• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Rolex hos AD

KSV

Omega
Hej,

Nu har det även blivit dags för mig att införskaffa mig min första Rolle.
Jag har tänkt mig en 116710LN för att inte hoppa på sub-tåget direkt. Undrar hur jag ska gå tillväga, ett köp på Rob. Engström känns väl som att det blir, men vad ska jag tänka på? Går det göra nåt med priset, hur är tillgängligheten på 116710LN?

Tack på förhand och ha en trevlig dag! =)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej,

Nu har det även blivit dags för mig att införskaffa mig min första Rolle.
Jag har tänkt mig en 116710LN för att inte hoppa på sub-tåget direkt. Undrar hur jag ska gå tillväga, ett köp på Rob. Engström känns väl som att det blir, men vad ska jag tänka på? Går det göra nåt med priset, hur är tillgängligheten på 116710LN?

Tack på förhand och ha en trevlig dag! =)
Bara å gå in och säga vad du vill ha. Inget du behöver tänka på förutom att kanske handla av forumsponsorn @Nymans Ur 1851 i stället

Eftersom det är väntetid och folk i kö tror jag du inte bör räkna med någon rabatt.
Varför skulle du ha rabatt? Aldrig handlat där och vill ha en modell som är kötid på?

Välkommen till KS och lycka till med köpet:)
En jättefin klocka!
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Hej,

Nu har det även blivit dags för mig att införskaffa mig min första Rolle.
Jag har tänkt mig en 116710LN för att inte hoppa på sub-tåget direkt. Undrar hur jag ska gå tillväga, ett köp på Rob. Engström känns väl som att det blir, men vad ska jag tänka på? Går det göra nåt med priset, hur är tillgängligheten på 116710LN?

Tack på förhand och ha en trevlig dag! =)
Tror det är svårt att göra något på priserna på gmt och sub hos ad. De flesta har långa väntetider men det är bara att maila till de olika och fråga.

Varmt välkommen
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag skojar lite såklart, men det finns ju en anledning till att alla ska ha en Hulk eller BLNR och att vanlig 116710 kan bli liggandes ett ganska bra tag på K&S.

Är helt övertygad om att 116710 är mindre het än sub / blnr men butikerna har mycket kunder som nöjer sig med en sport Rolex med keramiskt insert som inte är en sub eller en BLNR dvs en vanlig GMT.
 

KSV

Omega

Må låta lite töntigt av mig, men min första vill jag köpa hos en AD, kanske kostar lite mer men känner att det nog är värt det. Då är det liksom min :)

Men får kolla på nymans ur senare i januari när jag åker upp till Stockholm! Får hoppas att det finns någon där eller går att få hem inom en rimlig tid! Hade ju varit drömmen att kunna köpa den innan sommaren (även fast det är önsketänk)
 

TCB

Cartier
Patetiskt!
Ta första bästa weekendresa utanför norden och plocka med en sub hem...
Ser likadant ut överallt. De få klockor som butikerna väl får går direkt till dem som står på väntlista. Inget hamnar i fönstren i väntan på någon strökund.
Tråkigt men så har det blivit.
 

Rulle

Audemars
Ser likadant ut överallt. De få klockor som butikerna väl får går direkt till dem som står på väntlista. Inget hamnar i fönstren i väntan på någon strökund.
Tråkigt men så har det blivit.
Har sett många subbar ute i europa senaste året nör jag varit ute å rest!
Nästan bara i sverige det är väntelistor på subbar å gmtmasters...
 

Torulf

Cartier
Skulle tro att LN har 6 månaders väntetid enligt AD så du kan nog få den lite snabbare än de, BLNR fick jag ett erbjudande på innan jul efter 8 månders väntan när dom hade sagt ytterligare ett år bara månader tidigare. AD verkar köra ganska hårt på "under promise over deliver"
 

davestoni

Panerai
Har fått intrycket av att Rolex på senaste dragit tillbaka produktionen så att all stål sport kan vara svårare än vanligt att få tag i. Rabatt kan du nog inte räkna med om du skulle få tag i en.

En kollega ringde till Nymans och frågade efter en Sub date. De sade 1-2 års väntetid. Dock förståeligt med tanke på efterfrågan.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Har fått intrycket av att Rolex på senaste dragit tillbaka produktionen så att all stål sport kan vara svårare än vanligt att få tag i. Rabatt kan du nog inte räkna med om du skulle få tag i en.

En kollega ringde till Nymans och frågade efter en Sub date. De sade 1-2 års väntetid. Dock förståeligt med tanke på efterfrågan.
Är nog snarare så att efterfrågan ökat snabbare än produktionen. Eventuellt kan det också vara som så att Sverige som väldigt liten marknad för Rolex helt enkelt fått mindre tilldelning än tidigare då man hellre fokuserar på USA och Asien. Finns nog inga vinstdrivande företag som skulle minska på tillgången av deras bäst säljande produkter bara för att. Oavsett lär vi aldrig få veta exakt hur det ligger till då Rolex är just Rolex.
 

Kolfen

Friends of KS
Hej! Steg in på Krons ur i Stockholm igår och skulle köpa en Rolex Explorer. Dom sa i butiken att dom hade 5 års väntetid på den eftersom att dom hade dragit ner produktionsnivåerna!? Kan detta stämma?
 
Topp