• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa min första klocka, frågor och råd.

Tack :). I slutändan skiljde det inte mer än 1150,- mellan ad och uret.se sett till att det ingick ett års försäkring och passning av länk och lite såntdär. Trevlig säljare också så den här affären känns riktigt bra.
Helt klart värt att gå till AD om det skiljer så lite. Upplevelsen att hämta i butik gör alltid det lilla extra :)

Det blev affär idag. Fick 18% rabatt på den så det var bara att rulla 20 mil söderut och hämta den
60FBF087-F6A3-4433-81BE-3B623CA78DD5.jpeg
Grattis! Vilken butik?

Tack :). I slutändan skiljde det inte mer än 1150,- mellan ad och uret.se sett till att det ingick ett års försäkring och passning av länk och lite såntdär. Trevlig säljare också så den här affären känns riktigt bra.

Da gjorde du,i mitt tycke,en klart battre affar att handla av AF istf Uret. Vaxelpengar i skillnad och nu har du en kontakt hos AF som kan hjalpa dig med framtida kop.
Grattis till en fin klocka!

Wg: ooh jävlar, då kanske fanns mer att göra på min klocka ändå :p.

haft på mig den hela dan och den känns bra, skön och bära. Märkt att superluminovan inte är så stark på visarna och att länkarna känns aningens glappiga men kanske ska va så. Jättefint djup i klockan, fantastiska toner i färgerna!

Wg: ooh jävlar, då kanske fanns mer att göra på min klocka ändå :p.

haft på mig den hela dan och den känns bra, skön och bära. Märkt att superluminovan inte är så stark på visarna och att länkarna känns aningens glappiga men kanske ska va så. Jättefint djup i klockan, fantastiska toner i färgerna!
Nja jag tror nog att du fick rimlig rabatt. Klockan jag tittade på är troligtvis en riktig hyllvärmare, 34 mm med diamantindex springer inte från AD direkt :)

Nja jag tror nog att du fick rimlig rabatt. Klockan jag tittade på är troligtvis en riktig hyllvärmare, 34 mm med diamantindex springer inte från AD direkt :)
Ja jag är nöjd med priset helt klart! Dum fråga men skall man höra klockan ticka när man håller den intill örat eller brukar dom vara knäpp tysta? Många frågor som dyker upp när man väl haft den knappt en dag.

Första dygnet med klockan och upplevelserna är att luminovan är lite svag, speciellt på timvisaren och att länkarna i armbandet känns lite glappiga, mot mobilen har den under ett dygn tappat en sekund. Annars fantastisk.

Tjena,

Jag har tänkt köpa mig min första rolex klocka, en Submariner date 16610.
Men har lite svårt att avgöra vilken av dessa två jag tänkte inhandla.
Hur polerade tycker ni att dem ser ut och vilken av dem skulle ni säga är det bästa köpet?
Uppskattar all sorts hjälpa och input på hur ni tycker att jag ska gå tillväga med mitt första R
ex1 1.JPG
olexköp.
Tack så mycket på förhand!

Första ex: FULL SET 2003, 92 485 kr
Andra ex: FULL SET 1997, 93 002 kr
ex1 2.JPG
ex1 3.JPG
ex2 1.JPG
ex2 2.JPG
ex2 3.JPG
ex2 4.JPG

Ingen expert sa du far sakert battre input fran de som pysslar med vintage.Men....

Den som ligger i boxen ser ut att vara hardare polerad. Mer runda kanter speciellt pa kronskydden.(eller sa ser jag bara daligt)

Knepiga priser. Maste vara omraknat fran EUR eller USD. Utanfor EU tillkommer moms. Bara sa du raknar ratt.

Stort grattis Daniel och välkommen in i värmen. Hur känns det?

tack:). Det känns bra, fick upp intresset för klockor när jag började lyssna på storfräsarpodden i höstas och började med ett blankt papper som fyllts på med grundkunskap sedan dess. Hade det inte varit för det här forumet hade jag säkert blint köpt klocka på nätet för listpris. Jag ska försöka och inte nörda in mig för mycket utan bara va nöjd med klockan jag köpt men jag vet ju med andra intressen hur det brukar bli efter ett tag 😜.

tack:). Det känns bra, fick upp intresset för klockor när jag började lyssna på storfräsarpodden i höstas och började med ett blankt papper som fyllts på med grundkunskap sedan dess. Hade det inte varit för det här forumet hade jag säkert blint köpt klocka på nätet för listpris. Jag ska försöka och inte nörda in mig för mycket utan bara va nöjd med klockan jag köpt men jag vet ju med andra intressen hur det brukar bli efter ett tag 😜.
Hoppas du är nöjd och att det känns (bättre) som förväntat nu när du har den på armen.

Lycka till med att hålla dig ifrån klocknörderiet. Det är ett djuuuuuuupt slukhål (tid, pengar och njutning) om man faller dit :p Med den där pjäsen har du i alla fall goda förutsättningar att hålla dig till EN klocka, den hanterar det mesta :)

5E2538EE-D493-456E-821A-CCE65CA0462E.jpeg

Jag testade nyss att ställa in klockan på sekunden efter fröken ur, gick bra att försiktigt skruva ut kronan och dra ut den till mos 3 och sedan tillbaka men att skruva in kronan igen verkar inten lika enkelt, de händer inget!?
Vad göra?

Det löste sig men väldigt konstig känsla. Hur gör ni? Trycker ni medans ni skruvar in kronan? Var hittar Jag läget för uppskruvning, det skall ju finnas där precis när man skruvat ut kronan, i ena butiken Jag kollade på klocka visade mig säljaren att det bara var att vrida och då kunde man väl höra att den drogs upp. Hörde inget på min nyss iallafall.

Haha ja.... Grattis till klockan och beklagar ditt nyvunna intresse 😂

Det löste sig men väldigt konstig känsla. Hur gör ni? Trycker ni medans ni skruvar in kronan? Var hittar Jag läget för uppskruvning, det skall ju finnas där precis när man skruvat ut kronan, i ena butiken Jag kollade på klocka visade mig säljaren att det bara var att vrida och då kunde man väl höra att den drogs upp. Hörde inget på min nyss iallafall.
Läget för att vrida upp är det första efter att gängorna "släppt" nät du skruvar ut kronan. Gör sitt skruva in brukat jag lägga lite tryck på samtidigt som jag skruvar. Ibland kan det ta emot lite extra pga hur gängorna vill ta och då kan man vrida bakåt något halvt varv för att se om gängorna hamnar mer rätt. Oavsett brukar jag behålla lite tryck tills den är helt inskrivad. Använd inte för mycket kraft. Den skall bara stanna i inskruvat läge. Klockan är tät ändå.

Bezelman: ja jag har kommit på hur fascinerande det är att köpa något som inte är uppkopplat och kräver el för att fungera utan istället är helt mekaniskt och med fantastisk precision. Dessutom urläckra ( ursäkta min Göteborgs humor) detaljer att titta på.
funderar på att skaffa ett klockställ också som klockan kan hänga på när jag inte kan använda den.

jag fick ihop det med lite tryck på kronan men känner eller hör inte samma ljud när man drar upp den som i butiken med en annan likadan klocka.

Det är såhär år av missbruk inleds :D
Skämtvåsido grymt första inköp och grattis!

Tillbaka
Topp