HELVETE VAD BRA GREJER ANDSAN
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skitfina klockor , gillade Zenithens länk, super.
På begäran av Theargonout så kommer lite närbilder. Jag kör en klocka i taget.
Jag vill också ta tillfället i akt och tacka för Er uppskattning.
Longines Conquest 1960, Caliber 291, 35 mm, 24 jewels. Reference 9026. Enligt Longines arkiv exporterad till Libanon 1962.
På något vis har den hamnat hos mig i nära nyskick
Den har en originalkrona som för modellen är mycket ovanligt. Många bytte ut denna och det gjordes redan i affären, (troligen inte från fabrik) . Skälet till bytet är flera och det som nämns är att de var svåra att snurra, lätt att de gick av samt att de var fula.
Därför finns inte många kvar och om ni ser en sådan krona så slå till. Man betalar över 1´för en sådan.
Spännet är original.
/Anders.S
Den ser väldigt fin ut!
Denna lyckades jag buda in på E-bay från en säljare från Peru för några år sedan
Enligt Longines är klockan tillverkad 1961 och skickades 1962 till generalagenten i Peru som då hette Welsh.
/Anders.S