• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klocka klädd som en lodis. Hur bra service får du?

Apansson

Torpare
@Apansson bekräftar att man får bra service på flertalet av de stora säljarna om man är ute efter att affär trots att man går i t-shirt. Jag tror då att fönstershopping i kombination med klädd som en lodis kan vara problemet.
Svar ja. Samt att folk har orimliga förväntningar. :) kan jämföra det med våra kunder som tror de är VIP och ska få rabatt när de handlat för 20-30k...
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
eeeh, kan vi få se exempel på lodiskläder ?
Vad är det ?
Blunda och tänk södermalm
sodermalm-stockholm.jpg
 

UNO

Panerai
Blunda och tänk södermalm
sodermalm-stockholm.jpg
hehe, ganska kul
jag får replikera med att jag var vid Karlaplan förra veckan och det var inte så vackert även om tatueringarna var färre.
Lite objektivt tycker jag nog att Birkastan ligger bra till kanske tom bättre än Ö-malm men som sagt på Södermalm är klädkoden lodis.
 

cornil

Cartier
Jag var inne på Nymans ur i Stockholm igår, klädd i halvknäppt hawaiiskjorta och shorts (dessutom är jag helt full av tatueringar på både armar och ben). Berättade att jag ville titta på en datejust. Blev jättebra mottagen och köpte även en klocka. Fick två glas champagne :). Efter köpet satt vi kvar och pratade ganska länge och vi fick känna och klämma på både daydate och sky-dweller i helguld även fast det framkom att dessa var hästlängder över vår budget.
Kanonbra!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
En del av mig önskar att jag hade någon smaskig historia om att jag blivit ignorerad eller nonchalant behandlad i urbutik, men det har jag inte blivit. Aldrig någonsin, snarare tvärtom.
Har aldrig varit några problem med att få klämma på klockor, inte heller sällan dukas det fram kaffe eller annan dricka.

Jag klär mig precis över sluskgränsen f ö. :)
 

TLåbbman

Omega
Vad som borde spela mer roll än kläderna på kroppen är väl vad man har på armen.
Går du in med en PP, guldrolle eller liknande i en smutsig Tshirt och avklippta jeans så kan du nog förvänta dig bra service alla lägen.

Om man som butikspersonal skulle ha förutfattade meningar om vilka som inte är potentiella kunder (vilket man såklart inte ska), men då hade jag mer haft det mer mot folk med michael kors klocka och savile row kostym, än folk med en rolex och iron maiden Tshirt.
 
Senast ändrad:

Writer136

Panerai
Vad som borde spela mer roll än kläderna på kroppen är väl vad man har på armen.
Går du in med en PP, guldrolle eller liknande i en smutsig Tshirt och avklippta jeans så kan du nog förvänta dig bra service alla lägen.

Om man som butikspersonal skulle ha förutfattade meningar om vilka som inte är potentiella kunder (vilket man såklart inte ska), men då hade jag mer haft det mer mot folk med michael kors klocka och savile row kostym, än folk med en rolex och iron maiden Tshirt.

Eller hur. Det är detaljerna man får titta på :p
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Släng bara fram degen så lovar jag att ni får köpa vad tusan nu vill. Orka göra en prestigesak av en säljare i butik.
 

UNO

Panerai
En annan intressant fråga är ju hur ni som inte är vita i hudfärgen bemöts av säljarna i butiken.
Det är nog den minsta frågan idag.
En bekant knallade in gaddad välgymmad med attityd på Nymans och handlade en TT Daytona 5-6 år sedan, inga problem. Klockan sitter på var dag på bygget när han skruvar.
Få personer jag unnar en Daytona än den elektrikern faktiskt.
 

Writer136

Panerai
På vissa syns det på en mils avstånd. Ibland hörs det dessutom.
Hahaha jo det har du ju rätt i. Har en polare som det hörs på en mils avstånd som du skrev haha.

Det är nog den minsta frågan idag.
En bekant knallade in gaddad välgymmad med attityd på Nymans och handlade en TT Daytona 5-6 år sedan, inga problem. Klockan sitter på var dag på bygget när han skruvar.
Få personer jag unnar en Daytona än den elektrikern faktiskt.
Faktiskt det kan du nog ha rätt i.
Men vafan man vet ju aldrig hur en del tänker liksom.
 
Vad som borde spela mer roll än kläderna på kroppen är väl vad man har på armen.
Går du in med en PP, guldrolle eller liknande i en smutsig Tshirt och avklippta jeans så kan du nog förvänta dig bra service alla lägen.

Om man som butikspersonal skulle ha förutfattade meningar om vilka som inte är potentiella kunder (vilket man såklart inte ska), men då hade jag mer haft det mer mot folk med michael kors klocka och savile row kostym, än folk med en rolex och iron maiden Tshirt.
Snabb fråga. Varför använder du Iron Maiden T-shirt som exempel?
 
Topp