• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jultraditioner

Roffe

Panerai
2-Faktor
God kväll alla klockers. Lördag idag, vad trevligt, eller hur? Fick min årliga jultradition sedan 3-års ålder uträttad idag, det innebär att detta var 20-års jubileum. Min tradition innebär att jag tar med min lilla morfar i bilen (tvärtom förr om åren, gvs) och ger mig ut i skogen en bit bortom civilisationen. Börjar en vandring genom skogen med lite matsäck på jakten (läs stölden) efter släktens julgranar! Det har på senare år inte varit så rikligt med snö, men vad gör det.

Det jag vill är att ni förmedlar era jultraditioner, om ni har några, och om ni vill skriva ut dem. Nedan följer lite bilder av dagens aktivitet.

Gissa vilket företag min morfar har jobbat för..
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Bra väder dagen till ära
image.jpeg


Moralkärringar angående "stölden" undanbedes! :D
 

Lowe92

Cartier
Inget såhär tidigt men den 23e gör vi julskinka och börjar äta på den, de senaste åren har det gått åt en hel så vi brukar göra två så det räcker resten av helgen :)
 

Ponlarsson

Panerai
Här i fina Tidaholm har vi faktiskt återupplivat en tradition för staden med lussefirande ikväll. Lånades in som reporter åt lokaltidningen och livesände. (Jag i dödskallemask)
Skärmavbild 2015-12-12 kl. 23.40.06.png

Annars stannar mina jultraditioner med hur vi firar. Först hos tjejens föräldrar på julafton, sen till min mormor och morfar. På juldagen är vi hos farsan.
 

mps

Cartier
Enda återkommande jag brukar göra är att göra egen senap sista dagarna innan aftonen.
Har man jobbat inom handel aldeless för länge så är man lite trött på julen o_O
 

Ponlarsson

Panerai
Tjejens klasskompis familj har nog en av de märkligaste traditionerna jag hört. Deras morfar är extremt intresserad av orientering, så varje år gömmer han julklappar i skogen som barnen får leta efter. På med funktionskläder och pannlampa.
 
Senast ändrad:

Ako

Rolex
2-Faktor
Förr stack vi alltid ut efter julfirande hos mina föräldrar , nu (med barn) blir det häng hos mina föräldrar , sedan hem o bygga ihopa berg av leksaker o lego...
 
På den gamla goda tiden, typ två-tre år sedan, brukade jag "chilla" med en schysst stout till Midnattsmässan vid tolvslaget på julafton,
och riktigt känna hur en kollektiv pyspunka drog genom landet.
Men nu har dom jävlarna tidigarelagt programmet i några år.
 
Topp