• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag vill prata Sinn! (Sinn FRAMME)

Kul klockor faktiskt, jag gillar att hemsidan är riktigt kass och bara finns på tyska. :D

;)

image.png

Vi pratar om olika hemsidor.

Sinnen landar ju för övrigt snart, undrar om man kan köpa nya länken till den, vore cool. Eller så kör jag någon typ av rallystrap. Just nu är nog det enda jag har liggande i 20mm nato.

Aha, trodde de bara hade en...my bad :)

Ska bli riktigt kul att se bilder i alla fall. Sinn är en favorit och den du ropat hem är ju riktigt jäkla cool. Snyggt med bara datum också istället för dagvisning också som på de nyare.

Aha, trodde de bara hade en...my bad :)

Ska bli riktigt kul att se bilder i alla fall. Sinn är en favorit och den du ropat hem är ju riktigt jäkla cool. Snyggt med bara datum också istället för dagvisning också som på de nyare.
(Guinard watches hemsida finns bara på tyska. )

Ser faktiskt riktigt mycket fram emot detta, tillräckligt mycket för att surfa mig blind på gamla JLC-kronografer. Hoppas bara den är någorlunda fin när den anländer och att de olika färgerna på lumen på minutvisaren är en synvilla utifrån reflektionerna.

Jag brukar ju gilla vintage, det jag inte gillar är strulet det kan medföra. Sinn finns ju dock kvar och även modellen så om något knasar borde det vara lätt att fixa via Sinn, de brukar ju dessutom ha humana servicepriser. Den har fått ny originalkrona som köpts från Sinn 2013 vilket tyder på att det borde bli ett smidigt ägande.

Tackar för platsen :) Ser gärna en bild helt i profil så att man ser höjden på plexit.

Ska bli kul att läsa en sammanfattning av intrycken sen när du har fått smälta den första lyckan.

Snyggt! Den blir ju lite lägre än de som har glasbaksida i alla fall, kristall bak och fram är på minimala 17mm...

Berätta gärna dina åsikter om verket! Ganska förtjust i 7750/7760 verk.
Kan inte påstå att jag har några åsikter än. Det hoppar till lite när man startar kronografen, kan inte påstå att jag tycker kronografkänslan är så där superskön direkt men så länge den funkar som den ska så är jag nöjd. Även Zeniths el primero har ju en förmåga att hoppa till när man startar dem.

Kan inte påstå att jag har några åsikter än. Det hoppar till lite när man startar kronografen, kan inte påstå att jag tycker kronografkänslan är så där superskön direkt men så länge den funkar som den ska så är jag nöjd. Även Zeniths el primero har ju en förmåga att hoppa till när man startar dem.

Jag har själv en klocka med 7750 på ingång, får se om det uppfyller förväntningarna :)

Jag har själv en klocka med 7750 på ingång, får se om det uppfyller förväntningarna :)
De ska rassla rätt bra har jag hört, har även läst att de kröver ett någorlunda aktivt liv för att de ska laddas upp fullt. Fördelen med 7060 är att man slipper båda dessa saker. :)

Man hör 7750 rotorn väl, sen så laddar den bara åt ett håll så det krävs lång användning innan den är fullt uppdragen. Men den kan ju dras upp manuellt också. Rotorljudet från en 7750 omvänder inte ofrälsta direkt ;)

Tillbaka
Topp