• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa högtalare - råd tack!

Linkan

Rolex
Kör Bower & Wilkins Zeppelin med airplay (denna är bara tillför om du har iphone) Ljudet och basen i den är helt utanför denna värld!
Zeppelin-Air-C3lc.jpg
 

vonhall

Rolex
Jag har en ljudanläggning med ett gammalt Bladelius-försteg, balancerade mono-block och sedan Focal-högtalare. Dock så är ljudet från lurarna egentligen bättre, men man kan inte röra sig i lägenheten när man har dem på sig.
Tack för svaret!
Köpte själv ett par betydligt enklare lurar "Bose Quietcomfort 25" för några dagar sedan men de föll ganska platt jämfört med dina lurar :D Dock så är mina mer köpta för att användas på resor och till Iphone!
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Libratone Loop tveklöst bästa och snyggaste ljudet för pengen ca 4000kr avhoppare från BO startade detta företag, ligger i nätverket hela tiden wi-fi och optisk in vilket gör att den går att koppla till Apple tv om man även vill använda för film. Eq via smartphone app.

image.jpg
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Libratone Loop tveklöst bästa och snyggaste ljudet för pengen ca 4000kr avhoppare från BO startade detta företag, ligger i nätverket hela tiden wi-fi och optisk in vilket gör att den går att koppla till Apple tv om man även vill använda för film. Eq via smartphone app.

image.jpg
Lånat lite designintryck ifrån HK Onyx Studio!?
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Funderar även jag på att skaffa mig något multiroom som typ Sonos.
Nu har ju alla stora tillverkare Samsung, Sony, lg, någon egen variant. Någon som vet hur de står sig mot High end märken?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Misstänkte det....
Om man jämför Sonos med Sony å de andra då?
Grundregeln är att man får vad man betalar för, finns få fynd när det handlar om ljud. De flesta stora har vad de flesta tycker rätt välljudande produkter från 3k och uppåt. Det fina med Sonos är faktiskt att har en bra platform som sällan strular och att de inte bryter kompatibiliteten mellan generationer. Det är ju mer än vad man kan säga om de andras "allt i ett"-lösningar. Sonos lyssnar även på konsumenter, ex. på det är deras multi-user-stöd för spotify som först saknades.
 
Topp