• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakten på ett lämpligt kostymur i guld

Husse

Patek
Cellini dual time... Var i Zürich ett några gånger i fjol. Tredje gången jag gick in på Rolex flygplats-shop tog säljaren fram Cellinin med vit tavla när jag steg in där, med varningen att om jag provade den för länge skulle jag missa flyget! Trevlig säljare och fantastisk klocka! Ska bara sälja föräldrahemmet så...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Budgetalternativ - Eberhard Extra-fort, 18k. Inuti tickar ett något moddat pålitligt ETA 2824-2A som vilken urmakare som helst kan serva/fixa. 37,5mm gör den till en modern dressare. Solid och trevlig klocka med vacker sunburst tavla. Eberhard finns inte representerade i Sverige men kan lätt hittas nere i Europa. Listpris kring 5000 euro. Min dagens klocka dessutom!
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
 
Flera fina klockor är föreslagna och ser vi till de första tre förslagen skulle jag välja Jeagern. Dels pga att även jag känner att Rolex är det "lätta/enkla" valet och dels för att Jeagern är något mer estetiskt tilltalande. Men om den är värd sin extra slant mot Omegan har jag ingen koll på. Personligen i denna prisklass skulle inte jag välja en omega för att jag tycker de lämpar sig bäst som ett finare vardagsmärke, sticker inte i någons ögon, alla vet vilka dem är och de har sina mest värda modeller i prisklassen 25-50k vilket gör dem lite tråkiga att äga om man ska lägga denna typ av slant. Jag skulle vilja slå ett slag för IWC portofino automatic IW356504 , förslaget är inte baserat på något annat än min förkärlek till deras design och även om märket är välkänt vet inte gemene man vad det är, vilket gör dem som medvetna klocknörd val :)
 

Vendee

Breitling
Flera fina klockor är föreslagna och ser vi till de första tre förslagen skulle jag välja Jeagern. Dels pga att även jag känner att Rolex är det "lätta/enkla" valet och dels för att Jeagern är något mer estetiskt tilltalande. Men om den är värd sin extra slant mot Omegan har jag ingen koll på. Personligen i denna prisklass skulle inte jag välja en omega för att jag tycker de lämpar sig bäst som ett finare vardagsmärke, sticker inte i någons ögon, alla vet vilka dem är och de har sina mest värda modeller i prisklassen 25-50k vilket gör dem lite tråkiga att äga om man ska lägga denna typ av slant. Jag skulle vilja slå ett slag för IWC portofino automatic IW356504 , förslaget är inte baserat på något annat än min förkärlek till deras design och även om märket är välkänt vet inte gemene man vad det är, vilket gör dem som medvetna klocknörd val :)

Ett alternativ som helt gått mig förbi. Mycket fin!
 
Topp