• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

köpa blancpain?

Scipio

Pandion
2-Faktor
Vet inte hur det ligger till i dagsläget men historiskt sett har Nymans alltid skickat Blancpain till Blancpains servicecenter.
Tack, jag vill gärna att Blancpains servicecenter gör det, men jag hittar ingen adress. Man blir lite konfunderad över att det kostar olika beroende på vart man lämnar in den.
 

Fedor

Silver
Tack, jag vill gärna att Blancpains servicecenter gör det, men jag hittar ingen adress. Man blir lite konfunderad över att det kostar olika beroende på vart man lämnar in den.
När jag köpte min FF hos Nymans i somras så sa dom att den skickas till BP. Annars har du ju Swatch Group på Fridhemsplan där du kan gå och lämna in den varpå dom skickar den till direkt BP, om jag förstått det rätt. Same same, men Pingar in @Geparden här då han har erfarenhet av just BP-service genom Swatch Group.
 

Gold

Silver
2-Faktor
Jag tolkade det så i inläggen ovan, speciellt i det här som blev dubbelt så mycket, https://klocksnack.se/threads/köpa-blancpain.44357/post-1076391

Om det diffar lite grann i pris spelar mig mindre roll men är det dubbelt så dyrt någonstans vill jag gärna välja där det är hälften så dyrt, speciellt om det är samma person som gör jobbet.

Jag kan inte se om priset som gavs i England inkluderade samma åtgärder som i det som slutligen gavs efter de faktiskt gått igenom klockan.
 

Geparden

Guld
Jag tolkade det så i inläggen ovan, speciellt i det här som blev dubbelt så mycket, https://klocksnack.se/threads/köpa-blancpain.44357/post-1076391

Om det diffar lite grann i pris spelar mig mindre roll men är det dubbelt så dyrt någonstans vill jag gärna välja där det är hälften så dyrt, speciellt om det är samma person som gör jobbet.
Har vänt mig till Swatch Group Nordic vid två tillfällen i samband med service. Antigen är det bara att knalla dit och lämna eller så fixar de med transporten hemifrån dig.
Finns ju även BP-certifierade urisar runt om i Europa som man skulle kunna kontakta direkt. Antar att tex Londonbutiken kör inhouse.
Förslag på att byta ut tavlan i samband med service verkar vara standard (och ofta onödigt).
 

Scipio

Pandion
2-Faktor
Har vänt mig till Swatch Group Nordic vid två tillfällen i samband med service. Antigen är det bara att knalla dit och lämna eller så fixar de med transporten hemifrån dig.
Finns ju även BP-certifierade urisar runt om i Europa som man skulle kunna kontakta direkt. Antar att tex Londonbutiken kör inhouse.
Förslag på att byta ut tavlan i samband med service verkar vara standard (och ofta onödigt).
Får man fråga varför du gjorde så? När man tittar på serviceställen på BP:s hemsida så finns Nymans med. Det gör mig konfunderad. Om du blivit nöjd att gå till Swatch Group Nordic kommer nog jag också att bli det.
 

Geparden

Guld
Får man fråga varför du gjorde så? När man tittar på serviceställen på BP:s hemsida så finns Nymans med. Det gör mig konfunderad. Om du blivit nöjd att gå till Swatch Group Nordic kommer nog jag också att bli det.
Bekvämt för att jag jobbade vid Fridhemsplan vid tillfället. Sen känns det som man kapar ett steg på vägen kanske. ADs är ju inte blyga med att ta procent på hanteringen.
Mycket nöjd med processen. Prisförslag inom några veckor sen var det bara att vänta på gubbarna i Schweiz att göra sitt.
 
Topp