Jag klär mig oftast som en lodis, det skiljer agnarna från vetet i alla möjliga situationer i livet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De har fog för sina misstankar!Inte? Vi får det i alla fall.
De kanske tycker att du ser skum ut. Höhö.
Tänk på mig då. Asiat. Tatuerad. Vissa tror att jag är från Triaderna.De har fog för sina misstankar!![]()
Om du vill uppleva dålig service, mellanlanda i Moskva.Många klagar på dålig service i Sverige. Ni har uppenbarligen aldrig varit i Beligien, det går inte att beskriva hur otrevliga och fientliga Belgarna är oavsett typ av butik eller reataurang.
EDIT:// bästa servicen jag upplevt är annars i Japan även här spelade det ingen roll vilken typ av butik eller restaurang man var i. Sen kanske de förolämpar mig på japanska men det lider inte jag av då jag inte förstår, där har jag aldrig blivit dåligt bemött trots att jag är en Gajin.
Ja lite tråkigt kan det bli i Tokyo som sambon och jag ska åka till nästa vecka. Jag kommer inte in på baden pga tatueringarna.Tänk på mig då. Asiat. Tatuerad. Vissa tror att jag är från Triaderna.
Tror dock att de ser att vi är från utlandet. Eller så är de extra trevliga på grund av rädslan. Hehe.
Ja lite tråkigt kan det bli i Tokyo som sambon och jag ska åka till nästa vecka. Jag kommer inte in på baden pga tatueringarna.
Råder tatueringsförbud i de flesta allmänna baden pga yakuzan.Berätta mer.
Berätta mer.
Mm. Får se hur det går för mig. Ska dit november månadJa lite tråkigt kan det bli i Tokyo som sambon och jag ska åka till nästa vecka. Jag kommer inte in på baden pga tatueringarna.
Just dom är undantagna från mina tidigare "kedje" referenser. Även Globen.Måste berömma klockmäster Föltöversten. Slank in där i fredags eftermiddag för att titta på klockor till flickvännen. Fram kommer säljaren, ung kille mellan 20-25 och erbjuder mig att klämma och känna på allt. Detta efter att jag deklarerat att jag precis börjat kolla och förmodligen inte kommer slå till på studs. Sen noterade jag att han bar en Grand Seiko (LÄCKERT!) så då urartade diskussionen från presumtiv flickvänsklocka till vad mitt nästa köp till mig själv skulle bli. Blev sugen att slå till på en Grand Seiko men gjorde inte det. Men då är man en duktig säljare tycker jag! Riktigt skönt snack och killen hade bra koll. Fick klämma lite på en Oris i brons, sjukt läcker klocka.
Detta var väl lite OT men det var en härlig kundupplevelse.
Just ja: klädseln var jeans, tischa, slitna converse och bomberjacka. Han verkade inte bry sig ett skvatt om det
Bra iakttagelse!Jag tycker att det oftas gör stor skillnad på servicen beroende på hur man klär sig, och jag upplever också att skillnaden blir större ju äldre man blir.
Så du gick in för att testa dem?Jobbar i Göteborg denna vecka så med denna tråd i bakhuvudet passade jag på att kliva in på Bergströms Ur när jag passerade av en slump iförd mjukisshorts, t-shirt, keps och löparskor. Fick utmärkt bemötande och fick klämma på två Rolexmodeller i lugn och ro vilket sedan ledde till att jag och säljaren bara satt och pratade om klockor i 10 minuter efter att prövandet var färdigt.
Sjävklart vill man ju prova dem flera gånger på armen innan man slår tillSå du gick in för att testa dem?
Så du gick in för att testa dem?
Har inte läst tråden men undrar hur exakt klär man sig som en lodis?Jag klär mig oftast som en lodis, det skiljer agnarna från vetet i alla möjliga situationer i livet.
-Mysdress (adidasbyxan faller in här)Har inte läst tråden men undrar hur exakt klär man sig som en lodis?![]()
Typ-mysdress (adidasbyxan faller in här)
-trasiga kläder
-ovårdad
Är väl några attribut som kan känneteckna lodare.
Ah, vad jag menade är att inte fasen tänker jag 'klä upp mig' för att därigenom åtnjuta bättre service/mer respekt av någon/några fisförnäma människor.Har inte läst tråden men undrar hur exakt klär man sig som en lodis?![]()
Eller så är det så att på grund av det bemötandet man fick, så blev det inget köpTrådtiteln lyder "köpa klocka...", hur många här som har verkligen köpt en klocka i en avslappnad utstyrsel? Än så länge verkar den här tråden bara bekräfta att stor andel av t-shirtsbesökare i klockbutiker är fönstershoppare.
Eller så är det så att på grund av det bemötandet man fick, så blev det inget köp![]()
Har köpt fyra omega iklädd mina vanliga kläder, dvs jeans, T-shirt och en sunkig ryggsäck från stadium som är ca 15 år gammal. Fått bra service de gångerna iaf, eller 3/4. Ett av köpen var på NK, och de är ju lite trötta. Både Erikson och Krons har varit 10/10 dock!Trådtiteln lyder "köpa klocka...", hur många här som har verkligen köpt en klocka i en avslappnad utstyrsel? Än så länge verkar den här tråden bara bekräfta att stor andel av t-shirtsbesökare i klockbutiker är fönstershoppare.
@Apansson bekräftar att man får bra service på flertalet av de stora säljarna om man är ute efter att affär trots att man går i t-shirt. Jag tror då att fönstershopping i kombination med klädd som en lodis kan vara problemet.Har köpt fyra omega iklädd mina vanliga kläder, dvs jeans, T-shirt och en sunkig ryggsäck från stadium som är ca 15 år gammal. Fått bra service de gångerna iaf, eller 3/4. Ett av köpen var på NK, och de är ju lite trötta. Både Erikson och Krons har varit 10/10 dock!