillar vita Ingy med brunt läder. Det borde ju per automatik kvalificera mig till till tävlingen ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Rackarns trevligt reportage @Gummo :). Har tyvärr ingen IWC kvar att visa, men jag vet att åtminstone två lever vidare på forumet ;).
Tack för härlig läsning.
Tack! Fint av dig att förse forumet med IWC;)
Jäklar vilket skönt event!
Tack för roligt återberättande och schyssta bilder, @Gummo

Drar till med en bild där jag har hela IWC-samlingen runt armen. Under parollen "spelar man inte så vinner man inte", och allt det där! ;)

IMG_5577.JPG
Tack tack!
Underbart inlägg!!! Det verkar även varit en satans trevlig kväll!!!
Mina bidrag.. Har ju ingen IWC samling så det blir en samling bilder på min IWC...;-)
IMG_8481.JPG

IMG_8517.JPG

IMG_8541.JPG

IMG_9891.JPG

IMG_9889.JPG
Tackartackar!
Tack för du delar med dig! Kul att få ta del av vad som verkar varit en toppenkväll!
Tack! Verkligen toppenkväll, jag råkar ju vara lite förtjust både i klockor och mat!
- Härlig läsning och det måste vara svårt att skruva på fyllan :D Tack för ett fint inlägg!
Manet-o-IWC.jpg
Tack! Enligt legenden så brukade JO fälla upp pingisbordet efter sina korgrundor och träna servar nån timme på natten. När han sen körde nykter så kändes allt mycket lättare!
Grymt trevligt reportage, tack! Gick inte av för hackor det eventet! IWC gör fantastiskt många fina klockor och här kommer en bländande bild på min ingenieur :D
IMG_20161004_074852-01.jpeg
Tack! Svart ingy kliar fortfarande. Valde mellan den och Explorer2...
Ni ser ut att haft en kanonkväll, härliga bilder!
:)
Tack för ett trevligt reportage.
Danke!
Grymt roligt och läsvärt inlägg! Riktigt bra bilder också, jag orkar sällan läsa hela såna här "reportage" men gjorde det med nöje denna gång.

Men Gummi, stoppa för helvete in skjortan i byxorna, det där är inte okej!
Haha... efter några timmar i urmakarstolen och trerätters middag så får du ha överseende.
IMG_6539.JPG
Ett drömevent som jag inte velat missa, men tydligen ändå missade. Min Big Pilot säger hej och hoppas lika mycket som ja på ett tröstpris ur goodiebag'en! :)

Stort tack för mycket trevlig och underhållande läsning!
Tack!!!
Vädigt bra och trevligt skrivet reprtage!
Jag har ingen Iwc men jag gillar vita Ingy med brunt läder. Det borde ju per automatik kvalificera mig till till tävlingen ;)
Tack! Tävlingsledningen har övervägt men tyvärr kommit fram till att det ej räcker. Klockaffärerna är dock öppna många timmar fram till avslut;)
Ni verkar haft det sjukt bra där! Fint reportage!
Bjuder på ett par gamla bilder på min favorit i samlingen för att få in lite mer vintageur i tråden :)
downloadfile-17.jpg
downloadfile-14.jpg
Tack! Mm, vintage :)
Grymt trevligt reportage @Gummo !! Skönt skrivet och goa bilder:) Ni verkar ha haft en riktig kalaskväll!!;)
Tackar!
Tack @Gummo för ett synnerligen trevligt reportage!
Här kommer en bild på min Portuguese som tyvärr inte är i min ägo längre.
20140102_155431_2_bestshot.jpg
Tack så mycket! Tycker du ska köpa dig en minuterepeater:)
Tack @Gummo, att du delar med dig. Måste ha varit en toppenkväll!
Thanks!
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tack! Svart ingy kliar fortfarande. Valde mellan den och Explorer2...

Det gjorde jag med men det blev en svart Explorer II också tillsist ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ser ut att ha varit en superskön kväll :)
Tack för underhållningen @Gummo :D
Tack! Ja det var väldigt schysst ordnat och oväntat trevligt för en ruinromantiker att få umgås med nya finklockor.
Tack! Svart ingy kliar fortfarande. Valde mellan den och Explorer2...

Det gjorde jag med men det blev en svart Explorer II också tillsist ;)
Hmmm, du tänker givetvis så...
Tack för trevligt reportage och framförallt fina klockbilder. Den där rödguld minute repeater Ref 5449 var en riktig pärla.:hungry:
Tack! Ljudet, ljudet var fantastiskt:)
Skoj.
Var på detta i Göteborg för några år sedan, sjukt minnesvärt och skoj.
Tack! Såg bilder från det när jag förgooglade vad vi skulle få vara med om :)
Tack för ett trevligt reportage!
Tackar!
Snyggt @Gummo !
Grymt skrivet och väldokumenterat, ni verkar haft en skojig kväll:)
Tnx for sharing! /W
Tack! Det var riktigt kul :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Grymt! Inte ett dugg avundsjuk ... :banghead:

IWC-nörd som man är bidrar jag med en bild på min IWC-trippel, som numera (tillfälligt?) bara är en duo då Spitfiren har fått lämna.
IWC I - Trippel.jpg
Som tur är finns det schweizare som inte gör nåt annat än iwc-klockor hela dagarna så det finns stora möjligheter för dig att åter få en trio:)
Kul att få hänga med på er kväll, riktigt trevlig läsning! Mycket bra!!
Tack! !
FullSizeRender.jpg

Bra reportage! Min Mark ifrån 2009 :)
Thanks!
Oerhört trevlig läsning, verkar ha varit en härlig kväll.
Den hittills enda IWC jag ägt fick nyligen lämna.
IMG_9185.JPG
Tacktack!
IMG_20161104_190027.jpg
Riktigt roligt att du delar med dig av detta. Mitt bidrag.
IMG_20161104_190043.jpg
Har du swish så löser vi mutan.
Tack! Skickar PM med mitt swishnr;)
 
Topp