• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jubilee vs Oyster?

Din GMT förtjänar en länk. PM:a mig så kan du låna en 93150 och testa ett par veckor om du så vill. Efter det så kanske spencer kan låta dig fingra på hans jubilee. ;)

Efter det borde ett val vara enkelt. :)

Aquaracer2 skrev:
Ligger väl från 32-33tkr och uppåt?

Edit:

Det hoppas jag, annars måste jag spara längre! Vill köpa en sån i examenspresent till mig själv när jag tar min kandidat :D

Rossi skrev:
Det råkar ju ligga ute en gmt II på K&S.;-) Köp! Då får du med svart, Pepsi- och Cokeinlägg.
Riktigt sjysst klocka! Jag tror jag håller på dras in i Rolex träsket på riktigt... :lol: Bara det när man har två barn och ett underbetalt jobb inom vården så är ekonomin inte lätt att få ihop, och att sälja min MM300 tänker jag inte göra, för jag är övertygad att en GMT Master Pepsi och en MM300 skulle vara en perfekt duo! :cool: någon gång i framtiden får man hoppas, för just nu känns det som att en Rolex GMT Master Pepsi kan vara nästa projekt :)

LongCon skrev:
Svårt för repiga klockor!? Underbart med patina ju! :D
Jo jag vet... jag har nog inte kommit dit ännu.. I sinom tid så... :D

Jag hade valt den länken med bäst kvalle om jag inte haft en preferens rent utseendemässigt och inte brydde mig om vilken länk den såldes på när den var ny. Utseendemässigt tycker jag dock oyster är snyggare.

Per skrev:
Din GMT förtjänar en länk. PM:a mig så kan du låna en 93150 och testa ett par veckor om du så vill. Efter det så kanske spencer kan låta dig fingra på hans jubilee. ;)

Efter det borde ett val vara enkelt. :)

Mycket vänligt av dig! Känner åtminstone gärna på den någon gång. Drar iväg ett pm senare. Ska sälja iväg lite mer rariteter ur vinylsamlingen och då har jag kanske råd med både länk, trycktest, och värdering (till försäkring).

yonsson skrev:
Jag hade valt den länken med bäst kvalle om jag inte haft en preferens rent utseendemässigt och inte brydde mig om vilken länk den såldes på när den var ny. Utseendemässigt tycker jag dock oyster är snyggare.

Båda är kosher till klockan :)

Lägger en ödmjuk röst på NATO...

98aa6bf6.jpg

...eller jubilee...

fae42e4f.jpg

:ugeek:

Plus på Nato

Eller gammal länk:

Bilagor

• ImageUploadedByTapatalk1353680074.597444.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353680074.597444.jpg
    54.4 KB · Visningar: 275
  • ImageUploadedByTapatalk1353680185.282150.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353680185.282150.jpg
    16.4 KB · Visningar: 275
Jubileelänken är skön att bära och passar bra till GMT-masterns lite tunnare boett jämfört med subbarna.
Men en oysterlänk är rejälare och sitter lika bra på en GMT.
3923201252655eb59.jpg

Jag har bestämt mig för att börja med ett jubilee. Nu återstår bara att finna en genuin ,beggad i hyffsat skick till ett bra pris. Lägger nog upp en köpesannons här. :)

Tack för alla synpunkter och inspiration!

spelar ref roll tycker ni?

som jag förstått det kom den på ref. 62510. Finns väl olika genom tiderna antar jag?

Nu sätter vi igång en tråd där vi berättar varför vi just gillar oyster eller jubile!😎

Måste säga att jag föredrar oyster!👌🏻 Gillar den lite mer ”sportiga” / ”tuffa” stilen... Mem skönt med variation ibland ;)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    1,008.1 KB · Visningar: 45
Oyster!
Tillräckligt sportigt för att göra uppstyrd klädsel mindre formell, tillräckligt prydligt för att få jeans och sliten tishirt att lyfta.

Rolex runt 40mm och sportigare modeller säger jag oyster men 36mm då går min röst på jubilee :)

haft haft båda och tycker nog min gamla DJ med superjubilee sitter bättre runt mina handleder.

Basta lankarna i varlden, mina parametrar ar komfort o bling, equals ohotad vinnare : Presidentlankar, pa delad silverplats oyster o jubilee i guld, de aldre lankarna that is...

Tillbaka
Topp