Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är med här nere...Är nere i Meloneras nu och var inne till Saphir som säljer bl.a. Rolex, försökte att få köpa den Sea Dweller som de hade i skyltningen....de skrattade bara. Flera år att vänta i kö sa de. Var här förra året också med ungefär samma resultat då, köpte istället en Omega SMP 300.
Åker nog till Stockholm istället och försöker där, tror att det är enklare...
Hur menar du, typ att man har en lägenhet där?Jag är med här nere...
Jag blev erbjuden att köpa båda den eller deras g/s expy 1 i måndags
Gäller att spela på att man är boende på ön
Flytande spanska,spanskt ID och en(fast) adress för att bevisa du är lokalt boende är nog en bra start om det är eftertraktade modeller du letar efter.Hur menar du, typ att man har en lägenhet där?
Vet inte om jag har lust att krusa dem mer än vad jag redan har gjort...
Jag bara sa att föräldrarna har boende här nere och att jag är här nere i en månad nuHur menar du, typ att man har en lägenhet där?
Vet inte om jag har lust att krusa dem mer än vad jag redan har gjort...
Ja vaför skulle de sälja (enbart) något kul till en turist?Då är jag körd oavsett här nere då, på Rolexköp....
Jag håller med om att de har dålig engelska och är dryga som tusan!Jag bara sa att föräldrarna har boende här nere och att jag är här nere i en månad nu
Bara det senare var dock sant
Sen beror det väl med på om el jefe är där
Alltså bossen
Men dom på saphire e riktig rövhål och otroligt dåliga på engelska!
Sen blev man erbjuden ordentliga rabatter på omega hos Genève
Han pruta nästan på sig själv när han fråga om jag tyckte priset var okej![]()
Håller med, men man kan ändå beté sig som säljare kan jag tycka.... Även om det dräller in turister. Jag har ändå varit till dem regelbundet under 5-6 år nu.Ja vaför skulle de sälja (enbart) något kul till en turist?
Finns noll mervärde för dem I en sådan affär
Att man ska kunna förvänta sig professionellt mottagande och bemötande är en självklarhet,även om du råkar vara den hundrade kunden som frågar efter SubGMTDaytona I stål. Vilkensomhelstsimduharhemmaköperjag.Håller med, men man kan ändå beté sig som säljare kan jag tycka.... Även om det dräller in turister. Jag har ändå varit till dem regelbundet under 5-6 år nu.
Tyvärr så blir det nog problem och irritation mellan kund och försäljare när försäljarna inte behärskar engelskan i kombination med det mer proffisionella strickta sättet butiksanställd har här jämfört med i SverigeAtt man ska kunna förvänta sig professionellt mottagande och bemötande är en självklarhet,även om du råkar vara den hundrade kunden som frågar efter SubGMTDaytona I stål. Vilkensomhelstsimduharhemmaköperjag.
Där håller jag helt med dig.
Klarar man inte som Rolexsäljare att hyfsat bemöta detta ska man pyssla med annat.
Ohyfsat kundbemötande finns det inget utrymme för I min värld oavsett om det är strumpor eller lyxklockor som diskuteras.
El jefe, det betyder ju chefen...Jag håller med om att de har dålig engelska och är dryga som tusan!
El Jefe, det var ett nytt namn...
Jo jag har handlat på Geneve och de ger väldigt bra service. Har köpt en Aqua terra och en SMP av dom. Men är sugen på en Rolex nu och jag ska kolla med Nymans ur, är inlagd som kund hos dom... Men det är väl väntetid där också på allt som alla andra vill ha!
Haha, det förtjänar de!El jefe, det betyder ju chefen...
Var mycket prat om att hon skulle fråga chefen när jag var där inne häromdagen...
Jag var mest irriterad på kärringen och stod och muttra lite och var allmänt på och stressa upp henne för skoj skull
När jag påtala att dom kan ju öppna kassaskåpet och ta fram lite pjäser så skratta hon och mjukna till lite
Btw, bor ni i pdi?
Varför skulle en spansk säljare behärska flytande engelska?Tyvärr så blir det nog problem och irritation mellan kund och försäljare när försäljarna inte behärskar engelskan i kombination med det mer proffisionella strickta sättet butiksanställd har här jämfört med i Sverige
Därför att det i detta fall handlar om en ö som just lever på sina turister? De flesta av turisterna har engelskakunskaper, men knappast alla spanskakunskaper? Och sist men inte minst, därför att ön knappast har inhemska köpare av den mängd som behövs för att få ruljans på sina klockor?Varför skulle en spansk säljare behärska flytande engelska?
Kunden får väl bemöda sig med att konversera på spanska om engelskan tryter.
Visst. Är det turister man lever på så bör man väl ha hyfsade engelskakunskaper.
Men inte kan man klaga på om konversationen förs på landets språk.
Säljarna på dom två rolex butikerna på ön är otroligt styva och är jätte dåliga på engelskaVarför skulle en spansk säljare behärska flytande engelska?
Kunden får väl bemöda sig med att konversera på spanska om engelskan tryter.
Visst. Är det turister man lever på så bör man väl ha hyfsade engelskakunskaper.
Men inte kan man klaga på om konversationen förs på landets språk.
Skönt kolonialistiskt syn på det hela……Infödingarna ska vara tacksamma för att vi vill exploatera deras ö och köpa de Rolex de blivit tilldelade.Säljarna på dom två rolex butikerna på ön är otroligt styva och är jätte dåliga på engelska
utan turisterna på gran canaria hade dom inte gått runt
Just i detta fallet gäller det en butik som ligger i meloneras,maspalomas som är i hjärtat av turistdistriktet
Där är bara massa lyxhotell och fina butiker
Då borde man väl kunna prata engelska om man ska sälja kapitalvaror till turister?
Går man sedan in i geneve, en kedja som säljer iwc och swatchgroup bland annat så är dom öppna som aldrig förr, skämtsamma och OTROLIGT bra på engelska!!!
Hade vi varit i tex Madrid eller Barcelona hade jag inte klagat på samma sätt men nu pratar vi om en ö utanför Afrika som inte hade överlevt utan sina solturister
Tror du har helt fel vad gäller inhemska köpare.Därför att det i detta fall handlar om en ö som just lever på sina turister? De flesta av turisterna har engelskakunskaper, men knappast alla spanskakunskaper? Och sist men inte minst, därför att ön knappast har inhemska köpare av den mängd som behövs för att få ruljans på sina klockor?
För mig känns det uppenbart att de i synnerhet på Kanarieöarna måste sträva efter att möta kunderna på deras plan, snarare än att kunderna ska behöva lära sig spanska för att kunna köpa nåt.
Pratar absolut inte om deras tilldelning utan bara deras språkkunskaperSkönt kolonialistiskt syn på det hela……Infödingarna ska vara tacksamma för att vi vill exploatera deras ö och köpa de Rolex de blivit tilldelade.
Om de väljer att inte ha en högre nivå på engelska som krav är det upp till dem. Antingen kommer de behöva ändra strategi eller så fungerar det för dem och då är nog inte behovet sv utländska turister så stort.
Förstår din poäng, men det är väl ändock upp till dem att sätta ribban? Likväl som man som kund kan välja att gå dit eller inte.Pratar absolut inte om deras tilldelning utan bara deras språkkunskaper
Dess butikerna lever ju på turisterna speciellt när butikerna ligger i områden på ön som är byggda för turisterna...
Är ju ändå en ö-grupp där ungefär 40% av befolkningen har yrken kopplade till turismen och över 80% av Kanarieöarna BNP kommer ifrån turismen
Kolonialistiskt tankesätt eller ej så är tyvärr ön rätt beroende utav turisterna
Är priset lika bra efter att moms betalats?Meloneras is the place to shop!
Massa godis.
Har utvecklats väl när det gäller klockbutiker. Nya dyker upp varje gång man varit där, nu i vår en utökad Breitlingbutik. Köpa Rolex, ”det som finns i fönstret kan du köpa”. OK, vitguldsub, Two tone Explorer 41 mm![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Påfyllning i mitten på månaden enl säljarna. Ursäkta bildkvalitet, blandade skyltfönsterbilder från olika butiker.
Fick ett bra pris på det jag var mest sugen på, nya Monaco Gulf men den hann inte till butik. Får se om de kan skicka den.
De har 8% moms på vanliga klockor 13-17 % på lyxklockorna beroende på guldinnehåll, two tone till helguld.Är priset lika bra efter att moms betalats?
Kanarieöarna är om jag minns rätt inte med I EUs frihandelsområde?