Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En JLC är aldrig fel. Väldigt mkt pang för pengarna och mig veterligen den enda tillverkaren som levererat urverk till samtliga av de stora tre.Ja, ska kanske spara en liten slant till. Annars är jag sugen på att köpa en Jaeger-LeCoultre Master Control begagnad för drygt 30. Så får det bli min vardagsklocka. Kanske inte är så viktigt att den håller sig i värde om jag ska bära den länge. Hade inte tänkt sälja än på ett tag i alla fall. Så får la revidera mina tankegångar något i alla fall. Det är nog bra för mig också att inte köpa en Rolex för den är för välkänd. Jaeger-LeCoultre känner nog inte så många till om dom inte gillar klockor.
Personligen gillar jag inte Tudor så mycket. Dom är för "svulstiga", plus att jag inte gillar siffror på boetten.En svart Tudor Black Bay tror jag skulle passa perfekt för dig, går lite under radar som du säger men du får en riktigt schysst klocka
Går att välja med läder+tygband eller stållänk+tygband. Jag hade kört på länk, dyrare att köpa in i efterhand om du ångrar dig än ett läderband!
![]()
Jag vill ha en robust vardsgsklocka så får bli en Omega Seamaster. Den håller bra.Hade kört IWC Portofino. Eller en Ingy om det går att hitta en beggad för 30k.
Hej. Vill ha en aqua terra 41.5 mm diameter. Inte speedmaster. Sett några sidor?Ligger en Omega Speedy FOIS på Köp& Sälj för 30. Ett bra alternativ.
Kronograf, men klassisk!
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-first-omega-in-space.47266/
Fin! Vilken sida går det att köpa sådana för? Jag har bara sett chrono24.com, uretvintage.se. sefina.se och blocket. Men utbuden är ibland ganska skrala. Vet du några andra sidor man kan köpa begagnade på?Är själv sugen på en Peter Blake:
![]()
Räcker med halva budgeten dock.
C24 erbjuder mycket att välja på…Hej. Vill ha en aqua terra 41.5 mm diameter. Inte speedmaster. Sett några sidor?
Yes jag har sett det. Jag undrar om det är för riskabelt att köpa en klocka av en privat säljare på den sidan eller om det går bra? Jag kommer så klart kräva box och papper. Hittade en nu där han ville ha 31 000 kronor för den (en klocka som är inköpt 2015 och kostade 500 euro). Går det bra eller måste jag gå via en AD? Vad måste man tänka på?C24 erbjuder mycket att välja på...
Det finns mycket handlare på C24 som är kända på forumet sedan tidigare. Kolla Good/Bad guys sektionen och tråden om C24Yes jag har sett det. Jag undrar om det är för riskabelt att köpa en klocka av en privat säljare på den sidan eller om det går bra? Jag kommer så klart kräva box och papper. Hittade en nu där han ville ha 31 000 kronor för den (en klocka som är inköpt 2015 och kostade 500 euro). Går det bra eller måste jag gå via en AD? Vad måste man tänka på?
Och en annan grej jag tänkte på, måste jag ha en försäkring på klockan? Vad är fördelen med det? Kostar det för mycket om man köper en som är värd ca 30 000 kronor att ha försäkring på den? För en kronograf kostar ca 1000 kronor per år att äga vad jag har hört. Kostar ca 6-7k att serva.
Det finns mycket handlare på C24 som är kända på forumet sedan tidigare. Kolla Good/Bad guys sektionen och tråden om C24
Box och papper skulle i alla fall jag vilja ha.
Klockan kan täckas av din hemförsäkring, så kolla med ditt bolag.
Kolla med återförsäljare i Sverige först, och se om du kan få ett bra pris.
Med Svensk återförsäljare kan det vara enklare för dig om något strular, annars är det ingen större skillnad på auktoriserade återförsäljare.Bra bra. Men varför ska man köpa av svenska återförsäljare? Vad är problemet med att köpa den utomlands? Jag har aldrig köpt en dyr klocka tidigare så ingen koll alls på varför.
Fin! Vilken sida går det att köpa sådana för? Jag har bara sett chrono24.com, uretvintage.se. sefina.se och blocket. Men utbuden är ibland ganska skrala. Vet du några andra sidor man kan köpa begagnade på?