• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa Nätet eller inte, i Sverige.

Hej!
Färsk på detta forum. Presenterar mig som: Sjöman med intresse för klockor och stil.... MEN hasar gärna runt på fritiden i snickarbyxor, keps och en bira i näven också.. Äger endast tre klockor värda att nämna. En Diesel med läderband, inköpt på Bangkoks flygplats. Varit på verkstan en par gånger. Förvånad över hur dåligt hopsatta ett sådant ur kan vara (märkesur? Nja..). En Casio G-Shock som jag bär i Jobbet som Inrednings rep på Finlandsfärja och ett gammalt fickur. Arvegods efter farfar. MEN inne på att köpa FLER.. Nu till min rubrik. Tänker köpa denna Seiko: SKX007K1 Finns hos Klockmäster Globen för 3998 kr. Gillar att ha en nära relation till försäljaren. Och nära slå till.. Då hamnar jag på Prisjakt och ser att man kan köpa den för ca 2400kr på nätet i Sverige. Mycket pengar i prisskillnad... 1600 kr nästan. Varför? Hur skulle ni göra? Säljer den andra firman något som inte är samma kvalite? Hade fattat om det var utomlands, men i Sverige? Grym klocka för övrigt.. Länk till nätbutiken: http://www.urkompaniet.se/seiko/seiko-diver/seiko-scuba-diver-skx007k1-klocka

Tack!/Berra

Hej!
Färsk på detta forum. Presenterar mig som: Sjöman med intresse för klockor och stil.... MEN hasar gärna runt på fritiden i snickarbyxor, keps och en bira i näven också.. Äger endast tre klockor värda att nämna. En Diesel med läderband, inköpt på Bangkoks flygplats. Varit på verkstan en par gånger. Förvånad över hur dåligt hopsatta ett sådant ur kan vara (märkesur? Nja..). En Casio G-Shock som jag bär i Jobbet som Inrednings rep på Finlandsfärja och ett gammalt fickur. Arvegods efter farfar. MEN inne på att köpa FLER.. Nu till min rubrik. Tänker köpa denna Seiko: SKX007K1 Finns hos Klockmäster Globen för 3998 kr. Gillar att ha en nära relation till försäljaren. Och nära slå till.. Då hamnar jag på Prisjakt och ser att man kan köpa den för ca 2400kr på nätet i Sverige. Mycket pengar i prisskillnad... 1600 kr nästan. Varför? Hur skulle ni göra? Säljer den andra firman något som inte är samma kvalite? Hade fattat om det var utomlands, men i Sverige? Grym klocka för övrigt.. Länk till nätbutiken: http://www.urkompaniet.se/seiko/seiko-diver/seiko-scuba-diver-skx007k1-klocka

Tack!/Berra
Hej !
Att butiker har högre pris än nätet beror på ett par saker :
Vissa webbsidor betalar inget för lagerhållning av produkter, anställda, hyror m.m
Butiken har sina anställda, sina hyror samt andra administrativa kostnader.

En leverantör har ett rekommenderat pris på låt oss säga 10,000 :- fast butiken kanske köper in klockan för 4,000:- .
Det rekommenderade priset hjälper till att 'täcka' övriga utgifter som butiken har.
Därför kan en webbsida ha lite mer prispressade priser eftersom dem inte har höga hyror m.m. att betala :)

Detta var bara lite kortfattat. Och du behöver inte oroa dig för att kvaliteten skulle avvika.

Bullshit, skx007 är värd sitt butikslist på 4000:- alla dagar i veckan. Även om den går köpa för hälften på internet.
Vad en SKX007 enligt någon subjektiv bedömning är värd är inte lika intressant i det här fallet som vad den enkelt kan köpas för. Kan man köpa den för halva list är det ju hyggligt dumt att köpa den för fullpris, eller hur?

Vad en SKX007 enligt någon subjektiv bedömning är värd är inte lika intressant i det här fallet som vad den enkelt kan köpas för. Kan man köpa den för halva list är det ju hyggligt dumt att köpa den för fullpris, eller hur?
Jag köpte min 1 vecka gammal, "beg". Så kanske inte borde få skriva så här. Men, hade jag inte sprungit på den jag gjorde, så hade jag själv köpt den i butik alla dagar i veckan.

Beroende på hur man ser det. I det här fallet, 1800:- mer, före prut hos tex klockmaster. Då sponsrar jag hellre klockmaster och får en trevlig butiksupplevelse än att köpa billigt på typ "urkompaniet" eller någon annan prispressare på nätet.

Man är ju iofs dum om man köper till överpris, det är ju inte direkt så att man får champagne när man köper en SKX007 i butik i Sverige.
Du kan citera mig. Överpris är det ju inte, eftersom det är listpris. Men i övrigt kanske man om två år får för sig att köpa en dyrare klocka, typ GS i guld hos samma handlare? Well. Då kanske man ska vara glad att man inte sponsrade något då nerlagt företag som ville sälja mycket och billigt på internetz.

Klart du ska ha en SKX, köpte min på nätet, larvigt nöjd med den. Kommer inte exakt ihåg vad jag pröjsade, men har för mig att det var 1700-ish kr. Visst finns det en viss osäkerhet jämfört med att köpa den över disk hos en återfärsäljare, antar att det handlar om att fråga sig själv vad den säkerheten är värd i pengar ;)

//M

Köpte min på nätet med från skhwatches och åkte på 400 i tull så allt som allt blev det ca 2300 fraktat och klart !

Har du kollat på srp777 med ? Lite högre i pris men går att hacka (att sekundvisaren stannnar när man ska ändra tiden för att få en exakt tid) och så kan man dra upp urverket för hand vilket inte går med 7s26 verket i en skx!

Srp har en lite större boett bredare på alla hållen men sitter inte så mycket större än skx!
Klockmaster borde ha den inne med !!
Går att få för ca 3200 via gråhandlare (ca3900 hos ad med gummiband på) annars ligger där en srp779 (pepsi) på k&s för 2500 vilket är billigt !

Menar inte att prata ner skx007 men även om det är en underbart perfekt första klocka i den mekaniska världen så kan man bli tokig över att man inte kan hacka den!
Fast bättre klocka för pengarna går knappt att få så skx007 är rätt prisvärd !

(Jag som för 5 min lova mig själv att inte logga in här på ett tag för att försöka hålla nere mitt klocksug)

Globen och Fältöversten tar 2498:- för just skx007 bara så ni vet. Sen vet jag ett fler tal som just har beställt skx från nätet som har betalat mer än listpris i Sverige, när dom får tull o skatt.
Stämmer. Lägg till att Klockmaster är AD så man får sin garanti så är 2500kr ett kanonpris i förhållande till 2000kr + eventuell moms från en gråhandlare i Asien.

Köpte min på nätet med från skhwatches och åkte på 400 i tull så allt som allt blev det ca 2300 fraktat och klart !

Har du kollat på srp777 med ? Lite högre i pris men går att hacka (att sekundvisaren stannnar när man ska ändra tiden för att få en exakt tid) och så kan man dra upp urverket för hand vilket inte går med 7s26 verket i en skx!

Srp har en lite större boett bredare på alla hållen men sitter inte så mycket större än skx!
Klockmaster borde ha den inne med !!
Går att få för ca 3200 via gråhandlare (ca3900 hos ad med gummiband på) annars ligger där en srp779 (pepsi) på k&s för 2500 vilket är billigt !

Menar inte att prata ner skx007 men även om det är en underbart perfekt första klocka i den mekaniska världen så kan man bli tokig över att man inte kan hacka den!
Fast bättre klocka för pengarna går knappt att få så skx007 är rätt prisvärd !

(Jag som för 5 min lova mig själv att inte logga in här på ett tag för att försöka hålla nere mitt klocksug)
Tack! Ser ju fin ut.. Skall se pris i butik, hittade bara på nätet. Hack? Hur då?

Skumt! När jag söker på den står det 3998 kr.. Hur finner du den till det priset? Det är väl Klokcmaster Globen vi pratar om?
Kontaktade dem (Klockmaster Globen) för att bekräfta priset efter att @Snaxxet skrev det. Webbshoppen tillhör hela Klockmaster, visar inte specialpris. Du kan ringa dem när de öppnar, de skickar även gladeligen klockor om man inte bor nära butiken.

Stämmer. Lägg till att Klockmaster är AD så man får sin garanti så är 2500kr ett kanonpris i förhållande till 2000kr + eventuell moms från en gråhandlare i Asien.
Är listpriset 4000 kr för SKX007 nu? Har det alltid varit det? De gick ju att köpa för 1500 kr för några månader sen.

Då måste jag missuppfattat något, kolla länken. Där ser du priset: https://www.klockmaster.se/seiko-diver-skx007k1

klockmaster.se är väldigt missvisande för många för att den hemsidan samlar allt som alla butiker har och sätter alltid rek pris. Kom också ihåg att alla Klockmaster butiker har olika ägare :) WWW.klockmaster-Stockholm.com är globens och Fältöverstens hemsidandär du kan se vilka märken de säljer, tyvärr kan du inte se priser eller specifika modeller. Men det går ju alltid att ringa O fråga.

/A

Tillbaka
Topp