Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror du skrev i fel tråd nu va?Du får kolla upp Helmuts egna märke "Guinand" hade en vad jag tror 60 tals chrono i guld som jag tyvärr sålde.
Tror du skrev i fel tråd nu va?
Så att i en tråd som heter "jag vill prata Sinn" så kan faktiskt Guinand ingå.Nja. Helmut Sinn är ju SAS hjärnan bakom båda märkena. Tänkte att du var en intresserad kille
Hehe, OK. Hängde delvis med men trodde du svarade på något orelaterad.Så att i en tråd som heter "jag vill prata Sinn" så kan faktiskt Guinand ingå.
Kul klockor faktiskt, jag gillar att hemsidan är riktigt kass och bara finns på tyska.Så att i en tråd som heter "jag vill prata Sinn" så kan faktiskt Guinand ingå.
Kul klockor faktiskt, jag gillar att hemsidan är riktigt kass och bara finns på tyska.
Kul klockor faktiskt, jag gillar att hemsidan är riktigt kass och bara finns på tyska.
Vi pratar om olika hemsidor.
Vi pratar om olika hemsidor.
Sinnen landar ju för övrigt snart, undrar om man kan köpa nya länken till den, vore cool. Eller så kör jag någon typ av rallystrap. Just nu är nog det enda jag har liggande i 20mm nato.
(Guinard watches hemsida finns bara på tyska. )Aha, trodde de bara hade en...my bad
Ska bli riktigt kul att se bilder i alla fall. Sinn är en favorit och den du ropat hem är ju riktigt jäkla cool. Snyggt med bara datum också istället för dagvisning också som på de nyare.
Då var den äntligen framme. Sjukt nöjd!
OK, kölapp #2. Har inte lyckats begränsa den mer än till 85-97.Otroligt snygg! Stort grattis och jag ställer mig gärna på kö vid en eventuell försäljning.
Har du fått mer klarhet om årtalet?
Tackar för platsen Ser gärna en bild helt i profil så att man ser höjden på plexit.
Ska bli kul att läsa en sammanfattning av intrycken sen när du har fått smälta den första lyckan.
Låter brutalt, blev sugen på att köpa mer vintagekronografer nu.Snyggt! Den blir ju lite lägre än de som har glasbaksida i alla fall, kristall bak och fram är på minimala 17mm...
Får väl faktiskt erkänna att den här ser snyggare ut än min 103 från 2005 med krystall men bara för det är vintageLåter brutalt, blev sugen på att köpa mer vintagekronografer nu.
Hehe, patinan och plexit bidrar med rätt mycket charm tycker jag. Vill du byta till plexi så lär ju Sinn fixa det.Får väl faktiskt erkänna att den här ser snyggare ut än min 103 från 2005 med krystall
Berätta gärna dina åsikter om verket! Ganska förtjust i 7750/7760 verk.
Stör mig inte alls på höjden faktiskt, ska mäta upp den ikväll.
Kan inte påstå att jag har några åsikter än. Det hoppar till lite när man startar kronografen, kan inte påstå att jag tycker kronografkänslan är så där superskön direkt men så länge den funkar som den ska så är jag nöjd. Även Zeniths el primero har ju en förmåga att hoppa till när man startar dem.Berätta gärna dina åsikter om verket! Ganska förtjust i 7750/7760 verk.
Kan inte påstå att jag har några åsikter än. Det hoppar till lite när man startar kronografen, kan inte påstå att jag tycker kronografkänslan är så där superskön direkt men så länge den funkar som den ska så är jag nöjd. Även Zeniths el primero har ju en förmåga att hoppa till när man startar dem.
De ska rassla rätt bra har jag hört, har även läst att de kröver ett någorlunda aktivt liv för att de ska laddas upp fullt. Fördelen med 7060 är att man slipper båda dessa saker.Jag har själv en klocka med 7750 på ingång, får se om det uppfyller förväntningarna