• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLC Polaris VS LLD

JonWin

Omega
Ska byta efter många år med Panerai. Dessa två har fångat mitt intresse, snarlika men olika prisbild... Någon med åsikter? Förslag på andra liknande objekt?
 

Bilagor

  • Jaeger-LeCoultre-Polaris-Date-Green-Boutique-Edition-Q906863J-hands-on-review-8.jpeg
    Jaeger-LeCoultre-Polaris-Date-Green-Boutique-Edition-Q906863J-hands-on-review-8.jpeg
    274.4 KB · Visningar: 27
  • Longines-Legend-Diver-Bronze-No-Date-L3.774.1.50.2-Review-1.jpg
    Longines-Legend-Diver-Bronze-No-Date-L3.774.1.50.2-Review-1.jpg
    272.6 KB · Visningar: 27

Alarik

Audemars
2-Faktor
Ska byta efter många år med Panerai. Dessa två har fångat mitt intresse, snarlika men olika prisbild... Någon med åsikter? Förslag på andra liknande objekt?
Polaris är en fantastisk klocka av en lika fantastisk tillverkare. Dess formspråk är ju lite mindre nischat jämfört med Longines och borgar kanske också för att den funkar vid alla tillfällen (nästan iaf).
 

JonWin

Omega
Polaris är en fantastisk klocka av en lika fantastisk tillverkare. Dess formspråk är ju lite mindre nischat jämfört med Longines och borgar kanske också för att den funkar vid alla tillfällen (nästan iaf).
sant, mer clean

Gillar generellt ”compressor” dykare och både polaris oh legend diver är riktigt bra alternativ. Även baltics variant tycker jag ser lyckad ut.

5DE5EAAE-8636-4546-9CE6-EE0DB4EA9D82.jpeg


också fin

Polaris polaris polaris!
sant, sant, sant

Den ena är high end, den andra inte. 🤨
Som att jämföra en Kia med en Lambo.
eller något sånt... jag är nog varken eller i den jämförelsen, tycker nog att polaris är mer subtil än en lambo
 

mueller

Omega



eller något sånt... jag är nog varken eller i den jämförelsen, tycker nog att polaris är mer subtil än en lambo
Du vet säkert detta men skiter i det för att uppnå 50 inlägg och tillgång till K&S.

Men klickar du på +citat kan du citera flera inlägg samtidigt.
 

DrDre

Patek
Jag provade den gröna Polaris boutique edition för ett par dagar sedan. Den är väldigt fin. Finishen på tavlan och boetten är imponerande. Priset (ca 9000 franc) är dock ca tre ggr så högt som för LLD, och även framtida service lär ju vara dyrare.
63D7E163-529D-49F3-AB9F-F625C1114EAE.jpeg
 

JonWin

Omega
Du vet säkert detta men skiter i det för att uppnå 50 inlägg och tillgång till K&S.

Men klickar du på +citat kan du citera flera inlägg samtidigt.
visste inte, tack

Jag provade den gröna Polaris boutique edition för ett par dagar sedan. Den är väldigt fin. Finishen på tavlan och boetten är imponerande. Priset (ca 9000 franc) är dock ca tre ggr så högt som för LLD, och även framtida service lär ju vara dyrare.
63D7E163-529D-49F3-AB9F-F625C1114EAE.jpeg
kanske ändå att den kan vara värd det. tack för bilden
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Slänger in nått helt annat med liknande tavel layout iaf. Kan varieras på läder och supersnygg till en camo jacka. 😀 Men måste upplevas i verkligheten.
 

Bilagor

  • C04CBF28-BD28-4F72-8489-D3D943E2DA4F.png
    C04CBF28-BD28-4F72-8489-D3D943E2DA4F.png
    80.3 KB · Visningar: 20
Senast ändrad:

JonWin

Omega
Bättre boett på Longines, JLCn är för klumpig.
hårda ord om en så ansedd klocka, talar du av egen erfaremhet?

Fina klockor, provade Polaris i Oslo, men båda skulle må bra av att vara liiite mindre.
har du provat den andra också? jämförelsen skulle vara bra att ha, svårt att hitta polaris där jag bor

Slänger in nått helt annat med liknande tavel layout iaf. Kan varieras på läder och supersnygg till en camo jacka. 😀 Men måste upplevas i verkligheten.
tack så mycket, inte right up my alley, men tavlan är snarlik
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
För att pröva Polaris här i Sverige måste du till Stockholm och här har de ännu inte fått in den gröna.
 
JLC är kul tycker jag eftersom de flyger under radarn hos icke klockintresserade och vi andra vet att den som bär den har koll. Min uppfattning iaf. Men jag är likväl svag för LLD:n i brons. För stor för mig bara. Och så en liten detalj som är störig. Någon här på forumet påpekade att timmarkeringarna ser ut som små cigaretter. Så nu är det vad jag ser först🙃 Men hade inte låtit det hindra mig som sagt.
 

Henkelarsson

Omega
Pledge Member
Sedan finns alltid AMVOX 1 som har samma case etc. som första remaken av Polarisen! (Dock ej en dykare)
 

Bilagor

  • 99523603-237A-4288-B6B1-BC89692A523F.jpeg
    99523603-237A-4288-B6B1-BC89692A523F.jpeg
    467.5 KB · Visningar: 21

JonWin

Omega
JLC är kul tycker jag eftersom de flyger under radarn hos icke klockintresserade och vi andra vet att den som bär den har koll. Min uppfattning iaf. Men jag är likväl svag för LLD:n i brons. För stor för mig bara. Och så en liten detalj som är störig. Någon här på forumet påpekade att timmarkeringarna ser ut som små cigaretter. Så nu är det vad jag ser först🙃 Men hade inte låtit det hindra mig som sagt.
Måste motvilligt hålla med om cigaretterna, får se om man kan se bortom detta...
 
Topp