• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jon Olsson på klockjakt i Monaco

Jon känns som rätt person att ta över den, men vad köper jag nu?
APROSKELSS-02.jpg

Har plaskat med den, så länge lädret inte är på så är de inga problem. Nu ska man väll räkna hans hoppande till lite mer än plask iof.
Frågan är väl varför man skulle få för sig att typ köra wakeboard med den. Bada i poolen/havet, visst, men mer än så hade jag inte gjort.

Grymt snygg klocka men denna klocka känns lite för ömtålig för en person som Jon. Men hoppas han tar väl hand om den! :)

Lite det som är läckert, inte sant? Med det sagt menar jag ej att oaktsamhet är läckert i sig, utan att han har en vacker klocka men är inte rädd för att ha den i sin äventyrliga vardag! :)

Jag har dålig koll på alla "nya" kändisar, allt från mma till e-sport.

Jon känner jag däremot faktiskt till, innan hans vlogg karriär genom hans bilbyggen som ju rönte viss uppmärksamhet.

Hans vlogg är skön verklighetsflykt när den svenska vintern är som tråkigast.

Jon kombinerar en rätt flashig livsstil med ödmjukhet, vilket är tilltalande och inbjudande som tittare. Jag gillar hans high energy.

Så välkommen till ickevit-gulds-guld-klubben Jon, snyggt med lite mörkare armband.

Kul att det fanns en klocksnack-connection! Men hade du skickat den stora klockboxen till dina föräldrar? What?

För att ta diskussionen lite vidare, hur säljs riktigt dyra klockor på begagnatmarknaden? I en nyligen publicerad watchuwant video diskuterade de detta:
Vid 31m54s

angående en MB&F.

De påstår att riktigt dyra klockor inte går via ebay, chrono24 eller ens handlare. De säljs direkt mellan privatpersoner som har någon sorts koppling / kontakt / gemensamt nätverk sedan tidigare.

Intressant att det verkar ha gått till på det sättet denna gången. Den som vill får gärna berätta om sina erfarenheter i ämnet. Enligt egen erfarenhet, av att sälja mycket billigare klockor, finns det inget smidigare och roligare än att sälja klockor till vänner, så jag tror jag förstår delar av motiven.

Tillbaka
Topp