• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jobb i klockaffär

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag bryr mig inte om många är säljare på detta forumet.

Man behöver inte ta allt som skrivs så ordagrant.
Dock tror jag att jag klarar av att köpa det jag fortfarande tänkt köpa även om inte säljaren stått där och försökt trycka på mig saker jag inte önskat.


Jag brukar säga att man inte ska skriva det man inte menar. Tror dock att det blir svårt att köpa saker om ingen säljer dom, eller?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har en polare som fick jobb på Nymans Ur i Västerås, han hade Noll Koll när han började där. Kontakter är väl alltid det bästa men jag tror att du kommer långt med ett stort självförtroende och mycket jävlarinamma, tro pådig själv och talaa om att du brinner för kundservice och klockor.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Som 19 åring tror jag det är viktigt att framhäva dina kunskaper om klockor, har du det och kan visa det så spelar det nog inte åldern in lika mycket längre!
 

Frosse

Cartier
När det kommer till de lite vanligare butikerna som Stjärnurmakarna och Klockmaster tycker jag att kunskapsnivån är relativt låg så länge man inte talar med ägaren. Det är sällan ett "vanligt" butiksbiträde har djup kunskap tycker jag.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag bryr mig inte om många är säljare på detta forumet.

Man behöver inte ta allt som skrivs så ordagrant.
Dock tror jag att jag klarar av att köpa det jag fortfarande tänkt köpa även om inte säljaren stått där och försökt trycka på mig saker jag inte önskat.

Till trådskaparen, tycker du ska gå in till klockaffärer och presentera dig för ägaren direkt. Kanske uppskattar personen att du är driven. Och ja sex säljer, men vilka går på den visan.
Sätter du alltid ett = mellan tjejer och sex. Har du en sådan rackig syn? Anställer ICA också tjejer för att sex säljer?
 

Doncorleone

Cartier
Börjar tröttna på kontorsjobb & skullelätt kunna jobba som säljare, helst utesäljare. Träffa nytt folk och binda kontakter. Verkar vara riktigt kul.
 

Roxen

Cartier
Jag bryr mig inte om många är säljare på detta forumet.

Man behöver inte ta allt som skrivs så ordagrant.
Dock tror jag att jag klarar av att köpa det jag fortfarande tänkt köpa även om inte säljaren stått där och försökt trycka på mig saker jag inte önskat.

Till trådskaparen, tycker du ska gå in till klockaffärer och presentera dig för ägaren direkt. Kanske uppskattar personen att du är driven. Och ja sex säljer, men vilka går på den visan.

Jag menade naturligtvis inte bara nu. Du är lite av en bråkstake som frekvent lyckas prestera enerverande svar och kommentarer. Bli lite ödmjuk och du ska se att det blir way more trevligare. God helg på dig, Jonazid!
 

trumpetera

Panerai
Jag är också inne på samma tankar och är lika gammal som dig, problematiken är väl att många (kanske främst oinsatta?) skulle känna sig något tveksamma till att köpa en klocka för 50k+ av en 19-åring, även om mina klockkunskaper och mitt intresse är hundra större än många butiksbiträden.

Har sökt en annonserad tjänst med ett grymt personligt brev där jag bla. Beskriv mitt intresse men dem jävlarna hörde inte av sig. :(

Jag köper mycket hellre en dyr fin klocka av en kunnig 19-åring än en okunnig 45-åring....
 

noeLLY

Cartier
Jag tror att oavsett om du söker dig till en stjärnurmakare eller fina gatan så är nog social kompetens otroligt viktigt. Produktkunskap är alltid bra att ha men en urmakare med enorm kunskap är inte alltid en bra säljare! Kanske bra för en Ksare men för gemene man kan det vara till det sämre!
 

UNO

Panerai
Intressant synpunkt. Varför då?
Det måste finnas en gemenskap, en respekt mellan mig och säljaren för att det ska klicka.
Fjäsk och spelad underdånighet går 200%ingt bort. Kunskap är givet men livskunskap är viktigare än tabeller, siffror och myter.
En sunkig säljare som står utanför och röker är inte den jag vänder mig till.
Ovan gäller klockor och skor, mat köper jag däremot på Konsum utan att bry mig
 

Maxim

Cartier
Ovan gäller klockor och skor, mat köper jag däremot på Konsum utan att bry mig

Se där, själv respekterar jag den som står bakom disken är en grym slaktare som väljer ut rätt detaljer beroende på ändamål. Jag tycker om att få tips på tillbehör som passar till maträtter och vilken ost man bör pröva härnäst.

Tänk att gå in på Systembolaget, fråga vilket vin som passar till lam och inte få ett svar!
 
Var i Stockholm häromdagen på Drottninggatan , och kollade på en Deepsea, superfin.
Frågade killen över disken vilken färg denna klockan hade på lysmassan.
Han såg ut som ett frågetecken, som vände sig till sin kollega , som oxå såg ut som ett frågetecken...
Hade inte pengar till att köpa klockan, men jag kommer inte att köpa den klockan av någon som inte vet vad han säljer, eller har kunskap om klockor eller intresse.

Klart du skall jobba i klockaffär om du har intresset.

Själv är jag 37 och det känns lite sent att utbilda sig i Borensberg, men hade jag varit yngre så hade jag gjort det.

Lycka till!
 

UNO

Panerai
E
Se där, själv respekterar jag den som står bakom disken är en grym slaktare som väljer ut rätt detaljer beroende på ändamål. Jag tycker om att få tips på tillbehör som passar till maträtter och vilken ost man bör pröva härnäst.

Tänk att gå in på Systembolaget, fråga vilket vin som passar till lam och inte få ett svar!
eeeeeh
Slaktaren står inte bakom disken i de butiker jag handlar i, inte heller har han stått i någon butik jag har handlat i...
För några år sedan lekte jag med tanken att köpa en beg 360, tjejen som sålde kunde inte så mycket teknik MEN hon mötte mig.
Tanken på att lämna över en postväxel på en miljon till en som kan allt om bilen men inte vet vart han kan åka lockar inte.
Lika tokigt blev det på RobE när jag undrade om en annan ring och tavla till min blå TT Sub och tjejen undrade om jag hade råd och berättade att det var dyyyrt. Jag gick därifrån, sålde mina tre och hade ingen Rolex på ett par år efter det.
Bra säljare har ofta läst mer romaner, mer historia, mer bibel än kataloger, sorry men så är det.
 

Mr Chance

Kalmar
E
eeeeeh
Slaktaren står inte bakom disken i de butiker jag handlar i, inte heller har han stått i någon butik jag har handlat i...
För några år sedan lekte jag med tanken att köpa en beg 360, tjejen som sålde kunde inte så mycket teknik MEN hon mötte mig.
Tanken på att lämna över en postväxel på en miljon till en som kan allt om bilen men inte vet vart han kan åka lockar inte.
Lika tokigt blev det på RobE när jag undrade om en annan ring och tavla till min blå TT Sub och tjejen undrade om jag hade råd och berättade att det var dyyyrt. Jag gick därifrån, sålde mina tre och hade ingen Rolex på ett par år efter det.
Bra säljare har ofta läst mer romaner, mer historia, mer bibel än kataloger, sorry men så är det.

Hur är det nu, är du från "Bullshit City", eller?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Skaffa dig en bred utbildning, läs mycket, lär dig allt du kan om människor, lev så att du kan köpa en egen Rolex.
Överväg därefter om du vill gå ner i lön och stå i butik.
Säljare som inte kan köpa det som dom säljer går bort till 99%.

det där var det märkligaste jag någonsin läst. har du hört talas om intresse eller bryr du dig bara om pengar?
 

UNO

Panerai
det där var det märkligaste jag någonsin läst. har du hört talas om intresse eller bryr du dig bara om pengar?
Pengar är verkligen inte allt, jag svarade bara betr vad som krävs för att kunna sälja.
Jag kan inte sälja, vet det och försöker därför heller inte.
Nytta av att veta hur andra säljer har jag och och det försörjer jag mig på då jag köper tjänster och då gäller det att inte bländas av säljare. Utan kunskap om bra säljare kan jag inte vara en bra köpare kort sagt.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Pengar är verkligen inte allt, jag svarade bara betr vad som krävs för att kunna sälja.
Jag kan inte sälja, vet det och försöker därför heller inte.
Nytta av att veta hur andra säljer har jag och och det försörjer jag mig på då jag köper tjänster och då gäller det att inte bländas av säljare. Utan kunskap om bra säljare kan jag inte vara en bra köpare kort sagt.

däremot så talar dina argument fullständigt emot lyxkonsumtion (vilket jag anser klockor är och detta är ett klockforum) och därför blir ditt inlägg otroligt löjligt. Om personen bakom Rob Engström kan förmedla god service och kunskap om produkten (som likväl kan komma ifrån intresse och inte ekonomiska resurser) är det lika stor chans att jag handlar som om personen i fråga bar precis samma klocka som jag själv tittar på.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
E
eeeeeh
Slaktaren står inte bakom disken i de butiker jag handlar i, inte heller har han stått i någon butik jag har handlat i...
För några år sedan lekte jag med tanken att köpa en beg 360, tjejen som sålde kunde inte så mycket teknik MEN hon mötte mig.
Tanken på att lämna över en postväxel på en miljon till en som kan allt om bilen men inte vet vart han kan åka lockar inte.
Lika tokigt blev det på RobE när jag undrade om en annan ring och tavla till min blå TT Sub och tjejen undrade om jag hade råd och berättade att det var dyyyrt. Jag gick därifrån, sålde mina tre och hade ingen Rolex på ett par år efter det.
Bra säljare har ofta läst mer romaner, mer historia, mer bibel än kataloger, sorry men så är det.

Varför sålde du klockorna pga den kommentaren? Har väl inget med Rolex att göra öht att hon var sådan.
Sen hade jag svårt att tro att någon skulle uttrycka dom exakta orden till en kund, om någon hade sagt så till mig hade jag inte gått ut som en tyst mus med svansen mellan benen iaf...
 

UNO

Panerai
Kul att skriva några inlägg som berör.
Jo hon var mycket mycket otrevlig på RobE, TTn var dessutom köpt där ungf två år tidigare.
Slutligen en sammanfattning av vad jag ville ha sagt i all välmening till han som startade tråden.
Om du ska kunna sälja fina klockor till fler än oss som postar inlägg här måste du kunna tala med dem och framförallt först dem.
Räkna med att den som köper en två eller många fina/dyra klockor har läst, arbetat, lärt sig sig mycket mycket.
Människokännedom är ett ord som rätt väl beskriver den egenskapen som är viktigast.
Att vara trygg i sig själv och veta vem man själv är är också viktigt.
De bästa säljarna jag känner har otroligt bra fysik, de är otroligt uthålliga. De säljer visserligen inte klockor men de säljer för ofantliga belopp.
 
Topp