• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa klockor med Bitcoins?

Det är inte så att jag köper en Rolex för att det är ett roligt samtalsämne, jag vill ha en SD för att jag älskar klockan. Jag betalar med Bitcoin för att det är roligt att betala med krypto. Läs, tänk igenom det du har läst och svara sen. Det du skriver blir löjligt annars.
Exakt vad är det som gör det så roligt att betala i krypto?

Crm jewelers i florida tar Bitcoins. Hittas lätt via instagram.

Sedan är det väldigt tydligt från skatteverkets oficiellla jurisdiska ställningstagande att reavinstskatt aktiveras så fort du handlar med btc.

Compiss: Jag har tagit en screenshot av det du skrev så att jag kan komma tillbaka om 5 år och håna dig för din "internet-är-ju bara-fluga"-kommentar. Och om jag har fel, och Bitcoin kraschar, då behöver jag ju inte komma tillbaka och visa mig här igen (jag vinner oavsett ;)).

Compiss: Jag har tagit en screenshot av det du skrev så att jag kan komma tillbaka om 5 år och håna dig för din "internet-är-ju bara-fluga"-kommentar. Och om jag har fel, och Bitcoin kraschar, då behöver jag ju inte komma tillbaka och visa mig här igen (jag vinner oavsett ;)).

Det finns 1371 olika crypto valutor idag. Så du borde kunna hitta en av dem att betala en klocka med om du nu insisterar.
https://coinmarketcap.com/all/views/all/

timevoid: 99,9% av dom där kryptovalutorna är skräp. Bitcoin är kungen och i särklass bäst. Litecoin, Bitcoin cash, Etherium och Monero är intressanta bra projekt. Sen finns det fåtal till som har potential (typ ICON). Resten är nonsens.

Du kan faktiskt hitta en säljare som säljer dig klockan du vill ha för bitcoin, men är det värt det?)
Bitcoin är mycket instabila vid stora inköp, varje gång jag hamnar i sådana situationer kommer jag att tänka på historien om mannen som köpte två pizzor för 10 000 bitcoins, tänk hur han känner sig nu.
cryptodaily.se fanns en stor artikel om shopping av kryptovaluta och allt var matematiskt beräknat, hur mycket du skulle förlora och hur mycket ditt köp faktiskt skulle vara värt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp