• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

köpa blancpain?

Göteborgaren

Breitling

Oew

Rolex
Jag har en Bp villeret i gulguld, tycker det är en fantastisk kostymare, tunn och oerhört diskret! Sen måste tilläggas att Bp är dyra att serva, min gick på ca 15k senast och det är utan komplikationer för endast grundservice. Så om det går, försök hitta en nyservad! Annars rekommenderar jag dem varmt då det är ett märke med fin historia och vackra ur med inhouse verk
 

par

Patek
2-Faktor
Jag har en Bp villeret i gulguld, tycker det är en fantastisk kostymare, tunn och oerhört diskret! Sen måste tilläggas att Bp är dyra att serva, min gick på ca 15k senast och det är utan komplikationer för endast grundservice. Så om det går, försök hitta en nyservad! Annars rekommenderar jag dem varmt då det är ett märke med fin historia och vackra ur med inhouse verk
Sen är inte bara problemet pengarna det kostar utan även tiden. Hört av endel att det pratas 3-4 månader minimum
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag har en Bp villeret i gulguld, tycker det är en fantastisk kostymare, tunn och oerhört diskret! Sen måste tilläggas att Bp är dyra att serva, min gick på ca 15k senast och det är utan komplikationer för endast grundservice. Så om det går, försök hitta en nyservad! Annars rekommenderar jag dem varmt då det är ett märke med fin historia och vackra ur med inhouse verk

15 papp??!

Där sprack bathyscape drömmen...
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Japp, det första kostnadsförslaget jag fick var på över 30k :dead: men då ville de tydligen byta tavla också vilket kostade 15k, finns dock inget fel med tavlan så förstod inte varför det skulle behövas

Jisses, finns det någon rimlig förklaring? Mer komplicerat att serva kan det vara det enklaste svaret? Tänker jämfört med ETA eller 3135
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Som jag förstått det så är det svårare att serva men är inte riktigt säker på varför det är så mycket dyrare. Kanske kan @Gold skina lite ljus över situationen?

De är tydligen tämligen "svårservade" och detta kan i nuläget endast göras via att skicka ner dem direkt till manufakturen. Deras aftersale är inte direkt blixtsnabba med återkoppling minst sagt och priserna är höga samt att det tar sin tid att serva. Man får räkna med att ens klocka är borta i minst ett halvår i dagsläget vad jag hört...

Dock sjukt fina klockor!!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
De är tydligen tämligen "svårservade" och detta kan i nuläget endast göras via att skicka ner dem direkt till manufakturen. Deras aftersale är inte direkt blixtsnabba med återkoppling minst sagt och priserna är höga samt att det tar sin tid att serva. Man får räkna med att ens klocka är borta i minst ett halvår i dagsläget vad jag hört...

Dock sjukt fina klockor!!

Tack för infon! Vid köp ska man med andra ord börja spara 179kr/månad i 7 år till servicen :p
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Köp en BP, galet nöjd med min FF.

image.jpeg
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Offert för min "servade" BP. Skickade in den då krongängan pajade. 16 veckor! Det ska tilläggas att offerten kom ca 4 veckor efter att den lämnades till butik i SWE. BP-butiken i London skulle ha 410pund ca 5200kr men då skulle jag själv ansvara för att posta dit den. Ångrade mig sen...

Complete movement overhaul
 Replacement of the tube
 Replacement of defective & worn out movement parts
 Replacement of gaskets
 Barrel Bridge Replaced on Goodwil
 Oscillating Weight Replaced on Goodwill
 Esthetical Testing & Quality Control
 Pressure Test
Totalt pris inkl. moms: 9800 kr.
Estimate delivery after approval is approx 16 weeks.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Offert för min "servade" BP. Skickade in den då krongängan pajade. 16 veckor! Det ska tilläggas att offerten kom ca 4 veckor efter att den lämnades till butik i SWE. BP-butiken i London skulle ha 410pund ca 5200kr men då skulle jag själv ansvara för att posta dit den. Ångrade mig sen...

Complete movement overhaul
 Replacement of the tube
 Replacement of defective & worn out movement parts
 Replacement of gaskets
 Barrel Bridge Replaced on Goodwil
 Oscillating Weight Replaced on Goodwill
 Esthetical Testing & Quality Control
 Pressure Test
Totalt pris inkl. moms: 9800 kr.
Estimate delivery after approval is approx 16 weeks.

Det gör mig ledsen!
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Är en riktig nybörjare här men jag är intresserad av en blancpain. Har kollat lite på begagnade klockor på olika sidor. Dock ör det svårt att hitta några i Sverige.. Vad skulle ni tänka på vid detta köpet och har ni några tips? länka gärna några klockor som ni tycker ser intressanta ut :) tacksam för all hjälp!

här är en jag tittat påhttp://www.chrono24.se/blancpain/villeret-vollkalender-mondphase-stahl-gold--id2798192.htm

Titta i @Chuck 's BP-tråd för tips :D https://klocksnack.se/threads/blancpain.3071/
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Tråkigt när klockorn får såna höga service kostnader och vänte tiden gör det inte bättre heller. 16 veckor är sjukt länge
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Haha, servicekostnaderna + tiden då klockan är borta är ju löjliga!
Stryker märket från listan...
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Lämnade in en gammal skruttig Rolle hos forumsponsorn. 12 veckor och 6500kr i service. Vet inte om det är bättre. Dessa servicetider.
 

Oew

Rolex
Bumpar tråden med en fråga.
Var nyligen inom BP boutiquen i Paris för att köpa ett extra band till min fifty fathoms. Tyvärr hade dom 3 dagars leveranstid på det korta bandet jag behövde så det blev inget. Fick dock köpt ett viklås :)
image.jpeg


Men ett kort band var det fortf behov för så beställde ett via den lokala återförsäljaren. Trevlig och bra service som alltid. :)
Reagerade dock på priser, 3200 kr! Boutiquen i Paris ville ha 170 eur.

Någon annan som köpt ett band och har en uppfattning om pris på dessa? Dubbel upp låter lite saftigt ..
Har för mig att jag fick betala runt 3k i deras butik i singapore, dyrt som attan men köper helst oem så är bara att slanta!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Någon som vet om klockan servas på Nymans eller på Blancpains huvudkontor om man lämnar in den för service hos Nymans?
 
Topp