Jag är sugen på att köpa en Longines Conquest till frun, med diamantindex.
Discover the CONQUEST L3.376.4.97.6 stainless steel watch for woman combining timeless elegance and the watchmaking expertise of Longines
www.longines.com
Känns som ”mycket klocka för pengarna”? Hon vill absolut ha kvarts. Och jag ser framför mig att en sportklocka med diamantindex är den ultimata daily drivern för henne, gör allt, men ha lite diskret klass samtidigt.
Det jag funderar på är väl främst ifall det finns nån ”fake känsla” över dessa? Tänker på att jag själv t.ex har väldigt svårt för typ guld PVD t.ex, då det vill ge intryck av att vara något som det inte är. Hur är det då med dessa ”diamanter”? Jag antar att det är syntetiskt framställda diamanter eller? Eller är det nån glasbit som i en ring för 299:-?
Är det samma typ av diamanter i en sån här som i dyrare klockor som t.ex Omega eller Rolex?
Jag tycker och tror att denna klockan skulle passa henne grymt, men vill mer se om det finns nåt kvalitetsmässigt trams i utförandet, då är det i mina ögon bättre att välja en med vanliga index nämligen. Å andra sidan så är den nog rätt ointressant isf….