• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Fantastisk, verkligen.
Det är inte många JLC som "talar" till mig men den där vill jag gärna ha!
Grattis till en fin klocka .
 
  • Like
Reactions: ZQT

ZQT

The Banker
2-Faktor
Grattis! Finns det någon förklaring till att datumvisaren är lackerad knottrig/krispig?
Bra fråga, vet ej...

Riktigt trevlig! Vad ligger de på i pris?
Kolla chrono24, den enda som verkar vara säkert är att ljusa tavlan verkar vara dyrare än den svarta tavlan.

Snyggt!
Det finns några till, ex nån som köpte för nån månad sedan och nån/några metroiter har passerat på forumet. Hur som, mycket snygg. :)
Dom är fina, dock för stora för mig, tror dom mäter ca 40mm.

Fantastisk, stort grattis! (Bra reklam för JLC-tråden också. I år det det Jaegers år! :))
Det vet du ;)

Fint, fint :) ska också får en sån klocka snart :) får jag fråga vilken storlek deployanten har? 16mm? 18mm?
Det är 16mm skulle jag tro.

Den där har varit en storfavorit för mig i många år, stort grattis till en härlig klocka. Vad är det för år på den?
Tack, det är 2002 tror jag!
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt, riktigt fin! En sån skulle jag lätt kunna tänka mig. Var hittade du den?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Snyggt med den där typen av datumvisning tycker jag.

Men hur fungerar månfasen rent praktiskt? Lite av en nybörjarfråga kanske, men har aldrig haft en mekanisk klocka med månfas. Måste den inte veta var på Jorden man befinner sig? Eller får man kalibrera månfashjulet efter aktuell månfas när man ställer klockan och sen rullar det på?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Superfin klocka @ZQT , inte utan att man blir sugen på något liknande. Bra storlek, smakfulla detaljer och funktioner, riktigt bra helt enkelt, Grattis!
 
Topp