• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag och vintage...

Zed

Swissera
Professional Dealer
Skulle vara intressant som sagt att både ringa Nymans och höra om certen samt låta Rob. öppna även denna klocka för ett utlåtande.
 

JEK

Cartier
Från Rolex ja, jag trodde ej att service-certen från Rob kom från Rolex då de ej är ett RCS enligt Rolex hemsida.
Om vi vänder på det kan jag ju säga kul "som helt ny" att bli bemött på detta sett av en admin när man försöker tillföra vad jag trodde var fakta. Ursäktar mig för detta, som jag även skrivit innan.


Håller med, förstår heller inte vad det har att göra med att vara ny och komma med påståenden. Finns det en tids- eller inläggsgräns för att komma med påståenden (substanslöst eller inte)?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Håller med, förstår heller inte vad det har att göra med att vara ny och komma med påståenden. Finns det en tids- eller inläggsgräns för att komma med påståenden (substanslöst eller inte)?

Trovärdigheten på en helt ny postare är inte den högsta. Många dyker upp och trollar duktigt, när man till det går ut med ett tvärsäkert uttalande som till på köpet var felaktigt så blir det fel. Man kan både som ny och gammal postare ha fel, som ny postare tvärsäkert göra ett inlägg som avviker från alla andras är inte speciellt smart.. Särskilt när det var fel..
 

SpakLisa

Breitling
Trovärdigheten på en helt ny postare är inte den högsta. Många dyker upp och trollar duktigt, när man till det går ut med ett tvärsäkert uttalande som till på köpet var felaktigt så blir det fel. Man kan både som ny och gammal postare ha fel, som ny postare tvärsäkert göra ett inlägg som avviker från alla andras är inte speciellt smart.. Särskilt när det var fel..

Fel och fel... Certet på zed's bild var ej från Rob utan från ett RCS och ett sådant får man inte från Rob, se din egen bild spencer. Sen självklart kan det vara beställt från Rolex, men det har jag aldrig sagt något om. Att man fick 2 års internationell garanti från Rob visste jag inte om, men har då lärt mig något nytt. Ursäktade mitt "tvärsäkra och felaktiga" inlägg och sa att jag nog skulle få käka upp det redan innan du kom och klankade ner på stämningen och det var enligt mig onödigt.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Lämnade in klockan idag. Dom sa att det skulle ta 2 veckor men jag är i Syd Korea fram tills 11e December så jag sa åt dom att testa den extra noga tills jag plockar ut den.

Jag frågade om RCS cert och världsgaranti, men tösen i kassan visste inte utan skulle återkomma med det.
Jag antar att det är ett nej dock.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Klockor som servats hos en giltig Rolex AD har väl rätt till 2 års internationell servicegaranti? Gäller väl hos vilken AD som helst? Märkligt att Nymans inte kunnat svara på frågorna...

Eller har jag missat nåt?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Rob.E. har i alla enligt Rolex hemsida ingen högre status än Nymans. Ingen av dem framgår som ett RSC.
 

Rikard

Omega
Jag har kontaktat vår verkstadschef här på Nymans och han ska läsa igenom tråden så jag sen, förhoppningsvis, kan förmedla svar på era funderingar här I tråden.

Och Tim, dig önskar jag en trevlig vistelse I Korea och kan avslöja att du har en liten överraskning som väntar på dig här hos oss när du kommer tillbaka och hämtar din klocka :)

MVH Rikard
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag har kontaktat vår verkstadschef här på Nymans och han ska läsa igenom tråden så jag sen, förhoppningsvis, kan förmedla svar på era funderingar här I tråden.

Och Tim, dig önskar jag en trevlig vistelse I Korea och kan avslöja att du har en liten överraskning som väntar på dig här hos oss när du kommer tillbaka och hämtar din klocka :)

MVH Rikard

Perfekt!
Den blir ju bra tillslut iallafall :)

GMTn är väl lycklig som fick följa med
2014-11-03 16.21.07.jpg
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Jag har kontaktat vår verkstadschef här på Nymans och han ska läsa igenom tråden så jag sen, förhoppningsvis, kan förmedla svar på era funderingar här I tråden.

Och Tim, dig önskar jag en trevlig vistelse I Korea och kan avslöja att du har en liten överraskning som väntar på dig här hos oss när du kommer tillbaka och hämtar din klocka :)

MVH Rikard

Har verkstadschefen hunnit läsa tråden?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Nu har jag ett SMS från Nymans om att klockahelvetet är färdigt!
Men jag sitter tyvärr fast i Korea, hemfärden den 11e December var ett långskott som missade brutalt.
Blir här över julen och kan väl egentligen inte komma hem förräns i Februari...

Ska se hur man löser detta på för vis, i värsta fall får den ligga hos Nymans och vänta tills husse kommer hem! :)
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag ett SMS från Nymans om att klockahelvetet är färdigt!
Men jag sitter tyvärr fast i Korea, hemfärden den 11e December var ett långskott som missade brutalt.
Blir här över julen och kan väl egentligen inte komma hem förräns i Februari...

Ska se hur man löser detta på för vis, i värsta fall får den ligga hos Nymans och vänta tills husse kommer hem! :)
Vi kan plocka ut den och ha den som passaround under tiden du är borta :p
 
Topp