Tycker med det ser ut som speedmasterAndyAnd skrev:Optimisten skrev:Ricrob skrev:Daniel verkar också ha en kronograf:
Någon som kan spotta den?
Speedmaster?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker med det ser ut som speedmasterAndyAnd skrev:Optimisten skrev:Ricrob skrev:Daniel verkar också ha en kronograf:
Speedmaster?
?DU?Aurum skrev:Här är en till kändis från senaste Residence. Smakfullt val...
Optimisten skrev:?DU?Aurum skrev:Här är en till kändis från senaste Residence. Smakfullt val...
Svårt att se klockan, JLC Reverso?
MKRGG skrev:Ser inte kronan väldigt kort och annorlunda ut?
Singular skrev:Optimisten skrev:Singular skrev:Jo, vanlig kronograf. Klockan på den nedre bilden är ingen årskalender och inte enormt dyr.
Det står väl MON och JAN på klockan, är inte det årskalender?
Nej. Trippelkalender. Årskalendern innebär att klockan inte behöver justering mer än en gång per år (liksom att en evighetskalender justeras en gång per...evighet). Det finns årskalendrar även utan månadsvisning (ex Omega).
Aurum skrev:Här är en till kändis från senaste Residence. Smakfullt val...
AndyAnd skrev:Optimisten skrev:Ricrob skrev:Daniel verkar också ha en kronograf:
Speedmaster?
NiklasArvid skrev:Aurum skrev:Här är en till kändis från senaste Residence. Smakfullt val...
Svårt att se exakt... Men jag gissar/tokchansar på en 36mm AP RO med day-date visning... ;-) ... Hehe
Optimisten skrev:Singular skrev:Optimisten skrev:Det står väl MON och JAN på klockan, är inte det årskalender?
Nej. Trippelkalender. Årskalendern innebär att klockan inte behöver justering mer än en gång per år (liksom att en evighetskalender justeras en gång per...evighet). Det finns årskalendrar även utan månadsvisning (ex Omega).
Ditt sista påstående stämmer, men min def verkar vara ganska spridd också:
A timepiece with an annual calendar displays the hour, day, date and month, with the first of the month automatically adjusted following months of 30 or 31 days
http://en.wikipedia.org/wiki/Annual_calendar
&
[video]http://www.youtube.com/watch?v=GA3to8abcE4[/video]
Stora och dyra i rå design, vad mer behövs? Sedan finns det väl ingen som pekar på att stil och monetära tillgångar hör ihop?Zenith skrev:Vad är anledningen till att många artister inom typ hiphop/rnb/div. tunggung / techno gillar AP så mycket?
Det som skrämmer mig är att ingen verkar köra den klassiska 15202 som är vackrast. Även om man har obegränsat med deg så gäller det att veta som är stil och finess!
Aquaracer2 skrev:Fru Angello samlar Rollar vad jag har hört och läst.
Zed skrev:Förresten, är det någon som lagt märke till GW:s Datejust på jubilee? Han bär den riktigt löst och drämmer den i bordet hela tiden i programmet Veckans Brott.
Zenith skrev:Vad är anledningen till att många artister inom typ hiphop/rnb/div. tunggung / techno gillar AP så mycket?
Det som skrämmer mig är att ingen verkar köra den klassiska 15202 som är vackrast. Även om man har obegränsat med deg så gäller det att veta som är stil och finess!
Det där borde vara olagligt i fler än 3 stater...MERL skrev:Zenith skrev:Vad är anledningen till att många artister inom typ hiphop/rnb/div. tunggung / techno gillar AP så mycket?
Biebs kör Rollar..
Vintage92 skrev:Tim Berg Avicii
Audemars Piguet “New York 57th Street” Royal Oak Offshore
Källa: http://timetalk.se/avicii-audemars-pigu ... -offshore/
easy rider skrev:Vintage92 skrev:Tim Berg Avicii
Audemars Piguet “New York 57th Street” Royal Oak Offshore
Källa: http://timetalk.se/avicii-audemars-pigu ... -offshore/
Inte konstigt att axlarna hänger på pojkstackarn när han har en sån stor klocka.
Hah!
Zed skrev:Förresten, är det någon som lagt märke till GW:s Datejust på jubilee? Han bär den riktigt löst och drämmer den i bordet hela tiden i programmet Veckans Brott.