• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes Jaeger-LeCoultre Reverso Duoface

Zeta

Basic
Pris
90k SEK
Returpolicy
Vi går igenom noggrant vid köp, om något inte är enligt beskrivning så löser vi det
Bilder Skickat
  1. Ja
Ref. 270.8.54
Uttagen 11-09-08
Tillbehör: Inre och yttre box, garantipapper, garantibok, verktyg för att ställa alternativ tidszon har försvunnit (men en tandpetare gör jobbet bra eller bättre)
Kommer på original band, använt men fint och med liv kvar
Tight och fin clasp
Drar upp bra, håller tiden bra, pusher för alternativ tidszon funkar bra
Fullt servad 2019
Genomgången hos Jaeger November 2021: funktionskontrollerad, samt bytt fjädern till kraftreserven

Mycket härlig klocka som tyvärr får för lite och näst intill ingen arm-tid i konkurrens med andra klockor. Klockan är i fint skick både utseende och funktionellt. Urtavlor och visare är fina samt den svarta tavlan har fortfarande vitt och krispigt lume i förhållande till de många gula som återfinns exempelvis på C24, smaksak såklart men jag personligen föredrar denna urtavla som krispig över vintage. Klockan är ej polerad i min ägo vilket motsvarar ungefär halva klockans totala livslängd, den har hairlines men allt ligger ytligt och går att polera bort vid nästa service.

Pris: 90k. På C24 ligger just nu fyra exemplar ute med motsvarande tillbehör i spannet 89 - 109, jag sätter ett KS-pris i det lägre intervallet.

Byte? Inte primärt ute efter byte men stänger inte dörren för ett byte eller billigare klocka + pengar emellan, exempelvis Sub 16610, Jaeger dressad/kalender, eller en vintage Omega Constellation (ej guld). Eller något annat - testa.

Jag har försökt ta ärliga bilder, mer ordnas efter önskemål. Hör av dig om det är några frågor eller funderingar

Tack till KS för annonsplatsen samt det fina community ni har byggt upp.
IMG_1072 copy.jpg

Bilagor

• IMG_1077 copy.jpg
    IMG_1077 copy.jpg
    361 KB · Visningar: 1
  • IMG_1076 copy.jpg
    IMG_1076 copy.jpg
    309.3 KB · Visningar: 1
  • IMG_1075 copy.jpg
    IMG_1075 copy.jpg
    340.8 KB · Visningar: 3
  • IMG_1073 copy.jpg