• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jobb i klockaffär

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jasså? Trodde han skulle jobba i en butik som bara säljer Rolex till barn.

Eller så syftade jag på att de eventuellt har problem med att göra köpet av en 17-åring, även om det kanske inte var perfekt formulerat.. ;)
Kanske menade du något helt annat fast precis allt detta tolkade jag annorlunda.

utan helt enkelt svårt för att många troligtvis har problem med att hosta upp 50k för en klocka till någon i den åldern.
Men vad fan vet jag, Krons kanske är sugna - och om inte så kan du ju alltid sälja klockor i en prisklass som är lite rimligare för åldern. Ingen skam i att börja Seiko t.ex, snarare tvärtom. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hehe nej inte åt Rolex, det hade varit något...
Absolut, åldern kan vara ett problem vilket jag är medveten om. Jag har inga problem med att sälja Citizen klockor, mer bara att jag vill få en fot in på marknaden, och jag skulle lika väl kunna försöka fixa ett helgjobb hos en "ordentlig" AD när jag väl ändå håller på.
Det värsta som kan hända är att du får ett nej. Fördelen är väl att om du verkligen vill ta dig dit så är det troligtvis bara en omväg (i en ”mindre” butik) bort.
Kanske menade du något helt annat fast precis allt detta tolkade jag annorlunda.
Problem med att hosta upp, inte problem att hosta upp.. :)
 

Admm

KS Explorers Club
Det värsta som kan hända är att du får ett nej. Fördelen är väl att om du verkligen vill ta dig dit så är det troligtvis bara en omväg (i en ”mindre” butik) bort.
Ett nej är jag definitivt beredd att ta, finner 2 anledningar till att få ett nej. 1: De är inte behov av personal, 2: Åldern inte passar in, och då får man helt enkelt komma tillbaka när man ser mer representativ ut :)
 
Topp