• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Jaeger LeCoultre Reverso JLC vitguld (service 6/2016)

bjrn

Panerai
2-Faktor
IMG_3793 (1).JPG
IMG_3792 (1).JPG
IMG_3794 (1).JPG
IMG_3790 (1).JPG
IMG_3789 (1).JPG
_DSC0362.JPG
_DSC0362 (2).JPG
_DSC0365.JPG
_DSC0366.JPG
Sista bilden på Momentum-beater på 46 mm som jämförelse och den går inte in under skjortan.






2016-11-08
Skrev annonsen i somras men plötsligen behövde gumman en klocka, då hennes åkte in till Rob för service, så jag fick dra tillbaka annonsen.

Nu är den upp till försäljning igen, på riktigt för 45.000 SEK.

JLC Reverso Classique, perfekt dressklocka, tunn och fin
Ref.nr 250.3.86
Uppvridning: Manuell
Gångreserv: 42 h
Boettmaterial: solid Vitguld 18k
Diameter: 38.7 x 23 mm
Vattentät: 3 ATM
Glas Safirglas
Urtavla: Brons
Armband: JLC original struts ljusbrunt/brunt med spänne i 18k vitguld.

Servad hos Jaeger LeCoultre 3/6 2016 och under garanti
Det är alltså ingen gråhandlare från Italien, som säger att den är servad....denna ÄR servad av Jaeger-LeCoultre

Servicen kostar hos Nymans 11,5Ksek/JLC 8-9 KSEK, så den behöver inte servas på ett antal år om man inte är oförsiktig.

Nog finns det bruksspår om man finstuderar den, kolla foton, som självklart kan bli bättre.
Önskas bättre foton så fixar jag det

Den tickar och går, och håller tiden som den skall, den är ju servad "nyss".
Min modell av Reverson, har ingen sekundvisare så jag kan knappast säga att jag kollat tidshållningen så himla noga.

En JLC-box följer med och servicepapper, med garanti från JLC:s verkstad i Holland.
Klockan är även registrerad hos JLC, så vid ägarbyte så gör man en omregistrering på nya ägaren.

Kollat prisbild på Chrono24 och tyckte att 45.000 SEK känns som rätt pris till KS-kompisar, för en klocka där servicen är gjord på riktigt och av JLC - PM:a gärna om jag är ute och cyklar!






Jag vill helst göra upp affären face to face och förslagsvis i Stockholm, eller någon annan plats som vi kommer överens om. Kan alltid diskutera att lösa logistiken på annat sätt än f2f, o då även returpolicy



Förslagsvis med Swish som betalmodell, annars har jag konto på Swedbank, så även direktöverföring är ok om du har Swedbank.
Tänkte till lite och kom fram till att även sedlar går bra!

Ingen retur då affären görs upp face-to-face

Tack KlockSnack för annonsutrymme!


Godguys/badguys sidan: https://klocksnack.se/threads/bjrn.51015/#post-1280254
 
Senast ändrad:
Topp