Det ska jag absolut göra. Ännu så länge har de bara sagt att de tagit emot frågan.uppdatera gärna med lösningen på problemet ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det ska jag absolut göra. Ännu så länge har de bara sagt att de tagit emot frågan.uppdatera gärna med lösningen på problemet ...
Jag har beställt ett par måttbeställda band av jankoxxx här på forumet ( watchstrapheaven.com ) i Horween cordovan som jag väntar på. Det borde passa med ett slätt band till den därBjuder på en bild till då
Perlonbandet passar riktigt bra. Jag gillade inte läderbandet som kom original. Har beställt ett Fluco Horween som jag tror passar/känns bättre.
![]()
Ja, jag beställde vad jag förstått är exakt samma band som Nomos använder. Klockan kom från en tysk på c24, Chrono-Emotion. Lite rabatt och snabb leverans.Jag har beställt ett par måttbeställda band av jankoxxx här på forumet ( watchstrapheaven.com ) i Horween cordovan som jag väntar på. Det borde passa med ett slätt band till den därFår man fråga vart du beställde den ifrån till slut?
Kan intyga att jankoxxx cordovan-band håller högsta kvalité. Ta väl hand om det så håller det en livstid.Jag har beställt ett par måttbeställda band av jankoxxx här på forumet ( watchstrapheaven.com ) i Horween cordovan som jag väntar på. Det borde passa med ett slätt band till den därFår man fråga vart du beställde den ifrån till slut?
Gillar det där glaset, ser ut som det omsluter hela klockan, mysigt.Nu på Fluco.
![]()
![]()
Det vart ju en perfekt matchningNu på Fluco.
![]()
![]()
Japp, 38mm och korta bandhorn. Glaset är grymt. Svårt att fånga på bild men det ger en varm vintage-känsla.Gillar det där glaset, ser ut som det omsluter hela klockan, mysigt.
Är den 38 mm?
Skönt att ha en klocka som alltid är rätt inställd även vid resor.
Exakt, det är radiokotroll. Finns 5 sändare i världen att synka mot. I Sverige är det sändaren i Tyskland som är närmast.Vänta, har den GPS eller hur funkar detta? Det var sparsmakat med info på Ljunghans sida men lät som en "vanlig" radiokontrollerad klocka (d.v.s. typ långvåg eller vad det nu är de sänder på från Tyskland etc)...
Ah, då är jag med. Coolt.Den verkar bra som resklocka också då man man med kronan kan växla mellan tidszoner utan att störa gången.
Junghans har ff inte svarat men nu med ny månad funkar det helt plötsligt. På kvällen den 31/8 stod det 30 i datumfönstret. På morgonen efter, 1. Mycket märkligt.uppdatera gärna med lösningen på problemet ...
Junghans kundservice ger jag tyvärr inte mkt förOj! Har inte varit inne här på länge märker jag. Jo, den tvärstannade plötsligt. Jag kontaktade Junghans och skickade den till dem. Eftersom det var inom garantiperioden så fixade de den kostnadsfritt. Nu tickar den på bra. Ett problem kvarstår, nämligen att minutvisaren inte pekar exakt på markeringen. Jag bad dem fixa det men det brydde de sig tydligen inte om.
De borde lära sig av sina landsmän i Glashütte. Min Tangente Sport tvärstannade också plötsligt. Jag tog den till min lokala urmakare (ej AD för Nomos) som öppnade och kollade och ville ha 4500:- för att fixa den. Ett trasigt kugghjul sa de. Jag skickade den istället till Nomos och sa som det var att de hade servat den för drygt två år sedan och att den för några månader sedan lagt av. Vi tar det som goodwill sa de, lagade den och skickade tillbaks den helt utan kostnad.Junghans kundservice ger jag tyvärr inte mkt för![]()