• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag och vintage...

Hugii

Audemars
...går inte ihop.

Ni såg nog alla min tråd igår där jag var överlycklig att min min DD var tillbaka.

La mig igår och då stod den på 29e och vaknar upp till detta:
20141030_082149.jpg


Bara in med den till Nymans igen, samma fel som tidigare.

När kommer jag få njuta av min klocka egentligen?

helt galet... vaddå Torsdag? det är Måndag den 3e idag :)
 

DanielR

Friends of KS
2-Faktor
Nu vill jag verkligen inte kasta sten i glashus, men jag tycker att vi sätter Rob på en piedestal. Jag vill bara nämna av personlig erfarenhet att jag nyligen har fått lämna tillbaka min DD till Rob efter en fullgjord service, som var betydligt dyrare än de summor som vi har sett här, då den inte fungerat korrekt efter servicen. Hur mottogs det? Utmärkt, suverän bemötning, no questions asked. Men jag tycker vi ska komma ihåg att även den bäste göra fel.
 

Ryttaren

Rolex
Nymans i VÄSTERÅS tillhör absolut goodguys. Trist att det fortfarande är problem men är övertygad att de löser det snyggt för dig!

Återkom gärna med resultatet. Intressant att höra vad felet är.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Nyfiken fråga, gav verkligen Nymans en helservice. Dvs. Var det de du köpte eller var det en uppsnyggnings av vissa delar. Anledningen att jag frågar är att en vän råkade ut för samma problem på sin 1803. Delar byttes osv men det som behövs är en total service samt byte av en hel del delar. Att inte Nymans fick ihop det kan bero på det mandat du gav dem.
 

Snårtas

Rolex
Du har ju såklart garanti på jobbet och jag skulle tro att du får gräddfil före kön. Om inte skulle jag begära det om jag vore dig. Hoppas det går undan och löser sig på ett bra sätt!
 
  • Like
Reactions: SFS

BadkarsPiraten

Vacheron
Nyfiken fråga, gav verkligen Nymans en helservice. Dvs. Var det de du köpte eller var det en uppsnyggnings av vissa delar. Anledningen att jag frågar är att en vän råkade ut för samma problem på sin 1803. Delar byttes osv men det som behövs är en total service samt byte av en hel del delar. Att inte Nymans fick ihop det kan bero på det mandat du gav dem.

Jag antar väl att dom gav en Helservice med tanke på att det tog 4.5 veckor och kostade 5300:- utan polering.

Idag står den på den 1a. Hur fan har den hoppat dit? Gått bakåt eller ett helt varv runt? o_O

Fick iallafall bära den på begravningen igår så idag lämnar jag in den till Nymans.
Behöver ingen express service eftersom jag kommer vara i Korea fram tills jul ändå, men denna gång hoppas jag att dom får till det.
 
Jag antar väl att dom gav en Helservice med tanke på att det tog 4.5 veckor och kostade 5300:- utan polering.

Idag står den på den 1a. Hur fan har den hoppat dit? Gått bakåt eller ett helt varv runt? o_O

Fick iallafall bära den på begravningen igår så idag lämnar jag in den till Nymans.
Behöver ingen express service eftersom jag kommer vara i Korea fram tills jul ändå, men denna gång hoppas jag att dom får till det.
Undra också hur datumet kan springa iväg sådär. :bookworm: Fråga dem på Nymans eller någon belyst själ här som vet?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
...går inte ihop.

Ni såg nog alla min tråd igår där jag var överlycklig att min min DD var tillbaka.

La mig igår och då stod den på 29e och vaknar upp till detta:
20141030_082149.jpg


Bara in med den till Nymans igen, samma fel som tidigare.

När kommer jag få njuta av min klocka egentligen?
Förbannad otur :(. Det vill till att Nymans fixar det där.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag antar väl att dom gav en Helservice med tanke på att det tog 4.5 veckor och kostade 5300:- utan polering.

Idag står den på den 1a. Hur fan har den hoppat dit? Gått bakåt eller ett helt varv runt? o_O

Fick iallafall bära den på begravningen igår så idag lämnar jag in den till Nymans.
Behöver ingen express service eftersom jag kommer vara i Korea fram tills jul ändå, men denna gång hoppas jag att dom får till det.

För tredje gången. Fick du något servicecert?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Vet inte vad du menar med service cert men jag fick detta
Ta bort serienumret. Ok, då fick du inget servicecert som innebär två års världsgaranti på utfört arbete. Så här ser det ut och utfärdas troligen endast av Rolex Service Centers.
k3563_8.jpg


Sverige finns inte med på kartan när man klickar på översikten "Service your Rolex" på Rolex.com. Undrar varför.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag antar väl att dom gav en Helservice med tanke på att det tog 4.5 veckor och kostade 5300:- utan polering.

Idag står den på den 1a. Hur fan har den hoppat dit? Gått bakåt eller ett helt varv runt? o_O

Fick iallafall bära den på begravningen igår så idag lämnar jag in den till Nymans.
Behöver ingen express service eftersom jag kommer vara i Korea fram tills jul ändå, men denna gång hoppas jag att dom får till det.

Troligt scenario är service precis som du fått men du måste även byta ut vissa vitala delar för dag/datum funktionen. Troligen märktes inte det vid service.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ta bort serienumret. Ok, då fick du inget servicecert som innebär två års världsgaranti på utfört arbete. Så här ser det ut och utfärdas troligen endast av Rolex Service Centers.
k3563_8.jpg


Sverige finns inte med på kartan när man klickar på översikten "Service your Rolex" på Rolex.com. Undrar varför.


Har ett cert som på bilden, till min 1016. Utfärdat av Rob Engström.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Ta bort serienumret. Ok, då fick du inget servicecert som innebär två års världsgaranti på utfört arbete. Så här ser det ut och utfärdas troligen endast av Rolex Service Centers.
k3563_8.jpg


Sverige finns inte med på kartan när man klickar på översikten "Service your Rolex" på Rolex.com. Undrar varför.

Serienumret borttaget
vi kanske inte har ett Rolex Service center i Sverige...

Troligt scenario är service precis som du fått men du måste även byta ut vissa vitala delar för dag/datum funktionen. Troligen märktes inte det vid service.

Men jag påtalade för dom att det var felet när jag lämnade in den först, annars hade jag inte lämnat in den från första början.
Men ska lägga större vikt på det denna gång.
Detta är delar jag fick tillbaka sist som blivit bytt.ser ut som att ena delen kan vara för datumställningen.
10726480_982166281799415_483061518_n.jpg
 

Bilagor

  • 2014-10-31 08.03.25.jpg
    2014-10-31 08.03.25.jpg
    49.5 KB · Visningar: 56
Ta bort serienumret. Ok, då fick du inget servicecert som innebär två års världsgaranti på utfört arbete. Så här ser det ut och utfärdas troligen endast av Rolex Service Centers.
k3563_8.jpg


Sverige finns inte med på kartan när man klickar på översikten "Service your Rolex" på Rolex.com. Undrar varför.

Fick ett likadan av RobE när min Milgauss hade varit på service där...
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Serienumret borttaget
vi kanske inte har ett Rolex Service center i Sverige...

Uppenbarligen har vi det eftersom Rob. E. utfärdar dessa. Frågan är då om Nymans utfärdar korten också och har missat det i ditt fall eller om de inte är ett fullvärdigt RSC?

Det är viktigt att veta hur det ligger till med tanke på att kortet innebär två års världsgaranti. En klar fördel när man ska bestämma sig för var man ska serva.
 
Det kan ju vara så simpelt som att de glömde att lämna ut det. Jag har fått cert de gånger jag servat på Rob.

Jo risken finns, därför vore det kul att se om någon har fått ett när dom servade hos Nymans...hos RobE så får man även en av deras egna gröna moccafodral, känns riktigt bra och som det ska kännas när man servar dyra saker...känns lite lyxigare än att få tillbaka den i en redlinepåse...

Jag har inte personligen inte servat någon Rolex hos Nymans men haft en Panerai inne för fjäderbyte och finns då endast kvitto men oxå en schysst box, sedan lämnade jag in min gamla AP för utökad 3års garanti och då även ett riktigt fint travelcase och alla korrekta stämplar i boken och behövde inte betala något som man hör att vissa blir tvugna att göra...
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Verkar som att Nymans inte någon internationell garanti på sina service jobb då antar jag?

Köpt klocka som var nyservad på Nymans, denna hade precis som TS också bara ett kvitto och lapp med antal utbytta delar och delarna i en red line-påse. Antar att de inte täcks av Rolex två års-garanti, utan något som Nymans själv står för?
 
Topp