• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jubilee på modern Rolex Submariner

Vad tycker DU?


  • Totala väljare
    272

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hallå klocknördar,

Ni har sett det på GMTn. Nu får ni se Submarinern.

Jag och en del andra har velat se hur det ser ut med Jubilee ref 63600 på en Rolex Submariner med maxicase. Snubblade in på en tysk hemsida och lånade lite bilder, en del suddigare än den andra men ni förstår poängen...

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


För er som inte vet så kommer dagens Rolex Submariner på Oyster ref 97200. Här är min 116610LV:

image.jpeg

image.jpeg


För den som är intresserad listar 63600 13k hos AD.

De flesta kommer nog att dissa eftersom att det inte är "rätt". Så... Hiss eller diss? Jag hissar!

--------------------------------------------------------------
Här har vi tråden för GMT:

https://klocksnack.se/threads/jubilee-på-modern-gmt.40059/
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag var sugen på det förut till min 114060, men det blir faktiskt en diss. Passar inte caset, och den blankpolerade mittdelen på jubileet skär sig mot resten av subben
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Om man endast får ha en länk så Oysterlänken. Men variation förnöjer och det hade varit skoj med en 63600 på avbytarbänken!
 

Mattiasss

Omega
Jubilee är ju verkligen det snyggaste, så jag är förvånad att detta inte funkar. "Tooligheten" som jag gillar hos sub försvinner för mycket.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Blir lite lustiga proportioner mot maxi, samma som det blir på en Gås.

Hade velat se en helborstad jubilée!
 
Topp