• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jävla posten! En samlingstråd.

Scaramanga

Patek
2-Faktor
En tråd för oss som vill spy galla över svenska posten.


Allvarligt? Det tar 5 dagar från Örebro till Örnsköldsvik?

dyhe6ygu.jpg


Suck!
 

jabla

Sarlacc
Tycker posten funkar bra, passaround Sinn kom fram på mindre än 20 timmar.
Att sedan Mykeys var slö med att hämta ut den är ju hans problem ;)

Posten.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor

Förutom att Försändelsen är uppbruten när den kommer 1 vecka sent. Och budkillen säger att eeemmmhh ingenting skall fattas. Men det är inte jag som öppnat paketet, eller jag som packat min bil. 2 kollin skickade i en försändelse 9 dagar mellan faktisk leverans skiljer mellan paket 1 och 2.
Och då skall 2lådor flyttas 3 mil, inrikes....

Vilka Jävla sopor!
 

Emil

Cartier
Väljer alltid DHL om det alternativet finns, har alltid fått ett bra bemötande av dem. Posten har jag förvisso inget ont att säga om, men hört om flertal händelser med uteblivna paket.
 

demondave

Rolex
Är ett stort postfan när det kommer till skickade grejer. Har fått smashade paket från DHL (Det Händer, Långsamt) och Schenker. Dessutom har posten utlämningsställe nära, med bra öppettider.
 

zamboni

Omega
Har också enbart bra att säga om Posten, speciellt deras värdepost. Kunde visserligen inte välja utlämningsställe utan de väljer automatiskt det geografiskt närmaste (no biggie), däremot gick det supersnabbt. Paketet lämnades in i Stockholm på tisdagskvällen och redan dagen efter hade jag avin i brevlådan.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
För det mesta gillar jag också posten men har grejerna ankommit Sverige via Malmö så blir det ofta en väldigt långdragen process innan grejerna är framme. Som i detta fall.

Sen måste jag klaga på postens tracking som ofta inte funkar. Stod på ICA för att hämta mitt paket som inte ens fanns registrerat när jag sökte på kollinr. Likt förbaskat hade jag fått en avi. Via USPS hade jag sett att paketet hade varit i Sverige en vecka.

Hade ett rek häromdagen som det var samma sak med, ingen tracking men avi i lådan.

Tekniskt fel kanske.

Jävla gringubbe jag är idag!
 

OBRKV

Cartier
Har sällan haft problem med Posten, men just detta paket som jag sett fram emot lagom mycket strular. Ringt 3-4 ggr med olika svar. Ena säger att jag ska avvakta tills imorrn för att se om något har hänt och återkomma ifall det fortfarande står still. Den andra har inga som helst svar och kan ens inte säga mellan tumme och pekfingret hur lång tid det kan dröja. Vid ett annat samtal slaget av osäkerthet, paranoia och brist på tålamod får jag höra att det där i princip kan betyda vad som helst och att paketet antagligen redan är på väg mot stan.

Någon annan som haft liknande problem?

Skärmavbild 2014-09-22 kl. 21.29.01.png
 

sveol

Cartier
Skräm inte upp mig nu. Inväntar en riktig fining just nu genom posten ;)

Min erfarenhet dock är att det fungerar bra med posten. Speciellt nu när de skickar till "mataffären" med bra öppettider. Man slipper vänta på "fraktman" som kommer mellan "0800-2100".

Capture.JPG
 

saferide

Omega
2-Faktor
Bara tanken på Ånge (som för er söderut var en ort som nog kan klassas som ett svart hål för postpaket) får mig att lite lätt få fradga!!
 

Belic

Cartier
Haha min får fan inte bli försenad, jag sitter ju o skakar så sugen jag är!
paket.jpg


Men jag har faktiskt bara bra erfarenheter av posten. Desto sämre när det gäller UPS samt Fedex som är bedrövliga! Vore trevligt med en leverans kring lunch, jag tror på postgudarna inatt!
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Har fått klockor skickade till mig och skickat klockor med postens värde. Har fungerat perfekt varje gång.
Jag är nöjd!
Jag jobbar inte på posten:)
 

OBRKV

Cartier
Ja, jag kan ju meddela att allt verkar lugnt än så länge. Paketet är på väg mot ombudet, om det inte redan är framme. Enda problemet nu är att jag fick reda på att mitt efternamn såklart är felstavat. Får se hur det går...
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Jag och en annan här på KS vinner nog :D
Är vanligtvis väldigt nöjd med posten (Sydkorea - Borås = 2 dagar, Cheepoläder som skickades på en söndag kom fram måndag morgon etc) men detta var jag inte så nöjd med:



Notera att det är ett REK! Och det har inte kommit fram än :D


Jag har fått pengarna och avsändaren har reklamerat osv så för min del är det utspelat nu, men det var väldigt trist några veckor när man väntade och ringde posten varje dag (och fick lite olika uppgifter)...
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Toftanäs? Verkar vara Sveriges paket sorterings skräckexempel om man tittar i tråden och på mitt pakets resa från Tyskland :borg:

image.jpg
image.jpg
 
Skulle kunna skriva en novell om mitt senaste samröre med PostNord....men ids fan inte.
Tog sju dagar från deras terminal i Järfälla till Bromma.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Har man slutat hämta upp paketen hos ombuden på söndagar? Tidigare gick paketen iväg på söndagen och var framme på måndagen, men nu har jag både fått och skickat paket som legat till måndag kväll innan de lämnat ombudet.

Ska fråga nästa gång men är lite nyfiken på om fler märkt samma sak?
 

Dennis

Breitling
Har man slutat hämta upp paketen hos ombuden på söndagar? Tidigare gick paketen iväg på söndagen och var framme på måndagen, men nu har jag både fått och skickat paket som legat till måndag kväll innan de lämnat ombudet.

Ska fråga nästa gång men är lite nyfiken på om fler märkt samma sak?
Jag har samma erfarenhet tyvärr
 
Topp