• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Rolex submariner 114060 i Spanien?

jake777

Omega
Hej undrar om någon har erfarenhet av att köpa Rolex i Spanien på AD, går det att få ner priset mer än i Sverige?
Vi har hus i Spanien och såg att det fanns en AD i närheten..
Tacksam för svar :) mvh jacob
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
hur kan det vara osäkert att köpa hos en Rolex AD ?

Ähh, skitsnack! Gå in och prata med dem. Är priset bra hade iaf jag funderat på att slå till.

Det du förlorar på att köpa i Spanien är väl närheten till din butik och möjligheten att lite snabbt springa förbi om du har frågor eller behöver hjälp med ngt. Å andra sidan låter det som att du är regelbundet i Spanien så det kanske inte är ett problem?
 

Vesper

Rolex
Absolut inga problem att köpa av ad utomlands eller gråhandlare för den delen, bara att köra :)
 

Vasilis

Omega
Vilken AD har du kollat upp? Ska själv besöka en i Murcia nästa månad och se om de har någon Tudor där.
 

Vasilis

Omega
Jag har ingen erfarenhet av Pedro Luis Olivares. Men googlade runt och såg hans namn och referens på annat forum och dubbelkolla sedan med rolex hemsida för att vara säker på att affären va AD. Uppdatera gärna med hur bemötandet på mail var.
 
Köp i Japan...?!! Nyttpris är 679000 yen på grå marknaden och du får taxfree också. Slutpris är c.45800 SEK
Hörde att det är ännu mer billigare i Hong Kong.
Jag åker till Japan en gång om året och pris skillnaden är så mycket det känns dum att köpa i Sverige ibland.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Köp i Japan...?!! Nyttpris är 679000 yen på grå marknaden och du får taxfree också. Slutpris är c.45800 SEK
Hörde att det är ännu mer billigare i Hong Kong.
Jag åker till Japan en gång om året och pris skillnaden är så mycket det känns dum att köpa i Sverige ibland.
Dock så får man föra in varor i Sverige för max 4300 utan att betala tull och moms. Är värdet högre så skall man tulla och betala skatt...

http://www.tullverket.se/innehallao...a6de0120cf835feb80001238.html#Kopavarorparesa
Jag ska åka till Japan och köpa en videokamera där, är det fritt att ta med den hem till Sverige?
Du får ta med dig övriga varor för maximalt värde på 4 300 kronor om du reser med ett kommersiellt fartyg eller flyg. Åker du på annat sätt så är det för maximalt 3 000 kronor som du inte får överstiga utan att betala tull och skatt. I detta belopp ingår samtliga varor (utom sprit och vin) som du köpt under resan.​

Men som du ser så behöver man inte tulla på spriten :D (Göteborgshumor)
 

LEC16

Cartier
2-Faktor
Inte omöjligt att få ned priset? Har några familjevänner som köpte ett par klockor samtidigt där, och då fick dem ett bra pris. Men det har ju säkert med att det var fler än 1 de köpte, men omöjligt är det inte.
 

jake777

Omega
Inte omöjligt att få ned priset? Har några familjevänner som köpte ett par klockor samtidigt där, och då fick dem ett bra pris. Men det har ju säkert med att det var fler än 1 de köpte, men omöjligt är det inte.
vet du hur många % dom fick? ska köpa med mig en till min bror med om dom gör ett bra ( paket pris) :)
 

jake777

Omega
Dock så får man föra in varor i Sverige för max 4300 utan att betala tull och moms. Är värdet högre så skall man tulla och betala skatt...

http://www.tullverket.se/innehallao...a6de0120cf835feb80001238.html#Kopavarorparesa
Jag ska åka till Japan och köpa en videokamera där, är det fritt att ta med den hem till Sverige?
Du får ta med dig övriga varor för maximalt värde på 4 300 kronor om du reser med ett kommersiellt fartyg eller flyg. Åker du på annat sätt så är det för maximalt 3 000 kronor som du inte får överstiga utan att betala tull och skatt. I detta belopp ingår samtliga varor (utom sprit och vin) som du köpt under resan.​

Men som du ser så behöver man inte tulla på spriten :D (Göteborgshumor)
jojo så är det säkert men risken att dom kommer kolla min väska för att där ligger en klocklåda i känns minimalt liten...
 

Sten

Cartier
Hej undrar om någon har erfarenhet av att köpa Rolex i Spanien på AD, går det att få ner priset mer än i Sverige?
Vi har hus i Spanien och såg att det fanns en AD i närheten..
Tacksam för svar :) mvh jacob
Jag var in på AD:n i Malaga i höstas, riktigt trevligt bemötande där. Jag vill minnas att jag erbjöds -5% eller -7% rabatt på en BLNR. Så rimligtvis borde du få åtminstone samma på en Sub.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
jojo så är det säkert men risken att dom kommer kolla min väska för att där ligger en klocklåda i känns minimalt liten...
Mycket möjligt, men det blir ju inte mindre olagligt för det. Läs även forumets regler. Själv så har jag ingen rätt att kasta första stenen :rolleyes: jag bara påpekade vilka regler som gäller...

Semi-OT: Vet tullen om ifall du har köpt en dyr klocka? Kanske inte en vanlig sub, men för dyrare objekt så kan risken finnas:
https://klocksnack.se/threads/intressant-rättsfall.16896/
 

Northofsweden

Breitling
Har varit in till Rolex handlaren i Rethymnon i Grekland! Enligt henne så är det skatten som skiljer i pris ! Som exempel om jag skulle köpa en submariner där skulle jag tjäna 2%! Skatten i Grekland är 23% så vinsten skulle bara bli 2%! Hon berättade också att det inte bara är att beställa 10 st submariners från Rolex utan för att få beställa 1st sport klocka var de tvungna beställa 10 st andra modeller! Tufft vara Rolexförsäljare!!kan tillägga att de har även en AD butik i Chania och en i Heraklion! Så ett land med låg skatt är det som gäller. Priserna som de betalade var enligt henne lika till alla länder!
 
Topp